Weer iets verder gekomen met de KM, komende tijd zal ik iets meer tijd hebben om te bouwen en hoop ik toch meer progressie te maken dan de afgelopen weken.
Waar was ik ook alweer gebleven.....
Oja, de tank heeft zijn plaats tegen het chassis gevonden en past mooi tussen de spatborden en het reservewiel.
De steunen voor de 3-zijden kiepbak met het hulpframe heb ik aangebracht. De voorste steunpunten zijn star en de achterste draait met een buis-in-buis constructie om achterover te kunnen kiepen. In dat geval worden de grendelpennen onder de voorste steunpunten weggetrokken. Ingeval van zijdeling kiepen worden aan 1 zijde de grendelpennen van de voorste steun en achterste verwijderd.
Onder de laadbak ook een soort van hulpframe gemaakt waar de draaigaffels op gemaakt zijn.
De cabine heeft inmiddels een kleurtje gekregen. Het vullen met filler ging perfect echter ik had teveel lagen te snel achter elkaar opgezet met als gevolg dat er op diverse plekken lucht ingesloten was of door gasvorming de hechting niet optimaal. Door de vele lagen lijkt het alsof er dan een bobbel zit en onder die bobbel heeft de verf zich niet gehecht aan de onderlaag. Vervelend allemaal en dat heeft me veel tijd gekost om te herstellen.
De cabine is ferrarirood omdat het toch de mooiste kleur rood is. Niet nodig om aan te geven dat na wat schuurwerk er daarna een dikke laag blanke lak op is gekomen en als proef ik alvast een decal heb geplaatst. De decals had ik vorig jaar al bij Decalprint in Duitsland laten maken samen met diverse andere projecten.
De bodemplaat met de spatborden met koplampen zijn zwart gespoten
De kasten waar de koplampen in zitten hebben al een laagje wit gezien en ik zal daar nog een laag met de kwast over leggen.
De koplampen zijn fotoets delen uit de modelautobranche via De Roos, prachtig spul om te gebruiken.
De cabine past nog perfect op de bodemplaat en zal ik ook los daarop laten, kan ik nog een keer de cabine van de Hofman TK wisselen met de Bedford KM
.
En als geheel ziet het er dan zo uit.
Nog veel te doen maar we zijn weer in business.
Johannes