Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik had natuurlijk ook zelf even de tekst op de bus kunnen lezen en de primer is een sneldrogende acryl verf dus daar moet een andere acryl verf wel over heen kunnen. Ik ben van plan om met Vallejo verf te gaan werken. En ja, er komt wel wat afplak werk bij kijken. Wil er de bruine met witte biezen van maken als op de foto op de eerste pagina. Ik zal tape nemen met de minst mogelijk kleefkracht. En natuurlijk eerst een stukje testen op wat afval. Gaat m'n eerste airbrush klus worden! :?

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Woedram schreef:
Hoi André. Je gaat als een speer met de cabine, ziet er al gelijk anders uit zo in de primer.
Citaat:
Die is de primer uit die Action spuitbussen.
Is deze primer ook fijn genoeg André?

De fijnheid van verf is volgens mij het grootste voordeel van Action spuitbussen. Zo fijn als Tamiya spuitbuisjes. Echter is de hechting van de verf nogal twijfelachtig. Heb het zelf ook ondervonden op een cabine waar de verf eenvoudig weer afbladderde. Waarom het dan toch weer gebruiken? Tja, het spuit dus heel mooi fijn en deze keer heb ik extra goed ontvet. En aangezien ik met de airbrush ga werken hoeft de afplak tape ook niet super klevend te zijn. Maar het blijft afwachten wat de primer doet.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Citaat:
De fijnheid van verf is volgens mij het grootste voordeel van Action spuitbussen. Zo fijn als Tamiya spuitbuisjes. Echter is de hechting van de verf nogal twijfelachtig. Heb het zelf ook ondervonden op een cabine waar de verf eenvoudig weer afbladderde. Waarom het dan toch weer gebruiken? Tja, het spuit dus heel mooi fijn en deze keer heb ik extra goed ontvet. En aangezien ik met de airbrush ga werken hoeft de afplak tape ook niet super klevend te zijn. Maar het blijft afwachten wat de primer doet.

Oké André dan wacht ik rustig jou ondervindingen hiermee af want ik ben eigenlijk bijna volledig over gegaan op Motip en heb ondervonden dat deze bussen ook erg "fijn"spuiten.

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Korrelexpress schreef:
Maar Rolf kan je denk ik het fijne rvan wel vertellen!
Succes :brouw:

Ik ben net aan het bijkomen van de schrik nu ik hoor dat André van het penseel naar de airbrush overgaat :lol:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2012 7:32 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Kijk eens aan, even geen tijd om op het forum te kijken en er staat ineens een geprimerde cabine. De verlenging ziet er op de foto's als een geslaagde missie uit, ben benieuwd naar het plaatje als staks het neusje ervoor staat.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2012 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
De penselen gaan niet het raam uit hoor Rolf! Het detailwerk blijf ik daar wel mee doen. Maar voor het grotere werk wil toch het airbrushen onder de knie krijgen. Een "hobby opstapdag" gedaan bij Airbrush Service Almere en dat heeft alle vragen beantwoord en de drempel weggenomen. Dus ook gelijk een set aangeschaft en gaat de N12 m'n eerste airbrush model worden.

Zojuist heb ik de motorkap en spatborden, na wat plamuren en schuren nog een keer in de primer gezet. Zit hier en daar nog niet helemaal lekker dus zal er nog een plamuur en schuur sessie moeten volgen. Heb bij één spatbord zelfs de gehele opgedikte rand rond de wielsparing opnieuw uit plamuur moeten opzetten. Maar als dit karwijtje geklaard is kan er met de daadwerkelijk bouw worden begonnen!

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2012 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Okee dan, eindelijk de foto's waar we op zaten te wachten, het geheel bij elkaar. Met wat plakband bij elkaar gehouden dus vergeef me dat het hier en daar nu niet goed aansluit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarschijnlijk zie jullie wel dat het niet helemaal 100% strak en glad is maar ik ben tevreden zo. Er komen nog wat verflagen op en met de 4 lagen primer die er al op zitten moet dat ook weer niet te veel gaan worden. Gelukkig kan je met de airbrush heel dun spuiten.

Heb gelijktijdig een proef onderdeel in de primer gezet om daar zowel het airbushen als het afplakken op te testen. Blijkt dat de verf toch loslaat dan spuit ik 'm geheel bruin en maak ik het wit van zelfklevende autofolie. Heb dat al eens eerder met goed resultaat gedaan.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2012 19:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dré,

Het idee begint een beetje duidelijk te worden zo en hij is dus nu ook rigoreus anders dan de Ertl N10.....leuk!!
Ik zie alleen bij de laatste foto nog heel duidelijk de plastic strip van de cabineverlenging zitten dus ik denk dat je daar nog wat schuur en plamuur werk te doen hebt.
Voor de rest: mooi gedaan!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2012 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Wat je zegt. Niet helemaal glad zie je met airbrush heel snel. Ik heb al een aantal keren de indruk gehad dat het glad genoeg was maar kwam daarna vaak bedrogen uit. Wordt voor jou één van de eerste keren met airbrush dus ik zou wellicht dubbel checken. Het model wordt verder erg fraai en de verlenging staat hem goed. Ik heb ergens ook nog zo'n bouwdoos liggen. Eens kijken wat ik daar mee ga doen :shock: :shock:

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Volvo N12
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2012 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat ziet er vele malen mooier uit dan die Amerikaanse uitvoering.
Je kunt inderdaad nog goed zien waar de cabine is verlengd. Ook zie ik ( of het kan door de foto anders overkomen ) verschil tussen de wielkasten links en rechts en dan die die onder de cabine zitten. De dikkere rand is bij de rechter namelijk niet mooi. Of was het die rand die je inmiddels al reeds aan had gepast? De linker is in ieder geval wél mooi van model dus daarmee kun je vergelijken.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement