Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,

Nu de Western Star zo goed als klaar is dacht ik maar om een nieuw project te beginnen. Nu ben ik een motorrijder in hart nieren en ik mag graag modeltrucks in elkaar brouwen. Dus ik dacht bij mezelf, waarom niet deze twee passies samen smelten in één project. En dan kom je al gauw bij de International Lonestar Harley Davidson edition. :wink:

Op de site van International kwam ik deze afbeelding tegen en dat leek me nu een leuke combinatie. Een Lone Star met een flatbed trailer.

Afbeelding
bron

Nu kom ik bij dit project wel wat uitdagingen tegen, zo heeft de grill een ander uiterlijk. Maar dat obstakel is al opgelost.

Afbeelding

Verder obstakels zijn; de velgen, de front bumper en de typische Harley logo decals.
(Ik denk dat ik voor de decals maar eens een brief schrijf naar Abteilung X van Revell.)

Wat me ook een leuke uitdaging lijkt is zelf een dekzeil te gaan maken. Maar dat is een uitdaging voor later. :wink:

Nu wordt dit een soort van showtruck/werkpaard, dus weinig weatheren en veel bling bling. Dit keer ga ik niet experimenteren met chroompoedertjes of met Alclad chroom op een witte of zwarte ondergrond. Nee, dit keer komt het chroom straight out the box van Moebius.

Wordt vervolgt,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Laatst bijgewerkt door Boxer op zo 15 maart, 2015 22:27 pm, in totaal 8 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Eddy,

De Lone Stars beginnen al frequenter te worden op dit forum.
Ik zie dat je al gelijk in de aanpassing zit met de grill.
Tevens ben ik erg benieuwd hoe je met de chromen delen de naadjes goed weg krijgt, ikzelf vind dit altijd een nadeel bij chromen parts.
Wat het dekzijl betreft ben ik ook razend benieuwd hoe jij dit gaat aanpakken, ik heb er net ééntjeachter de rug, weliswaar een kleinere maar het principe blijft hetzelfde.
Kortom wederom een leuk project om te volgen en gezien je voorgaande projecten wordt dit ook weer een beauty.
Succes Eddy :brouw: ..en dan nog even je topic bevuilen om in de sfeer te komen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Gaaf projekt weer Eddy, hoe kom je trouwens aan die grill?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Hoi Eddy. Ik heb de resin grill ook zien staan en overwogen hem te kopen. Wellicht gebeurt dat nog. Denk er wel om dat ook de koplampen anders zijn. De bolletjes van International zijn vervangen door koplampen van een echte Harley motorfiets. Dat geeft dus ook nog wat werk.
Ik ga je zeker volgen,

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik ga dit ook volgen natuurlijk.
Als je de striping decal nog nodig bent stuur me maar een pm.
Ik heb mijne niet meer nodig.

Ga je de flatbed zelf bouwen?
Mvg christiaan

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Eddy,
En gelijk gestart met weer een erg mooi project , succes met de bouw ervan.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor al jullie reactie's.

Mooie plaatjes Hermann, bedankt.
Wilde zelf eerst nog een youtubefilmpje er tussen plaatsen maar na de website update doet dat het volgens mij niet meer :roll:

Tja dat van die chromen onderdelen was ik net weer iets te snel met beslissen :oops: Want zoals Hermann al aangaf, van zichbare naden daar hou ik helemaal niet van :wink: Dus daar ga ik eens diep over na denken hoe ik dat ga oplossen. (waarschijnkijk dan toch maar in de Alclad chrome :roll: :mrgreen: )

De grill heb ik via een US truckforum. (http://www.modelsbydave.com/) Het onderdeel staat volgens mij niet op z'n site maar als je hem een mailtje stuurt heb je het binnen twee weken thuis. :wink:

De flatbed trailer wordt waarschijnlijk die van AMT. En het dekzeil ga ik denk maken van een oude regenbroek. Volgens mij heeft Johannes of Gerard dat ook eens gedaan bij hun trucks.

Met de velgen heb ik het volgende bedacht, als ik de ruimte tussen de twee gaten van de voorvelg weghaal kom ik een heel eind bij de Harley edition velgen.

De koplampen ga ik nog eens over nadenken. Ik loop al een tijdje met het idee rond om aan de slag te gaan met resin dus als ik een geschikte koplamp kan vinden waarvan ik een goede kloon kan van maken, is dat probleem ook opgelost.

De striping ga ik zelf airbrushen, maar als je de "Harley Davidson" decal voor op de motorkap en de logootjes kan missen Christiaan ben ik je zeer dankbaar. Ik zal je van de week wel even een pb'tje sturen.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Als je het dan toch goed wilt doen ....

Afbeelding

Afbeelding


En nog wat flatbed foto's ....

http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=248430

:lol:

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Héééé Arie, ik zat al op je te wachten :wink:

Bedankt voor de mooie link maar weer. Maar ja je weet het hè Ik doe het nooit goed maar doe wel een poging om zover mogelijk historisch correct te komen. :lol: Maar de AMT flatbed trailer kan er toch wel achter zo of moet er nog iets aangepast worden?

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 21:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Eddy,

De AMT Freuhauf flatbed is een vroege jaren 70 trailer en je moet dan in ieder geval de wielophanging om gaan gooien naar luchtvering.....tevens is dit maar een 40 voeter. Wat denk je om de aankomende Moebius 53 voets trailer te kopen, hier de opbouw vanaf te halen en de assen uit elkaar te halen door er een widespread van te maken?......dan heb je iets wat écht achter deze truck thuishoort. En aangezien je de oplegger toch wilt gaan voorzien van lading hoef je je ook geen zorgen te maken over het gebrek aan detailering van de vloer van de oplegger ( ik weet namelijk niet of Moebius het interieur van de trailer voorziet van details ). Dit zou ik doen in ieder geval.
Veel succes met deze combinatie!!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement