Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Kleine update. Het interieur is voor wat mij betreft klaar. Nog wat kleine dingetjes aangebracht zoals een
weekendtas met schone sokken en onderbroeken, een safety-jacket, een krant en een opgerolde slaapzak
achter de bijrijderstoel. De tas en slaapzak komen uit een Tamiya militair accessoires kit. De safety-jacket
en de krant heb ik gemaakt uit kopieerpapier. Gewoon afbeeldingen opgezocht en gedownload en op maat gemaakt.
Kleurtje er op en met dubbelzijdig tape op de bank "gelijmd".
Het interieur past, zo als ik tot nu toe gewend ben bij deze kit, uitstekend in de cabine. Het buitenschot van
De cabine laat ik er uit tot dat het interieur in de cabine is geschoven. Daarna voorzichtig het achterschot er
in lijmen.

De bijbehorende plaatjes,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover deze update.

Groet, Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Wat mij bij Amerikanen ook opvalt is dat ze geen (of ik heb die nog niet gezien) sleepassen of voorloopassen hebben is alles bij hun dan 4x2 of 6x4? Ook heb ik wel ns op Discovery gezien bij een programma dat ze een slang naar het midden lieten lopen is dat dan een banden aflaat systeem? is een klein beetje off topic sorry

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie update Albert met leuke details die je toegevoegd hebt aan de cab.
Tijd voor de airbrush of niet dan!? :mrgreen:
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jul, 2014 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Een fraai opgeruimd maar toch "in gebruik zijnde" interieur. Precies zoals hij bij een Truckstop zou staan. Dit beloofd wat voor het exterieur!

Tom, US trucks kunnen wel degelijk sleep en/of voorloopassen hebben, kijk maar eens bij dumptrucks of betonmixers. Vooral de zwengbare sleepas is een opvallend verschijnsel.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Zo eindelijk dan weer een stukje tekst omtrent de vorderingen van de Prostar. Het interieur is klaar dus nu aan de gang met het exterieur ,om de cabine, motorkap, bumper en de side-skirts in de juiste kleur te zetten.
De kleuren van de Erb Transport Prostar (zonder side-skirts) zijn een rode cabine met zwarte spatborden en rode bumper. De Prostar’s met side skirts zie je met zowel een rode cabine, zwarte spatborden en zwarte bumper, maar ook met rode cabine, zwarte spatborden en rode bumper. En voor de laatste optie heb ik gekozen. De cabine heb ik gespoten met Humbrol Acrylic Spray Gloss Red 19. Deze heb zonder primer direct op het plastic gespoten. Wel eerst alles met een tandenborstel en Jif “geschuurd”.

De motorkap ging minder voorspoedig. Deze moest in 2 kleuren worden gespoten rood en zwart voor de spatborden. Normaal gesproken begin je met het aanbrengen van lichtste kleur, rood dus. Het afplakken was toch niet helemaal strak en op de juiste plaats afgeplakt nadat de zwarte kleur (Tamiya TS-14 Black) er opgespoten was.

Dus de motorkap maar in de Bue Wonder , voor mij de eerste keer dat ik dit gebruik, en maar afwachten wat er zou gaan gebeuren. Naar ruim 24 uur zat de verf er nog op maar was wel zacht geworden zodat het er voorzichtig afgeschraapt kon worden . Daarna heb ik mij lekker kunnen uitleven met het schuurwerk. Bij de tweede poging begonnen met het zwart spuiten van de spatborden. Het spuiten van lichte naar donkere kleuren heeft niet altijd voorrang heb ik hierbij ondervonden. Ook de manier hoe je het beste en praktisch kan afplakken kan kleur volgorde bepalen.

Bijgaand enkele foto’s van een “Dry-Fit”

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet, Albert


Laatst bijgewerkt door Paiste op wo 10 sep, 2014 21:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Spuitwerk is goed gelukt Albert.
Van Tamiya TS-14 is bekend dat ze blinkt als een tiet, maar die rode Humbroll moet er niet voor onder doen zo te zien :brouw: .

Waarschijnlijk zijn inderdaad de spatborden beter en netter af te plakken, dan de zijkant van de motorkap te moeten afplakken.

Succes met de afbouw.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2014 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi!
Aparte kleuren met zo'n spatbord in zwart.
Heb even op het web gekeken en deze combinatie vind ik ook veel beter staan dan met de zwarte bumper.

Jammer dat het de eerste keer niet is gelukt, maar het resultaat heeft daar in ieder geval niet onder geleden. :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2014 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie update Albert! Krijgen de decals nog een blanke lak laag? Omdat je de ramen er al in hebt zitten of is dat ook nog dry fit :roll:
Rijdt ERB trouwens met 2 kleuren rood? De ene trekker lijkt donkerder dan de andere...
Heb je ook wat met de banden gedan, zijwangen geschuurd ofzo, ze zien er gebruikt uit. Heb je de deurgrepen zilver geschilder of ben je met bmf bezig geweest? En waar is je dakspoiler gebleven of staat die toevallig gewoon niet op het plaatje :wink:

Ik begin steeds meer zin te krijgen om mijn Prostar te gaan bouwen :mrgreen:

Succes verder Albert, komt hij mee naar Gorinchem?
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2014 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
Klopt Eddy, het zwart van Tamiya schittert je tegemoet en het blinkt iets meer dan het Humbrol rood.

Dank voor je reactie Odorf. Inderdaad jammer dat het een keer mis ging. Je ziet toch nog door de lak heen dat niet alles
helemaal glad is geworden.

Onne, de decals ga ik er eerst opbrengen met Micro Sol en Micro Set. Meestal is dit voldoende en is de blanke lak niet nodig.
De ramen zitten er ingelijmd, behalve de kleine raampjes in de voordeuren, die druk er zo klem in. Okk de voorruit zou er zonder
lijm ingezet kunnen worden. voor de zekerheid heb ik deze voorzichtig aan bovenkant en op 2 punten aan onderkant vast gelijmd.
Deurgrepen heb ik inderdaad met BMF gedaan. De dakspoiler ben ik eind vorig jaar bij het opruimen van hobbykamer kwijt geraakt.
Nu zag ik het bouwverslag van Hessel zijn Prostar op het forum zonder deze spoiler. Hessel een PB'tje gestuurd met de vraag of hij deze
kon missen. Hessel neemt de spoiler zaterdag mee naar Gorinchem. Hessel nogmaals bedankt, helemaal TOP!
De banden heb ik inderdaad geschuurd.

Het is een prachtige bouwdoos Onne, je zal er veel plezier aan beleven. Let wel op achterste cabine steunen die breken gemakkelijk af.

Ik neem deze niet mee naar de Brouwersdag, het zijn nog te veel losse onderdelen die ik nog niet aan elkaar kan lijmen, ondermeer door
decals die er nog op aangebracht moeten worden en kleine onderdelen, o.a. lampjes, die nog in de verf gezet moten worden. Volgend jaar
maar dan in de Zeelandhallen? Dan is de Great Dane trailer ook wel af denk ik.

Groet,
Albert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2014 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Wordt al mooi hoor, zeker lastig afplakken zo'n ronde spatbord.
Jammer dat ze er niet los bij zitten zoals de Lonestar.
Dan was het geen probleem geweest.
Succes verder

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement