Hallo brouwers,
Vandaag weer even aandacht voor deze Benz!
Er moesten nogal wat puntjes op de "i" gezet worden, en dan natuurlijk de bouw van het hulpchassis en laadbak.
Bij de reserveband heb ik met héél fijn stroomdraad een kabel gemaakt en met een pincet om de as gewonden en een soort van kruis profiel...houder....wielophouder of hoe dit ook mag heten, ook nog moeten maken en met deze kabel vast gezet.
Dan nog even een opvullend plaatje van 0,75mm onder de snorkel, om hier de ontstane kier weg te werken..........en oh ja, de cardanas met het tussenlager is inmiddels ook bevestigd.
Het zonnevizier was weer zo'n problemen kindje, met lakken aan de buitenkant begon de verf iedere keer héél raar te trekken.
Het lijkt wel of er iets in het transparante deel zit wat reageert op de acryl en enemal verfen.
Met secondelijm het witte vlekje wegwerken en dan van binnenuit lakken, was dit keer niet zo een goed succes geworden.
Je bleef namelijk een héél dun wit randje zien in het glas, dus over op "plan-'B".
Met primer ging het goed, goed laten drogen en dan met zwarte glanslak........
Weer hetzelfde verhaal, ach ja brouwers, om een lang verhaal kort te houden, heb ik het zonnevizier ontlakt en uiteindelijk is het met spuitplamuur en later met zwarte lak wél goed gekomen.
De spuitplamuur schijnt dus wél een goede basis te zijn, ach dan weten we dat dan ook weer.
Hieronder zien jullie het dakluik in de opgeheven stand staan.
En dan natuurlijk het hulpchassis.
Alles van het referentie materiaal nagemeten en dan ligt het chassis nu dan gereed en los op het hoofdchassis.
De satéprikker is mijn handje met spuiten, gaatje zit aan de bovenkant en zie je later niets meer van als de bak er op zit/ligt.
En als laatste, het begin van de laadbak.
Deze komt ietwat hoger te zitten dan jullie op de Nederlandse wagens gewend zijn of waren.
Alles is nagemeten en moet dus ook kloppen.
Tja heren brouwers, het gaat al aardig richting eindstreep met deze oude ikoon.
De laadkleppen worden gewoon vast gezet op de bak, hiermee krijg ik ook het vaste verband in de bak, want er komt geen hoog schot of huif op, dus ik moet het verband ergens anders vandaan halen.
Dit was hem weer voor vandaag en ik zou zeggen, tot de volgende!
Hermann.