Hallo brouwers!
Er zullen wat mensen van de stoel vallen, maar het gaat hier ook weer verder.
Afgelopen brouwersdag vroeg Theo, wanneer ga je weer verder met die vliegende non?
Eenmaal thuis dacht ik, inderdaad....het wordt de hoogste tijd dat we hier weer verder mee gaan.
Globaal gezien hoeft er niet zo veel meer te gebeuren.
Motor en versnellingsbak scratchen, interieur maken, wingbox afmaken met de kleppen en de deuren, hang en sluitwerk maken, wat bekabeling en een paar fietsvangers maken , verlichtingen en kleine lampjes plaatsen en dan nog een beetje spuitwerk.
Geloof me, als je zo naar een project kijkt dan begin je er héél anders aan dan wanneer je denkt.....ik moet dit allemaal nog doen.
In ieder geval is de motivatie rijkelijk aanwezig en gaan we weer lekker verder.
Om te beginnen heb ik de nieuwe deuren gemaakt en deze alvast voorbewerkt voor het echt werkende sluitwerk.
Tevens er rekening mee gehouden dat de deuren in elkaar "grijpen" .
De dunne 0,5mm strip op de buitenrand is het zogenaamde rubber voor de afdichting als de deuren gesloten zijn.
Tevens de aanvang van de laadkleppen.
Het worden kleppen uit 1 geheel, je kan kiezen uit 2 delige kleppen of zoals bij deze, uit 1 geheel.
De keuze van kleppen uit 1 geheel is, dat ik hiermee veel meer het accent legt op de lengte.
En even los geplaatst om te kijken hoe het er aan de binnenkant er uit ziet.
Zo heren, het gaat hier eindelijk weer verder.
Het enige waar ik een heel klein, ietsiepietsie tegen op zie, zijn de schranieren van de laadkleppen.
Toch wil ik deze bewegend hebben en heb al voor 1 kant de schranieren al klaar liggen.
Ook moet ik de onderste rand van de vleugelkleppen even vervangen, dit omdat deze rand is gaan krullen en met heet water niet meer recht krijg.
Een beetje gedeukt mag, want in het echt zijn deze randen wel vaker wat verbogen op de oudere wingboxen, maar vond het nu toch echt wel te veel voor het mooie.
Dit was het voor nu en ik zou zeggen, tot later!
Hermann.