Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo, ik gooi er nog maar eens een projectje in. Wie niet van oude "meuk" houdt kan meteen doorklikken.
Op het Modell Laster Forum is vorig jaar een forumsbouw aangemaakt ten doel de forumsleden een model te laten bouwen in vooraf vastgelegde huisstijl van het MLF.
Omdat ik nog een resin Mercedes met lange neus had liggen en altijd al een korte versie wilde maken leek het me leuk om me aan te melden voor de forumsbouw. Niet te moeilijk doen en een fantasiemodel maken.
Uiteindelijk toch weer een zoektoch naar chassisgegevens e.d. geworden om wederom volledig bekabeld en historisch verantwoord iets te kunnen laten zien :? ......gelukkig zijn onze Oosterburen gul met het bieden van informatie en nog veel dank daarvoor Jochen en Oliver.
Vorig jaar ben ik begonnen met de bouw en ik kom er nu aan toe om tussen de bedrijven door het model af te bouwen om hopelijk in Nieuwegein wat nieuws bij me te hebben.....
Ik zal zonder al teveel tekst de vorderingen hier laten zien in een kort tijdsbestek.
Allereerst de cabine, uitgangspunt de standaard Jaymar/Poynton resin cabine:

Afbeelding

Op een tactische plaats de zaag erin gezet en ingekort zonder teveel verschil in de motorkap te krijgen, doe je dit op de makkelijke manier krijg je een drempeltje in de motorkap van het cabinedeel en het frontdeel.

Afbeelding

De hele zaak met secondenlijm vastgezet en met een papje van gips en secondenlijm de minimale naad dichtgezet

Afbeelding

Afbeelding

Daarna een dikke matte laag verf, ik heb goede ervaringen met matte verf en het voorkomen van fisheye.
het frontje is enigszins aangepast, er zit geen verdieping in de voorzijde en de ventilatielamellen zijn ook anders dan de MB 1418.
De koplampen uitgeboord zodat er later de koplampen van de Italeri accessoiredoos in passen.

Afbeelding

Afbeelding

De cabine voorzien van de voorgeschreven blauwe kleur (cabine blauw, chassis rood), dit is een zijdeglans blauwe kleur van Revell (nr. 350) die ik nog nooit gezien had........wordt later afgewerkt met blanke lak.

Afbeelding

Volgende keer de chassiswerken.

Johannes


Laatst bijgewerkt door ingzagers op di 18 maart, 2014 15:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Johannes, mijn aandacht heb je alvast zeker
Maar het is Kurz (spreek uit: koerts) en niet Kürz (spreek uit: kurts, als uu uitspreken maar niet zo lang) :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Okelidokelie Gerdi :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
ingzagers schreef:
Wie niet van oude "meuk" houdt kan meteen doorklikken.

Nou ja zeg, alsof die mensen er zijn :shock: :mrgreen:
Ik denk dat de mensen die er niks mee hebben al meteen bij de titel afhaken, onbekend dus........
Maar zonder meer een erg leuk projekt en interessant om te volgen!
Ik ben dan ook benieuwd wat je er van gaat maken. Sowieso (haha, tja Duits enzo) afwijkend van kleur wat betreft de ouwetjes die we tot nu toe voorbij hebben zien komen in rood of groen/blauw :wink:
Leuk Johannes, kom maar op met de volgende update want je gaat al lekker :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Korrelexpress schreef:
Ik ben dan ook benieuwd wat je er van gaat maken.

Had hij nu toch gezegd "blauwe cabine en zwart chassis" dan had ik meteen gedacht aan een THW kippertje (al zullen die toendertijd ook wel het standaard roodbruin chassiskleur gehad hebben met zwarte spatbordjes en bumper) of zoiets, maar hij kiest voor blauwe cabine en rood chassis, typisch duits dus......
Komt er ook 4x4 onder (vooras van de brandweerwagen bijvoorbeeld)? Dan zullen je lichten lager moeten zitten dan nu, want bij de meeste was dat het geval, want die hadden grotere wielen en dan zaten de lichten te hoog.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Wa nie leuk die ouwe meuk, een van mijn eerste jeugd ritten was met een 1413 . Kan er nog Leyland , Daf 2600 en later de 110 super en Fiat aan toevoegen.

Maaruh wederom weer een zeer mooi project Johannes.
succes met de bouw , gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 15:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Leuk ding johannes.....de inspiratie in Neede opgedaan?? :wink:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Johannes,

Ouwe meuk ben ik ook altijd voor te porren en zéker voor deze benz!
De ombouw ziet er alweer heel mooi uit, maar we zijn ook niet anders van je gewend.
Die bruinige "Duitse" camokleur misstond hem ook niet. :mrgreen:
Succes en blijf hem met veel interesse volgen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Ik zat er al met de klok naast tot je zou reageren Hermann...... :lol:
Leuk project Johannes!

Ook mijn interesse heb je.

Groet,

Boenie.

In progress:

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=37996
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=37995

En boordevol nieuwe plannen.......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hm, misschien iets beter uitleggen dat dit geen real time bouw is maar een bouw die ik reeds in 2011 ben gestart en waarbij ik nu in de laatste fase ben beland. Tevens zijn de te gebruiken kleuren en reclamevoering voorgeschreven dus de speelruimte zit 'm in de details.
Maargoed, het chassis...
Als basis voor het chassis heb ik een Revell brandweerauto chassis gebruikt en die verlengd.....extra tussenbalken....nieuwe dieseltank, wat voorasfrummeltjes, achteras nog iets aangepast en nog meer van die ongein van de "modelschroothoop".
Tevens het remsysteem aangebracht, een luchtdruk ondersteund hydraulisch systeem op voor- en achteras waarbij de centrale remcilinder aan de binnenkant van het chassis zit i.p.v. traditioneel en bij andere merken aan de buitenzijde
De pics dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de groeten, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement