Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2014 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Geweldig mooi, echt één van de stoerste trucks die in nederland hebben gereden vind ik. En dan ook nog zo mooi gebouwd. Ik wou dat ik dat kon..
Super :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik heb net gegeten maar dit blijft smullen Zeger!!! Als je de cabine toch nog wat onderhanden moet nemen dan denk even aan de typische ventilatie roosters achter op de cabine voor dit type:

Afbeelding

Ik ga er tenminste van uit dat Terberg dit niet veranderd heeft? En met de bak in kiepstand een detail wat op jouw niveau natuurlijk niet mag missen. :mrgreen:

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2014 21:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Fantastisch weer Zeger.....maarja, we zijn zowat niet anders gewend :brouw:
Ga je trouwens dubbellucht op de 3e as gebruiken of is dit alleen voor de mock-up? Op vorige foto's zag ik gewoon enkellucht.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Arjan Ouwendijk schreef:
Ga je trouwens dubbellucht op de 3e as gebruiken of is dit alleen voor de mock-up? Op vorige foto's zag ik gewoon enkellucht.

Ik moest eerst goed naar de foto's kijken voordat ik wist wat je bedoelde, maar jij bedoelt dan waarschijnlijk de derde foto. Daar lijkt het inderdaad of er dubbellucht op de derde as zit, maar in werkelijkheid zie je daar het rechter wiel van de tweede as. Dit heeft dus met de kwaliteit van de fotograaf te maken :mrgreen:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 15:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Doh, wat is dit akelig misleidend zeg :lol:
Maaruh, twijfel jij aan je kunsten als fotograaf??.......er was ooit een Fries die er wereldberoemd mee geworden is :mrgreen:

Gr. Arjan

p.s. de 13e ben ik weer alcoholvrij/arm hoor :mrgreen:

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Bruut ding!
Ik had niks gezegd over de cabinedelen achter de deur die nog opgevuld moesten worden en maar goed ook. Tis al gedaan.
Toch heb ik nog 2 andere aandachtspuntjes en er is weer een 3e puntje erbij gekomen. Ga ze toch even noemen:

- het extra stukje plaatwerk tussen bumper en grille heeft iets te dikke ribben als je het mij vraagt. Ze lopen ook enigszins puntig naar voren toe uit.

- moeilijk te zien of het al is gedaan maar de strip ónder de grille ( dus tussen de hoekschildjes ) ligt bij de echte wat dieper dan die hoekschildjes.

en als ik kijk naar het origineel dan zit de cabine ietsje te laag op het chassis ( hier zal ik wel te vroeg mee zijn ) maar ook de kiepbak zit te laag. Dat geeft toch voor de uiteindelijke uitstraling van je model net niet dat wat het moet hebben, naar mijn bescheiden mening.
Als ik zou moeten schatten ( weet het dus niet zeker ), zou ik zeggen dat de cabine 2mm hoger mag en de kiepbak 5mm zodat de ronde stangen onder de bak gelijk lopen met de onderkant van de plaat die de standaard wielkasten opvullen.

Neemt niet weg dat wat ik hier zie toch erg knap neergezet is! Ik wou dat ik het kon en ook het geduld ervoor had om zo gedetailleerd te kunnen en wíllen werken...

gr Jeroen

Edit: kijk ik nog een keer naar de foto op de eerste pagina dan zie ik dat de linkse Terberg lager op zijn pootjes staat dan de rechtse...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Mijn medekijkers, -gluurders, -kwijlers :mrgreen: hebben alles al gezegd; gewoon prachtig :shock:

over die cabine in opbouw : ik ben de draad efkes kwijt :oops: met al die tips en foto's ; ik weet niet meer wat het origineel idee is of was of wat het zou worden ( ik heb het brouwverslag misschien niet genoeg doorlezen ) mea culpa :oops:

Hoe dan ook blijft het een prachtig ding om naar te kijken. Alles ziet er zo strak en gedetailleerd uit dat je zou denken dat het een bouwdoos is :brouw:


groetjes

Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 11:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Zo, ik ben ook weer bijgekomen van een geslaagde Brouwersdag, waar ik toch weer een paar nieuwe gezichten bij al bekende namen heb leren kennen.

Dus nu ook maar weer tijd voor een kleine update van de Terberg. Johannes noemde in een eerdere post al een keer het Dynalastic veerssysteem waarmee de twee achterassen van deze Terberg zijn uitgerust. Eenvoudig uitgelegd is dit eigenlijk niet meer dan gewoon rubbervering. Bovenop de draagarmen die naar beide achterassen gaan vanaf de schommel, zitten in die schommel rubberblokken waar hij op veert. De schommel zelf zit met één draaipunt aan het chassis bevestigd. Een eenvoudig systeem waar dus niet veel aan kapot kan gaan en erg sterk is. Bij die rubbervering heeft hij natuurlijk ook wel veerdempers, welke aan de binnenkant van chassis vast zitten. Aan de bovenkant zijn de assen aan het chassis bevestigd met reactiestangen.

Hieronder een paar foto's hoe het er uitziet.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Het lijkt zo makkelijk he als jij het bouwt.... mooi hoor

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
griffioen72 schreef:
Het lijkt zo makkelijk he als jij het bouwt....


Daar kan ik mij ook wel in vinden Christiaan... Petje af Zeger!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement