Zo, eindelijk maar eens tijd gemaakt voor een update. Op 25 september 2013 de eerste foto's geplaatst van het motorblok
en nu zijn we al ruim 4 maanden verder
Het motorblok was al klaar dus ben ik verder gegaan met het chassis. Ook hier is de pasvorm fantastisch. Eerst het chassis
in elkaar gezet en daaraan de ophanging voor assen bevestigt. De assen en de luchtvering in elkaar gezet en deze in de ophanging
geplaatst. Ook hier viel alles keurig op zijn plaats.
Vervolgens wat kabelwerk verricht aan het chassis, de assen, luchtvering en remcilinders, met dank aan Eddy (18Wheeler).
Voor het kabelwerk heb ik de topic van Eddy's Lonestar als voorbeeld genomen en dit vrij vertaald naar mijn Prostar.
Hierna het motorblok in chassis geplaatst, Hierbij ben ik van de bouwtekening afgeweken door eerst alleen het motorblok te
plaatsen en daarna pas de radiator en de leidingen geplaatst. Dat ging prima op de ze manier.
Uiteindelijk nog de uitlaat, accubak en de ketels aan het chassis bevestigt.
Enkele foto's,
Nog iets merkwaardigs over Maxxforce 15 motor.
In Truck Model World van januari 2014 stond ook een bouwverslag van de Revell Prostar.
Er is in dit topic al het één en ander geschreven op de Maxxforce 15. De bouwer hiervan heeft
de carterpan omgedraaid, feitelijk klopt dit niet helemaal (zie onderstaande foto).
Ik kan mij hier wel iets bij voorstellen want als het volgens de tekening gaat dan staat de motor
bijna op de vooras (zie onderstaande foto).
Hierbij ook nog een foto van de daadwerkelijke Maxxforce 15 waar aan kunt zien de carterpan
feitelijk niet omgedraaid hoeft te worden.
Tot de volgende update,
Albert