Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor 2013 en dat er weer veel moois gebrouwd mag worden!! :brouw:

@Onne
Jazeker, zie onderstaande foto's! De foto's van mijn vorige update waren namelijk van het chassis toen het gespoten was en droog was, toen heb ik er de wielen ondergezet en foto's gemaakt. Het deksel van de accubak was ik al van plan matzwart te maken, het luchtfilterhuis had ik nog niet aan gedacht, goed dat je het zegt, dankjewel! De spatborden laat ik blauw.

Ik heb wat meer kleur in het chassis aangebracht met zilver voor de schroef waar het reservewiel mee vastzit, de uitlaat en diverse bandjes (om de tank en de ketels) en met matzwart voor het accubakdeksel en het luchtfilterhuis. Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze weer voor nu.

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

We hebben weer wat tijd gevonden om wat te doen, dus weer een update!
Er is eigenlijk niet zoveel gebeurd, alleen heb ik een poging gedaan om de decals erop te maken. Dit is gelukt, maar niet mooi genoeg naar m'n zin, dus heb ik alles weer eraf gehaald. Daardoor moest er wel wat spuitwerk bijgewerkt worden, want door de blanke lak die ik er al overheen had gespoten kon je precies zien waar de decals hadden gezeten. Nu komen daar straks dan weer dezelfde overheen natuurlijk, maar voor de zekerheid heb ik alles maar een beetje bij gespoten. De cabine is nu dus weer mooi wit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten inmiddels wel een beugel met 4 lampen en 2 zwaailampen (uit de Italeri accessoireskit) en luchthoorns op. Ook de blauw gespoten stukken grille zitten er in. Verder zijn op de laatste foto slangen te zien. Ik heb er ook handjes op gemaakt, ze stellen niet veel voor, gewoon een stukje sprue ijzerkleurig geverfd met op de rode en gele slang een rode/gele stip erop (als afdekklepje). Ik heb er drie gemaakt, een rode, een gele en een zwarte, maar ik weet niet of er ook echt drie slangen op horen te zitten. Iemand die me daar meer over kan vertellen?

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
In die tijd had je niet meer opties 2 lucht en 1 licht snoer,alleen je kenteken doet vermoeden dat hij na 2000 nog op de weg reed.
Vindt eigenlik jammer dat de verkeerd zonneklep erop zit,de Engelse is eigenlijk mooier om te zien

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej Wim,

Bedankt voor je informatie!!
Tja het kenteken heb ik meer zo gekozen omdat ik BY wel bijzonder vond. En ik ben het bij het zoeken naar plaatjes een keer tegengekomen, maar dat is dan waarschijnlijk een gerestaureerde DAF geweest... Nou is dat niet zo'n probleem, want je zou deze ook wel min of meer als een gerestaureerde DAF kunnen zien natuurlijk.
En de zonneklep, hoe ziet de Engelse eruit? Want die ken ik niet :oops:
En hij zit ook niet bij de kit, dus een keus had ik niet denk ik.

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
Deze zonneklep
GEERT schreef:
Afbeelding



Ik bedoelde eigenlijk het blauwe NL op het kenteken bord

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja die zonneklep maakt het model wel erg mooi. Heb ik ook in gedachten voor mijn toekomstige 3600 8)
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
BY zou misschien nog kunnen als uitloopmodel omdat de DAF 95 toen ook al uit was.
En niet alle laatste cabines hadden de streepjes facelift grille, zou het typeplaatje op je grille ook nog kunnen (1 enkele balk i.p.v. een dubbele balk.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

@Wim
Die is inderdaad een stuk mooier. Maar ja, ik zal het voor nu met deze moeten doen, maar dat vind ik zo erg niet.
Ow ok, dat had ik niet door... :oops: Maar dat komt door het programmaatje op internet waar ik m'n kentekens mee maak. Had er even niet bij nagedacht dat oudere vrachtwagens geen blauw NL op het kenteken hebben...

@Johannes
Haha nou dat komt dan heel mooi uit toevallig... Ik heb het kenteken puur zo gekozen omdat ik het een bijzondere combinatie vond.
Nou, twee vliegen in één klap dan, hartstikke mooi! :brouw:

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
Je kenteken is van '87, dus zou nog kunnen. Er zijn enkele eerste 95's op al BY kenteken geleverd, dus deze 3600 zou een van de laatste kunnen zijn....
Grt Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF 3600 Space Cab
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 17:01 pm
Berichten: 149
Woonplaats: Zegge
Heej mede-brouwers,

Dit topic ook maar eens even onder een laag stof vandaag halen, alweer een jaar en drie maanden geleden...
Maar hij is af! Zal eerst even toelichten waarom het zolang geduurd heeft, dat komt vooral omdat ik veel heb lopen prullen met de decals. Na twee pogingen die op z'n zachtst gezegd niet echt geslaagd waren was ik wel een beetje klaar met dit project. Maar, de reden voor dit project is, zoals gezegd, een blijk van dank aan een collega van mij van wie ik een aantal bouwdozen en een doos met onderdelen heb gekregen. Om die reden heb ik hem toch weer op gepakt een voor een derde maal decals gemaakt en verrek, in één poging vrij strak erop, voor mijn doen dan.
Toen kwam nog het moment waarop ik het model aan m'n collega ging overhandigen, ook dit had nogal wat voeten in de aarde. Eerst een paar keer geprobeerd hem in een doos in te pakken en daarin 'op te sluiten' met krantenpapier. Hierbij brak een paar keer een spatbord af. Dus toen besloten om hem dan maar los op de bijrijdersstoel te vervoeren, heel voorzichtig gereden en uiteindelijk is ie netjes op het werk aangekomen. Toen gingen er nog een paar weken overheen omdat ik de betreffende collega niet zag, maar nu is het dan toch gebeurd. Hij had het niet verwacht en was er heel blij mee, missie geslaagd dus 8)

Dan het het meest interessante deel, de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er zelf ook wel tevreden over, decals zitten nog niet helemaal naar m'n zin, maar na drie pogingen moest het maar zo. Ook de lijm in de lampen op de beugel is wit uigeslagen en die lampen staan niet helemaal mooi. Dit nemen we allemaal weer mee in de bouw van de volgende, en dat is momenteel een Volvo F16.

Gr. Ronald

_________________
Scania V8 S-U-P-E-R Swedish Pefection /// Passion for power /// Nothing beats a V8

Ron Feijns Transport /// Roosendaal - Holland

Laatste projecten: Volvo F12 Globetrotter /// DAF 3600 Space Cab /// Volvo F16 /// Bezig: DAF XF 95 SSC + Revell dieplader
Op de werkbank: Scania 164, DAF XF Super Space Cab


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement