Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 9:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 aug, 2013 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
moddertrukker schreef:
Op zich is alles heel mooi en strak gespoten maar de cabine heeft de juiste tint rood en de rest is gewoon te donker.

Ik denk dat je het jezelf onnodig erg moeilijk gaat maken Jeroen. Ik begrijp dat je met Motip spuitbussen hebt gespoten en ik gebruik die zelf ook vaak en ik ga er van uit dat er nog geen blanke lak op zit.

Wanneer je de delen waar je niet tevreden over bent, een aantal hele dunne laagjes geeft met de juiste kleur. Met voldoende tijd ertussen, zodat het goed droog is, voordat je de volgende laag spuit. Weet ik bijna zeker dat het niet te dik wordt. Zeker omdat de basis al bijna de goede kleur heeft. Acryl lak van Motip heeft namelijk de eigenschap dat het absoluut niet vult. Je kunt er dus geen oneffenheden mee "wegspuiten" maar dat heeft als voordeel dat details juist heel goed zichtbaar blijven.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Ik hoor veel mensen over motip spuitbussen en iedereen is daar natuurlijk vrij in maar mijn tip. Investeer in een airbrush. Het geeft een erg dunne laag en zelfs draaiende delen blijven draaibaar als je ze op een dergelijke manier spuit. Ik heb een afzuigkap gekocht en een kleine spuit-cabine gemaakt. Voldoet mij uitermate goed.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zeger, ik snap je punt. Heb ik zelf ook over zitten nadenken. Maar de kleur rood is een hele aparte kleur. Alsof er licht doorheen schijnt waardoor de kleuren IN de lak anders opkomen dan bij een 'gewone' metallic lak.
Daarom had ik alles eerst in zilvergrijs gespoten zoals ze dat in het echt bij candylakken ook doen ( niet dat dit een candylak is ).
Omdat nu de basis te donker is ben ik bang dat de kleur rood niet wordt zoals ik wil. OF ik moet natuurlijk eerst alles weer in zilvergrijs spuiten. Omdat het twee chassis betreft en alle bijbehorende onderdelen, dus bewerkelijk, ben ik bang dat het totaal aantal lagen lak teveel wordt. Ook al kan ik behoorlijk netjes dun spuiten, bij een chassis is dat erg lastig met alle hoekjes en dergelijke. En de kans dat ik toch niet de juiste tint rood kan vinden in de winkel bestaat natuurlijk ook nog, daarom van voren af aan beginnen lijkt mij de beste oplossing.

Dus Hessel, ik kan behoorlijk goed overweg met de spuitbussen en ook draaiende delen zijn geen probleem voor mij. Soms naderhand de draaiende onderdelen even 'soepel' maken, daarna blijft dat prima. Maar ik snap jouw idee over de airbrush wel. Alleen deze heb ik dus niet goed onder de knie.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 aug, 2013 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ach je gaat gewoon je ding doen Jeroen, je bent zelf (misschien wel te?) kritisch en toch niet snel om te praten :wink:
Wel zou ik, ook gezien je niet te hoge bouwtempo, toch eens nadenken over een airbrush. Heb je wel eens uitgerekend wat je aan spuitbussenlak kwijt bent en hoe je moet zoeken naar een juiste kleur. En, hoe goed je ook zult zijn, wat de beperkingen van bussen zijn bij bijvoorbeeld het spuiten van striping e.d. omdat je geen controle over de spuitdruk hebt?
Ik denk daarbij ook dat ik zelf duizenden Euro's bespaard heb in die bijna 28 jaar dat ik een airbrush gebruik....en ook begonnen met een simpel spuitje met een autoband voor de luchtvoorziening.
Succes met het strippen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2014 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Hallo,

ik haal dit topic even naar boven omdat ik een vraag/verzoek heb.

Achter de schermen heb ik de draad weer opgepakt wat betreft de bouw van deze Scania combinatie.
Jammer genoeg is het een lastig projekt maar langzaamaan wordt het toch wel weer wat. Maar het is iedere keer 3-4 stappen vóóruit en dan steeds weer een stap terúg. Maakt niet uit op welk vlak maar het zorgt voor een 'stressvolle' bouw. Daarom hou ik deze even 'achter de schermen'.

Nu ben ik met het vrachtwagenchassis bijna klaar ( zonder opbouw ) en wil het chassis van de aanhanger ook snel af hebben.
Ik wil de hele combinatie op banden zetten waarbij ik de bandenletters wit wil hebben.

Wie van jullie heeft er een Italeri Iveco Stralis, MAN TGX of Scania R-serie waarbij op het decalvel bandenletters zitten waar die niks mee doet? En deze dan naar mij toe wil sturen?
Eén setje is nog onderweg en zou er graag nog 3 willen ontvangen.
Ik weet dat het niet héél erg onbescheiden is om zó mijn spulletjes bij elkaar te krijgen maar ik probeer het toch maar.
Excuses als dit wat té brutaal overkomt.

Ik wil dit resultaat bereiken:
Afbeelding
Dus ik zoek dezelfde decals als op de foto hierboven.

Hebben jullie tóch nog een foto-update gekregen... :lol:

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2014 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Waar heb ik die decals toch eerder gezien......
:lol: :lol:
Succes verder kerel :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jul, 2014 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat weet ik niet Onne, deze komen van Eric.
De jouwe zitten op de Scania zelf :wink:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zo, de Scania tankwagencombinatie is klaar! Hoewel...
Nog een paar kleine dingentjens maar zaterdag kan ik hem laten zien in Gorinchem :).

Zit ik met een verzoekje :roll:.

Ik heb op de motorwagen 2 slangenkokers zitten. Deze komen uit de Italeri/Revell tankertrailer bouwdozen.
Op de aanhanger zitten ze niet want ik heb er maar twee.
Zijn er hier modelbouwers die zo'n slangenkoker ( de 2 helften met die 4 pinnetjes ) hebben liggen en daar niks meer mee doen??
En als die zaterdag in Gorinchem zijn die dan mee willen nemen?

Dit is een 'niet geschoten is altijd mis' verzoek dus wie kan me helpen? Zou de aanhangwagen toch nog net iets meer aankleden.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Jeroen, als de donder foto's nu van die werkelijk schiterende combinatie, anders doe ik het :P :mrgreen:.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Bazzz schreef:
Jeroen, als de donder foto's nu van die werkelijk schiterende combinatie, anders doe ik het :P :mrgreen:.


:lol: :lol:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement