Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Zooo brouwers!

De NG 2032 is zowat gereed en ik kon het niet laten om toch alvast het volgende project te starten.
Het was even goed zoeken of het type overeen kwam met de uitvoering die ik wil gaan maken.
Bij een 2238 heb je een 6x4 trekker en een 6x2 bakwagen, dit laatste kan met een starre enkel lucht naloper of een as met dubbel lucht.
Aangezien het gros een 6x2 met een enkel lucht naloper was uitgevoerd, wordt deze Ster dan ook zo uitgevoerd.
Deze zal zowel in kleur als in uitvoering grotendeels volgens de folder gemaakt worden, vandaar dat ik deze Benz de "Folder Benz" noem. :lol:

Afbeelding

En een plaatje van wat dichterbij, dit is dan wel een 4x2 maar het gaat om de kleuren.
Afbeelding

Wat houd het project in?
De Italeri kit van de desert train is de basis en klopt grotendeels met de uitvoering.
Interieur hoef ik weinig te verbouwen, alleen wat kleine detail dingetjes.
Bumper behoeft een lichte aanpassing en de koplampen worden weer verdiept gemaakt.
De grote verbouwing zit hem meer in het chassis, deze zal samen met het verenpakket, naloper en de open laadbak gescratcht moeten worden.
Kortom, wederom een project waar ik weer een beetje mee kan gaan stoeien. :D
Due date... :roll: ...klaar voor de brouwersdag 2013, het is leuker als er weer een paar verschillende Benzjes op tafel staan. 8)

Zo heren, dit was weer een introductie voor wat komen gaat en ik hoop dat dit weer een project is wat jullie aanspreekt.

Afbeelding

Hermann.


Laatst bijgewerkt door Woefdram op wo 24 sep, 2014 12:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
interessant project, en inderdaad een typisch duitse machine. volg hem zeker, succes

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Leuk projekt, cabine heb je al in kleur staan :D
Succes Hermann :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Mooi project weer Hermann, jij bent voorlopig nog niet klaar met je Benzen reeks er zijn nog genoeg varianten. En dat vinden wij helemaal niet erg ! :brouw: :D
Succes met de bouw.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Heren, bedankt voor de leuke reacties! :brouw:

Ok brouwers...dan maar de aftrap van deze ouwe blauwe ster.
Zoals Onne al zei, de cabine is inderdaad al gespoten en om maar eens een andere volgorde te nemen begin ik dus dan ook met het stuurhok.
Eerst maar even de cabine plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur klopt deze keer wel qua uitvoering en zal dus voor de verandering eens een keer vlot verlopen.
Voor de 1e SK uitvoering is dit interieur met vloerplaat , op het dashboard en stuur na, ook nog goed.
Bij de latere types SK moet de midden console dan ook weer aangepast worden, maar daar heb ik voorlopig nog geen zorgen om.

Wel heb ik de interieurplaten nog wat aangepast voor een betere afwerking.
Om te beginnen bij de binnenste dakplaat een opstaande rand gemaakt zodat er tussen het binnendak en buitendak geen kieren meer zichtbaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk nog een kozijn bij het zijraam om de grote kier weg te werken die hier normaal gesproken zit als je er niets aan doet.

Afbeelding

En nu ik toch met styreen bezig was heb ik de voorbumper ook nog aangepast zoals die hoort te zijn.
De koplampen zijn op deze foto's al verdiept.

Afbeelding

Afbeelding

Zo heren, het begin aan deze Duitser is dan bij deze gemaakt.. :)
Dit was het voor even en tot de volgende ronde.

En wegens groot succes.......

Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Woedram schreef:
En nu ik toch met styreen bezig was heb ik de voorbumper ook nog aangepast zoals die hoort te zijn.
Afbeelding

Hermann, als je niet gaan voor die Italeri "bullbar", zou je ook nog die 2 gaatjes moeten dichtmaken naast het middenstuk vd bumper.
Want ik zie dat je hem al gespoten hebt.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Gerdi is in the house en ziet meteen het eerste missertje.. :|
Inderdaad Gerdi, ik heb dit volledig over het hoofd gezien en zal aan gewerkt worden.
Kan natuurlijk ook zeggen dat dit een "Zwitserse uitvoering" wordt zoals de Zwitser in Jabbeke zei met zijn verkeerd aangepaste cab. :lol: :lol:
In ieder geval bedankt voor je scherpte. :brouw:

Dan nu even wat schilderwerk aan het interieur.

Afbeelding

Bij het bovenste bed heb ik voor de verandering het kleine gedeelte maar eens neergeklapt om het wat speelser te maken.
In het binnendak de zwarte gordijnrails en 2 pennen voor de banden voor het bed gemaakt.
Er zal boven geen netje ervoor komen omdat het deels neergeklapt is maar bij het onderste bed zal ik dit wel doen.

Afbeelding

Dashboard gewoon schilderen en een decal plaatsten.

Afbeelding

Tot slot de bodemplaat schilderen en de 2 stoelen van zelfgemaakte gordel vergrendelaars voorzien.
Op de bijrijders stoel 2 armsteunen erbij gefabriceerd en bij de bestuurders stoel het stoelframe gefabriceerd met de 2 stelknoppen aan de zijkant.

Afbeelding

Afbeelding

So far so good, het interieur vorderd snel zo en zal tussentijds de raamrubbers vast gaan schilderen.
Als de cabine klaar is dan kan ik het kantelmechanisme beter uitmikken omdat ik bij de SK merkte dat hier iets niet helemaal lekker zit, hoogte verschil van 0,5mm van de linkerkant van het kantel mechanisme.
Ik wil natuurlijk wel dat de cabine er netjes op staat en later niet weer aan een afgemaakte cabine moet gaan lopen prutsen om het passend te krijgen op het chassis.
Voor zover deze update.

Afbeelding


Hermann.

P.S. Deze ronde tanken ga ik er ook onder knutselen, toont wat ouder dan de vierkante.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hermann, weer een golden oldie die je bouwt.
Dat Tamiya clear moet ik ook maar eens aanschaffen want die koplampunits lijken erg goed zo.
Misschien schrijf ik voor mijn beurt maar staat je MB al in de versnelling? hint, pook enzo?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
ingzagers schreef:
Misschien schrijf ik voor mijn beurt maar staat je MB al in de versnelling? hint, pook enzo?

De pook staat gewoon achterstevoren (zoals zovelen diezelfde fout begaan bij een Mercedes), zie ook het bovenste "kopje" van de pook, dat moet naar voren wijzen. Zelfs in versnelling kan een MB pook nooit zo ver naar achteren staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je gaat weer hard Hermann, het interieur is bijna klaar :shock: Vraagje betreffende de dakhemel, naast het luik zitten geluidsboxen en een lamp, geloof ik; die krijgen ook nog kleur neem ik aan :roll:
Voor de rest gewoon lekker zo doorgaan, komt dat helemaal goed en elke keer zo'n mooie afsluitfoto natuurlijk :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement