Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 3:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ja vind ik ook, hij ziet er nu al mooi uit. Nog ff afmaken jonge... :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
r.8erberg schreef:
totdat hij in de kliko verdwijnt.


Nee nee Richard dat zal dus echt niet gebeuren. :mrgreen: Ooit wordt ie wel afgemaakt. maar voor nu even pas op de plaats. Ben nu weer lekker aan het plakselen met andere modellen waaronder de Iveco Stralis MonJean, een AMT White Road Boss en een Italeri M.A.N. Formel 6. :wink:

Gewoon weer lekker plezier in het modelbouwen. :brouw:

Wordt vervolg dus, :D
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hey Eddy, jammer hoor dat je de Lonestar invriest. Hij lijkt me bijna klaar.
Hier zit er nog zo één die uit de doos bouwt en een kleine aanpassing links en rechts genoeg vind. We bouwen nu eenmaal niet allemaal hetzelfde :wink:
Je bent met je Lonestar al verder dan mij, maar in Februari US special op onze tafels in de Zeelandhallen, dus dan moet hij klaar zijn 8)

Succes met je andere projekten :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Eddy,

dat is jammer om te lezen. Zeker na al het werk wat er in steekt. Eventjes aan de kant zetten en dan netjes afmaken ;-)

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Jammer Eddy.

Zet hem even aan de kant, de zin om hem helemaal af te maken komt ongetwijfeld terug als je andere projecten tot een goed einde zijn gebracht.
Veel moet je er zo te zien niet meer aan doen...

Heb je de neus met de originele grille wel goed op het chassis gekregen, of lukt het nu nog niet.
Ik heb nog iets van de bumpersteunen vooraan het chassis afgehaald om de neus nog iets naar achter te kunnen krijgen.

Normaal bouw ik altijd eerst de neus, en zorg dat die goed staat. Daarna pas ik de cabine tegen de neus zodat het mooi aansluit.
Maar..., dat werkt met deze Lonestar inderdaad niet. Schuiven met de cabine is niet mogelijk omdat je hem dan niet meer netjes op het chassis krijgt en de aansluitingen van de uitlaten niet meer past.
Ik was ook eerst niet tevreden met de kier tussen neus en cabine, maar dat is omdat je tijdens het bouwen er constant met je neus boven op zit.
Als ik nu mijn Lonestar zie staan, zie ik het geeneens meer :mrgreen: :wink: .

Enne, met netjes OOB bouwen is helemaal niks mis hoor :brouw: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Eddy,

Zoals het oude Chinese gezegde luid, "het geeft niet dat je valt, maar het gaat er om hoe je weer opstaat"....... :roll: .......of was het nou een oud Japans gezegde.

Even zonder gekheid, gewoon even aan de kant met deze wagen, je krijgt vanzelf wel weer het gevoel van ...."en nu gaan we hem afbouwen", wel weer.
Dat je er geen ombouw project van wilt maken is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Iedereen beleeft deze hobby op zijn en of haar manier en het kan zelfs wel eens het verschil zijn tussen iets af krijgen, of een doodlopend project wat nooit meer af komt. :wink:

Gewoon even lekker wat anders doen en dan komt het uiteindelijk weer helemaal goed.
Ik vind hem wel heel mooi zoals je hem er nu bij hebt staan, lekker zwart met chrome. 8), blijft in mijn ogen toch de mooiste combinatie.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi allemaal,

Het is bijna alweer een half jaar geleden maar maar alsnog bedankt voor de opbeurende woorden :brouw:

Woedram schreef:
je krijgt vanzelf wel weer het gevoel van ...."en nu gaan we hem afbouwen"Hermann.


Nou dat gevoel is na de modelbrouwersdag vandaag helemaal terug.:mrgreen:

Ik liep tegen een paar obstakels aan en één van die obstakels was de pas vorm van de uitlaatpijpen. Ik was van plan om de originele van de kit te gebruiken maar toen ik nog eens door al het referentie materiaal bladerde kreeg ik een ander idee hiervoor.

Afbeelding
bron

Nu is het dus niet helemaal geworden wat ik eerst van plan was maar deze brute uitlaatpijpen geeft toch een heel andere look dan het origineel. En ik tackel het probleem met de pasvorm. :wink:

Afbeelding

Ik heb een styreen buisje gepakt en daar een hap uit gevijld. Daarna weer met 0,5 styreen stripje afgedicht. En voila een uitlaatpijp die er oppast.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen laat het m'n scratchtsskills het niet toe hoe ik de onderkant moet maken. :oops: Dan laten we het maar zoals het is. :wink:

Volgende stap is het airbrushen van de pijpen en antennes en verchromen met dat gevaarlijke chroompoedertje.

Tot gauw,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er bruut uit Eddy!
Kun je de originele aansluiting niet gebruiken door hem warm te maken en in de goede richting te forceren of doorsnijden en hem dan in de goede richting, met eventueel een stukje ertussen, te verleggen?
Succes in ieder geval :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Waar zo'n modelbouwdag al niet goed voor kan zijn :D Uitlaat ziet er bruut uit. Zal vast goed komen.

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
eddy als je van die longdrinkrietjes in huis heb kan je daar hele mooie elleboogpijpen van maken
het gedeelte wat je kan ombuigen lijkt perfect op de uitlaatelleboog die je haast overal ziet , stukje in de pijp schuiven en meten dat je het andere gedeelte over de uitlaat schuift
is even passen en meten en vl...... netjes blijven eddy! :evil:
ik hoop dat je wat aan deze tip heeft [ geld voor iedereen natuurlijk ]
blijf de verrichtingen volgen van deze inter
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement