Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
Terberg heeft 3 varianten gebruikt.
1e met korte spatborden en aan de zijkant kleine en later grotere knipperlichten van half 1974 tot eind 1980
2e met lange spatborden en aan de zijkant de dubbele knipper/stadlichten van begin 1981 tot 1984
3e met lange spatborden en dubbele knipper/stadslichten en verlengde cabine hier zijn er in 1985 vier van gemaakt.
Terberg heeft dus met de lange spatborden nog bijna 3jaar de gewone korte cabine gebruikt.
Afbeelding

Dit is volgens mij een een eind 79 begin 80 kenteken en dus versie 1 van de omschrijving van Arnold en ik hoef in ieder geval die cabine dus niet te verzagen :mrgreen:

Sorry André voor deze vervuiling maar wellicht voor de leken interessant om het verschil te zien tussen de cabine van een N10 en je N12 en tussendoor dan wat aanpassingen van Terberg i.v.m. de 6x6 layout en regelgeving omtrent de maximale plaatsingshoogte van koplampen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dit is voor mij geen vervuiling hoor Johannes, leer er zelf ook weer van. Vind het allang leuk dat het zoveel los brengt!

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik heb n.a.v. het bezoek aan de verzameling van Ad Verdel vorig jaar nog maatschetsen van de bewuste Willems cabine en volgens mij klopte bij controle de Eartl cabine wel aardig. Ik weet wel dat de grille de grootste aanpassing zou zijn en de spatborden alleen uitgesneden en teruggeplaatst moesten worden waardoor dan automatisch dat knikje om de portieren 90gr. te openen eruit rolde.
Dat dit model veel losmaakt is een understatement, ik ken de bouwdoos nog uit mijn prille modelbouwjaren en vond die toen eigenlijk te duur. Tja en dan betaal je er jaren later gris het 2-voudige voor bij wijze van spreken.
Succes met je 2013 Jabbekeproject :wink:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Met enkel de spatborden terugplaatsen ben je er niet met je Terberg hoor Johannes! Het zijn hele andere spatborden aangezien de Ertl N10 een amerikaanse versie met naar voren geplaatste vooras is. Was het zo simpel dan had ik die truuk met de Jaymar spatborden niet hoeven doen. Eigenlijk zou ik van mijn neus en cabine een resin kopie moeten kunnen laten maken. Scheelt veel werk voor een volgend project.

Ik zag de Ertl doos altijd boven op de kast bij de Volvo dealer staan als m'n vader er voor onderhoud was. Ik in mijn tienerjaren, magisch was dat toen, ik had geen idee wat het was, een metalen model, een bouwdoos, een puzzel? Later kwam ik er achter dat het een bouwdoos was maar toen was ik al met Italeri bezig en was Ertl niet meer interessant.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 15:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Leuke conversie André, en misschien was het verlengen van je cabine niet nodig geweest maar hij wordt er wel een stuk unieker door want wie gaat dit ook doen als er ook mogelijkheden zijn om dit niet te doen?? Neem je hem nog mee naar Gorinchem?.....in welke staat dan ook?

AdV-Online schreef:
Ik zag de Ertl doos altijd boven op de kast bij de Volvo dealer staan als m'n vader er voor onderhoud was. Ik in mijn tienerjaren, magisch was dat toen, ik had geen idee wat het was, een metalen model, een bouwdoos, een puzzel? Later kwam ik er achter dat het een bouwdoos was maar toen was ik al met Italeri bezig en was Ertl niet meer interessant.

Dit had ik vroeger altijd met de Ertl IH4300 die altijd bij de modelbouwsectie bij de fietsenmaker stond.....ik heb wat voor die etalage staan kwijlen. Maarja, Fl.30,00 was toentertijd flink wat voor een jochie van 10-11 en na lang sparen is het toen de Rubber Duck geworden :D
Ach, vroeger tijden.....ik denk er met plezier aan terug.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Precies wat jij zegt Arjan, liever dit extra beetje werk dan er later spijt van hebben het niet gedaan te hebben. Daarnaast wil ik er toch ook een officiele "Mark II" van maken en die is met de lange cabine. Ondertussen staat de cabine er nu, na twee keer plamuren/schuren en een derde primer laag, naar tevredenheid bij. Ben nu bezig met de motor en de kleine spatborden welke aan de cabine komen. Erg slecht glasvezelwerk van Jaymar, ga haast denken dat het verlengen van de cabine nog het minste werk is geweest!

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de primer uit die Action spuitbussen. Hier wil ik eigenlijk met airbrush acryl verf overheen, dat kan toch wel? :?

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op ma 03 sep, 2012 20:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi André.

Je gaat als een speer met de cabine, ziet er al gelijk anders uit zo in de primer.
Citaat:
Die is de primer uit die Action spuitbussen.
Is deze primer ook fijn genoeg André?
Misschien anders een idee om deze ook bij de Action te halen.
Als deze primer ook op Acryl basis is dan moet dat zonder problemen met andere Acryl verven kunnen.
Wat ik nog wel eens doe bij twijfel, is even een proefstukje spuiten op een stukje plastic, als dit droog is dan de lak er op.
Op deze manier heb ik al eens een disaster kunnen ondervangen omdat de modelboer het tegendeel beweerde en ik hem niet echt vertrouwde.

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er al goed uit zo, de naden lijken op de foto niet zichtbaar, dus dat is goed :wink:

Als die Action verf ook acryl is, gaat dat wel. Maar anders dan zou ik er een hard hoofd in hebben....
Maar Rolf kan je denk ik het fijne rvan wel vertellen!
Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je kan wel met Humbrol of Revell over de Action spuitbussenlak heen hoor, hechting is natuurlijk naadje en als je strepen erop wilt kunnen afplakken dan vooral niet doen want je trekt je verflaag met het plakband mee.
Een unikleur en dan een blanke lak van Humbrol erover wil wel.
Maar inderdaad beter om acryl over acryl aan te brengen.

Johannes


Laatst bijgewerkt door ingzagers op ma 03 sep, 2012 21:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hoi André

Je gaat als een sneltrein, het lijkt net of dat er niks aan de cabine gedaan is tot dat je hem gaat vergelijken met de foto's op de 1e pagina.
Je hebt het weer prima voorelkaar gekregen.
Succes met de spatborden want als ik het zo begrijp zit daar ook nog het nodige werk aan.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement