Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Wat een schitterende details. U moet wel over een enorme dosis geduld beschikken om met messing zulke mooie dingen te maken. Echt prachtig.

Gr. Johan

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Net zoals de vorige sprekers is er van mijn kant ook enorme bewondering voor alle details.
Details die ook nog eens op een enorm degelijke en kundige manier worden vervaardigd.
En ook nog eens diverse functies vervullen! :shock:
En als laatste dank voor het zeer uitgebreide fotoverslag. Daar zitten veel bruikbare tips bij.
Die soms erg logisch zijn. maar je moet er maar opkomen. En het delen daarvan is dan super! :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 feb, 2010 14:10 pm
Berichten: 216
Woonplaats: de wijk
wat een details :shock: :shock:
ga zo door!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 sep, 2013 20:19 pm
Berichten: 128
Hallo, brouwers, bedankt voor de mooie reacties. Dat je voor dit werk geduld moet hebben is wel een eerste vereiste anders moet je er niet aan beginnen. Maar het geeft (mij altans) wel veel voldoening. Ik ben in ieder geval maar weer rustigaan verder gegaan met het opbouwen. Ook heb ik gezien dat er wat foto's weg zijn uit het verhaal. Ik heb de spatborden aangebracht die dus met de 'oortjes' op de buisjes geschoven worden:

Afbeelding

Verder de onderrij-beveiliging met gereedschapkisten aangebracht:

Afbeelding

Dan is dit zo'n beetje de onderkant:

Afbeelding

De (gedwongen , Tom) gestuurde as met wielen, banden, kogeldraaikrans:

Afbeelding

De rechter zijkant met de eveneens gemonteerde stuurstangen en los-slangenkoker, het bordes ligt nog los, om die twee te monteren moet ik nog 44 gaatjes 0,8 met schroefdraad boren! Maar even voor de 'look' :

Afbeelding

En de achterkant met de trekstangen voor de bediening van de loskleppen. Daar komt nog een kastje en uiteraard nog een achterbumper:

Afbeelding

Oant safier, Theo.

_________________
kijk ook op onze site: http://www.ztbtruckmodels.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 feb, 2014 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
wow, prachtig stukje bouwkunst :shock: .
Kijk ernaar uit om hem in jabbeke te zien staan :D .
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 jul, 2011 21:09 pm
Berichten: 68
Prachtig, prachtig en nog eens prachtig, wat een mooie details!
(ik zou doodsbenauwd zijn om dit in de kleur te zetten, bang om de details te verliezen... )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2014 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 sep, 2013 20:19 pm
Berichten: 128
WELGRO 28 ton, klaar voor on the road.

Oant sjen ien Jabbeke. Theo Zuidema.

_________________
kijk ook op onze site: http://www.ztbtruckmodels.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2014 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Da's mooi werk Theo, dat de Welgro klaar is! En leuk dat je alsnog naar Jabbeke komt, ik had via via vernomen dat dit misschien niet het geval zou zijn. Ik kom de Welgro uiteraard wel even bekijken het komende weekend!

Goede reis alvast,

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Theo!

Iedere keer is het weer smullen om te zien hoe jij al deze kleine details maakt en met wat voor een engelen geduld en precisie dit gebeurd.
Het messingwerk blijft voor mij altijd een zwak en een prachtig iets om te zien en weet ook wat voor een tijd er in dit soort zaken gaat steken eer dat dit allemaal werkt zoals het werken moet.

Gisteren in Jabbeke heb ik de trailer van dichtbij mogen bewonderen, tezamen met de andere mooie projecten.
Het laden en lossen van de bulk blijft ook iedere keer weer een mooi iets om naar te kijken.
Wat ik wel jammer vond is, dat je er zelf deze keer er niet bij was.
Ik had graag wat ervaringen met je uit willen wisselen wat betreft de tank en messingbouw en lekker kletsen over van alles en nog wat.

Wél heb ik lekker met Sjoerd kunnen babbbelen en tot mijn grote verbazing had Sjoerd nog een zakje met hele piepkleine 1,5 volt lampjes waar ik een hele tijd naar op zoek was en deze van Sjoerd gekregen heb.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd een stop maak bij jullie werk, omdat het voor mij hele mooie en bijzondere projecten zijn die mij aanspreken en die door een gezellig en leuk duo worden gemaakt.
Misschien mogen we elkaar nog eens treffen in Gorichem met de brouwersdag. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 sep, 2013 20:19 pm
Berichten: 128
Hallo Hermann, bedankt voor je mooie brief en lovende woorden. Helaas vond ik mezelf niet in een conditie om een reis naar Jabbeke te ondernemen. Wat mijn modelbouwen betreft, ik voel er weinig voor om lange tijd aan iets bezig te zijn om het daarna in een kast te zetten. Het gaat er niet om, om er op een stratenplateau achteraan te hollen, maar het moet wel iets kunnen. Vroeger, als kind, maakte ik mijn eigen speelgoed, van gordijnrail, blik, zink en lege blikjes. Wielen met rubberbandjes in alle maten bij de ijzerhandel. Later speelgoed voor de kinderen.En dan, na een paar bouwpaketten gemaakt te hebben, komt dat andere weer boven en dan zijn bulkwagens, onderlossers of kippers, prachtige dingen om te bouwen. De eerste ook geheel in polistyreen, dus lezers, dat kan ook. Maar om het sterker te maken ga je met messing werken. Dat is ook weer een leer-proces. En om dan je trailers te demonstreren moet je een rijdende trekker hebben. En als dan radiografisch in de handel komt ga je die kant op. Vroeger (?) was dat verboden, ik heb bij de eerste nog een (rij)vergunning. Maar die trekkers moeten dan ook een messing chassis hebben, weer een uitdaging erbij. Oant safier!

Hermann, het werken met messing, b.v. een trailerchassis maken, is geweldig mooi om te doen, het werkt wat zwaarder als polistyreen. Met een fijn figuurzaagje kan je het zagen, je kunt het niet snijden zoals ik zoveel lees hier op het forum. En het solderen is moeilijker dan lijmen. Ik begreep, dat jij één soort soldeertin hebt, ik heb vier, verschillende hardheden en temperaturen, maar geen soldeerstation, gewoon een 60 watt soldeerbout. En letten op afvloeien van warmte.

Tot zover even een verhaal. Je hebt me in Jabbeke gemist omdat je graag met me had willen babbelen over modelbouw en werken met messing in het bijzonder. Maar dat hoeft niet tot Brouwersdag uitgesteld te worden, je kunt toch gewoon een dagje(deeltje) bij me langs komen? Maken we daar gewoon een afspraak over.

Wat ík nou mis, is dat bijzondere bouwen van een model met allemaal toeters en bellen (sorry voor die woordkeus) erop en eraan. Misschien neem ik dáár nu geen tijd genoeg voor want ik vind het wel heel erg mooi. Ik moet nog een paar dingen afmaken en dus meer mijn best doen.

Ik ben aan het einde van mijn verhaal. Een dezer dagen komen er nog wat detailfoto's van mijn trailer, het is mij nog niet gelukt ze te plaatsen.

Groetjes, Theo Zuidema.

_________________
kijk ook op onze site: http://www.ztbtruckmodels.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement