Voor een nieuw bouwverslag moet er nog een nieuwe kit aangeschaft worden. Ik zit de denken aan een Moebius of een Revell 1:25.
Tot een volgend bouwverslag, Albert
En het volgende bouwveslag begint dus hier. Hessel heeft mij enthousiast gemaakt voor de Revell i.p.v. Moebius. Nog een tijdje getwijfeld tussen de International Lonestar en Prostar van Revell. Van de Lonestar staan ondertussen al een paar verslagen op het forum. Dus heb ik maar gekozen voor de Prostar.
Mijn voorkeur gaat meestal uit naar “Fleet trucks”, en dat zal het deze keer ook worden. Tijdens mij eerste reis door het zuid westen van de USA, in 1987 ben ik veel trucks tegengekomen van J.B. Hunt en Schneider National. Beide reden veel met Internationals CO 9700’s. En tegenwoordig zie je bij beide bedrijven de International Prostar rijden. Bij Schneider zijn er in 2007 en 2008 een paar getest en voor zover ik weet zijn hier geen orders voor de Prostar uitgekomen. Schneider rijd nu hoofdzakelijk met Freightliners. Het wordt dus een J.B. Hunt of een Schneider uitvoering.
Het is toch wel iets anders dan de AMT kits die ik de laatste tijd gebouwd heb. De pasvorm is prima , althans voor wat betreft het motorblok want daar
begint de uitstekende bouwtekening van de Revell mee. De bouw hiervan ging zonder problemen. Leuk detail zijn de decals voor de oliefilters.
Hierbij de foto's van van de Maxxforce 13. Alhoewel ik geen gelijkwaardige foto's van dit type kon vinden op het World Wide Web, wat het meest in de buurt kwam was de Maxxforce 15.