Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 apr, 2014 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
Je flikt het hem weer.
Het chassis ziet er gelikt uit :brouw: .
Nog veel succes met de afwerking ervan.
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 apr, 2014 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Sluit mij volledig aan bij de lovende woorden van mijn voorgangers.
Goed bezig Hermann. :brouw: :D :brouw: :D
groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 apr, 2014 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Inderdaad een prachtig resultaat (zijn we al aan gewend natuurlijk). Als je zulke geslaagde vorderingen ziet krijg je zelf ook weer kriebels om aan de slag te gaan. Succes met het verdere werk Hermann!

Gr. Johan

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2014 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Mannen, bedankt voor jullie mooie reacties! :brouw:
Het doet mij ook erg goed dat deze Benz bij jullie zo goed in de smaak valt, bedankt! :D

Johannes,

Bedankt voor de tip met het lakken van het hout, wordt de éérste keer dat ik hiermee een laadvloer mee ga bewerken.
De boutjes op het chassis wordt inderdaad de volgende stap. :wink:

Richard,

Dat ik éérst met de cabine begin heeft te maken dat ik mijzelf niet echt aan een vaste volgorde vasthoud.
Soms is de motivatie voor de cabine erg aanwezig, dan weer voor de motor en dan weer voor het chassis.
Op deze manier gaat het bouwen voor mij vlotter en méér vanzelf dan wanneer ik mijzelf aan een vaste volgorde ga vasthouden.
Als je aan deze Eurocab begint, hoop ik wel er een bouwverslag van te mogen zien. 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 mei, 2014 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Vandaag weer even aandacht voor deze Benz!
Er moesten nogal wat puntjes op de "i" gezet worden, en dan natuurlijk de bouw van het hulpchassis en laadbak.

Bij de reserveband heb ik met héél fijn stroomdraad een kabel gemaakt en met een pincet om de as gewonden en een soort van kruis profiel...houder....wielophouder of hoe dit ook mag heten, ook nog moeten maken en met deze kabel vast gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog even een opvullend plaatje van 0,75mm onder de snorkel, om hier de ontstane kier weg te werken..........en oh ja, de cardanas met het tussenlager is inmiddels ook bevestigd.

Afbeelding

Het zonnevizier was weer zo'n problemen kindje, met lakken aan de buitenkant begon de verf iedere keer héél raar te trekken. :?
Het lijkt wel of er iets in het transparante deel zit wat reageert op de acryl en enemal verfen. :?
Met secondelijm het witte vlekje wegwerken en dan van binnenuit lakken, was dit keer niet zo een goed succes geworden.
Je bleef namelijk een héél dun wit randje zien in het glas, dus over op "plan-'B".

Met primer ging het goed, goed laten drogen en dan met zwarte glanslak........ :shock: :(
Weer hetzelfde verhaal, ach ja brouwers, om een lang verhaal kort te houden, heb ik het zonnevizier ontlakt en uiteindelijk is het met spuitplamuur en later met zwarte lak wél goed gekomen.
De spuitplamuur schijnt dus wél een goede basis te zijn, ach dan weten we dat dan ook weer. :wink:

Afbeelding

Hieronder zien jullie het dakluik in de opgeheven stand staan.

Afbeelding

Afbeelding

En dan natuurlijk het hulpchassis.
Alles van het referentie materiaal nagemeten en dan ligt het chassis nu dan gereed en los op het hoofdchassis.
De satéprikker is mijn handje met spuiten, gaatje zit aan de bovenkant en zie je later niets meer van als de bak er op zit/ligt. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste, het begin van de laadbak.
Deze komt ietwat hoger te zitten dan jullie op de Nederlandse wagens gewend zijn of waren.
Alles is nagemeten en moet dus ook kloppen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja heren brouwers, het gaat al aardig richting eindstreep met deze oude ikoon.
De laadkleppen worden gewoon vast gezet op de bak, hiermee krijg ik ook het vaste verband in de bak, want er komt geen hoog schot of huif op, dus ik moet het verband ergens anders vandaan halen.
Dit was hem weer voor vandaag en ik zou zeggen, tot de volgende!

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 mei, 2014 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Daar zet je weer wat fraais neer Hermann, prutsen op de mm2. Valt me wel een beetje tegen dat je de kleppen van de bak niet in bladkoper uitvoert en niet scharnierbaar maakt met 1 of andere typisch Hermann spulletje en een gesoldeerd klephaak ;-)
Geintje natuurlijk :mrgreen: , ik denk wel dat je wat moet verzinnen om het kromtrekken te voorkomen of heb je al 2 laagjes voor die kleppen gebruikt?
Nog even kijken naar de brandstofleidingen enzo en naar dat twijfelachtige raamrubber van de dichtgezette ramen?
Had je nog iets van een lading op het oog?
Succes met de afbouw, tijd voor een groepsfoto met de broertjes Benz denk ik.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Hele mooie truck hoor, toch blijf ik het jammer vinden dat je er een bak op zet. Maar dat is jou keuze. Echt een typische duitse truck :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Mooie Benz Hermann :shock:

Ik heb Sol nog nooit gebruikt (ik heb het niet eens), gebruik jij dat altijd als je decals aanbrengt?

Wat heeft dat eigenlijk voor werking op de decals?

Werkt Sol alleen op watertransfers of ook op stickers? (die heb ik bij mijn Italeri 751 zitten)

Sorry voor de topic vervuiling. :oops:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren, bedankt voor jullie reacties. :brouw:

Johannes,

De kleppen moeten nog met dubbele plaat worden uitgevoerd, ik heb éérst lange strippen gesneden om zeker te weten dat ik dadelijk op alle kleppen even hoog bleef.
Als alles geplakt is dan zullen de kleppen tussen een paar zware boeken gelegd worden en moet het uiteindelijk helemaal goed komen.

Brandstofleidingen moeten er inderdaad nog op komen en het raamrubber zal ook nog eens een keer nagelopen worden. :wink:

De groepsfoto gaat inderdaad nog eens een keer komen...... :roll: .......als deze en de de Eurocab af zijn. :wink:

Christiaan,

De bak ligt er dadelijk gewoon los op, dus kan er altijd nog naar het chassis zelf gekeken worden.
Toch denk ik, als de bak ook in de blauwe cabine kleur is gespoten, dat dit zéker niet zal misstaan.

Tom,

Dit is geen topic bevuiling hóór. :lol:
Om eerlijk te zijn, dit is de 1e keer dat ik sol gebruik.
Dit diverse keren gelezen en van mensen gehoord, en ja.....dan zelf maar eens gaan proberen.

Het maakt de decal "week" zodat de decal de contouren van het object goed gaat volgen.
Vooral als je scherpe hoeken om moet of als er wat verschillende vormen in je werkstuk zitten waar de decal heel strak en naadloos overheen moet komen te zitten.
De decal éérst plaatsen en dan met een kwastje wat sol op de plekken brengen waar de decal een bepaalde vorm moet volgen, dus niet de decal zelf weer gaan verschuiven, want dan gaat het niet goed komen.

Of het ook met stickers gaat heb ik geen idee van, helaas heb ik hiermee geen ervaringen opgedaan, misschien iemand anders???

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
En weer een pracht Benz Hermann. Je bouwt elke keer weer een Benz met een andere uitstraling of van een ander tijdperk, dus om nou te zeggen dat ze elke keer mooier worden weet ik niet, maar samen in één plaatje gevangen.....................gewoon prachtig :idea:

Succes met de laadbak :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement