Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 10:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2013 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Dat blauw is een mooie oude kleur Johannes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2013 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Het logo was in ieder geval voor verbetering vatbaar maar zoals André aangeeft zijn kleuren en logo's voorgeschreven bij deze groepsbouw en kon ik alleen tekstueel wat veranderen en natuurlijk de afmetingen. Op het grijs van de huif zijn bijvoorbeeld ook de zilverkleurige letters nauwelijks leesbaar en ik heb dat de "groepsbouwleider" al voor het printen van de decals aangegeven. Zwart zou beter uitgekomen zijn maarja.
Het blauw had naar mijn gevoel ook lichter gekund maar ook dat is door de forumsleden besloten. Wel weer typisch Duitse kleuren.
Hermann, de koplampen zitten nog even los-vast (daarom wijzen ze ook naar buiten) en het zijn de verstralers uit de Italeri accessoiresdoos. Heb ik ook gebruikt bij de MB LSS 1418 en ik zal bij deze nog eens kritisch naar de ovale lens moeten kijken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2013 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Nou, ik ben nu net zo'n beetje aan met de foto's dus bij deze nog maar even de bak in kleur en bestickerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2013 2:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Johannes,

Ziet er allemaal weer heel gelikt uit en zoals je zegt is het inderdaad zonde dat de zilver kleurige letters niet goed voor de dag komen, maar ja .....groepsbouw regels. :(
Wat de kleuren betreft ben ik wel gecharmeerd van de typische Duitse kleuren, dit geheel persoonlijk natuurlijk.

Ach Johannes, je kan er altijd nog ééntje buiten de groepsbouw maken en dan geheel in jouw stijl. :mrgreen: 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Zoals gewoonlijk weer prachtig Johannes!
Toch een puntje van kritiek, de korte Haubers hebben een andere grille dan de lange haubers. De korte hauber heeft een rondere bovenkant en bijna vlakke onderkant terwijl bij de lange hauber onder en boven van de grill even rond zijn. Ook de koplampen komen dus anders in de grille te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank je Jelmer. Ik geloof je op je woord en ik zie nu ook dat er verschil in de buigstraal van de bovenste sierstrip zit bij de korte neus en de lange neus. Heb al een tijdje gekeken met het model in de hand maar bij het model van de 1418 loopt net als bij de 1113 de onderstrip bijna vlak dus klopt het model van de 1418 de onderstrip niet en bij de 1113 had inderdaad die bovenstrip iets kleinere buigstraal moeten hebben. Je moet echt de foto's erbij hebben en deze tekst en de cabine in de hand om het te zien dus je hebt een scherp oog :wink: Iets wat in deze fase met afgelakte cabine en aangebrachte decals niet meer te veranderen is, bij de Terberg heb ik een PE grille gebruikt en daar zou een aanpassing van de buigstraal wel hebben gekund. Bij deze heb ik de resin grille intact gehouden.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Afgelopen week ben ik twee keer zo'n Kurzhauber tegen gekomen, van een bedrijf uit Bavel. Prachtig gerestaureerd, en ze rijden er volgens mij puin mee. Als ik de camera eens mee heb, zal ik er wat plaatjes van maken. Jouw Hauber wordt mooi, al vind ik persoonlijk het blauw erg donker.

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hoi Johannes

Zoals je in het begin van het Topic al aangaf, je vind het wat of niet dat oude spul.
Persoonlijk is dit ook voor mij te oud en heb daar over ook niet de kennis om over mee te praten.
Wel vind ik dat je hier weer een schitterend model aan het neer zetten bent.
De neus heb je mooi aan gepast, van de verbouwing daar aan is werkelijk niets meer te zien, petje af.
Ook de huifbak heb je mooi ingekort.
Alles bijelkaar is dit gewoon weer een schitterend model.
En dat kleine detail foutje van de gril, ja, dat zullen alleen de kenners zien...

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2013 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
En dat kleine detail foutje van de gril, ja, dat zullen alleen de kenners zien...
Inderdaad en ik vraag me steeds meer af in hoeverre het fout is bij de Kurzhauber of dat de grille van de resin 1418 fout is want juist die bijna vlakke onderstrip in de grille heb ik wel bij de Kurzhauber maar daarom juist ook bij de 1418 die gelijk zou zijn aan de bovenkant..... Verwarrend allemaal.
Omdat ik bezig ben met de afwerking van de cabine maar even een fotootje hoe het er met alle componenten los-vast bij elkaar uitziet.

Afbeelding

Afbeelding

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2013 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het oogt toch allemaal weer lekker zo Johannes.
Plus dat ik zelf vind nu de bak in kleur staat hij minder breed oogt (positief).
Het is zo echt een tipisch Duits bestel truckje geworden uit de goede oude tijd.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement