Zo mannen,
Sinds de start van de KM heb ik tot een paar weekjes terug niks aan de TK gedaan en met de naderende brouwersdag daar maar eens vaart achter gezet. Voorzover de beperkte tijd het toelaat natuurlijk.
Het dak van de bak is satijnwit gespoten, de randjes moeten nog een keer met de kwast gedaan worden.
Het moeilijkste verhaal waar ik tegenop zag waren de decals op de ribbelwanden.
Met Sol heb ik de plaatjes er bijna overal strak opgekregen, de overgang van het rood op het zilvergrijze moet her en der nog bijgewerkt worden en dan kan de bak op het chassis.
Ook de fotoets badge heeft m.b.v. dubbelzijdig plakband haar plek gevonden op de cabine inclusief het BEDFORD decal, inderdaad een zelfgemaakt decal omdat dit type dat nodig had en KFS een latere versie zonder naam heeft.
De badge moet er nog weer af omdat de randjes beschadigd zijn, op zich niet moeilijk om in te kleuren. Je poetst het geheel zwart en laat het even aantrekken. Daarna over een stukje papier wrijven en klaar is het geheel.
De uitlaat zit er inmiddels ook onder...de demper is resin en het pijpwerk van witmetaal. Raar spul om mee te werken maar erg makkelijk te bewerken.
Dryfit met de bak geeft de grote lijn al aan, altijd weer afwachten of in kleur de verhoudingen ook goed lijken.
De spatborden waren rood en die heb ik vast onder de bak gelijmd, steuntjes moet ik nog maken.
Nu eerst maar eens de bak op de juiste plek bevestigen en me bezig houden met de cabine.
Voor mij de eerste keer dat ik ruiten in een KFS cabine aanbreng, er zijn keurig netjes sponningen aan de binnenkant gegoten dus met dubbelzijdig plakband zou het allemaal makkelijk moeten gaan dan het passnijden van de ruiten in de openingen.
Jullie horen hoe het is vergaan.
Nog veel te doen tot de brouwersdag, waarschijnlijk is deze niet af en neem is de KM niet mee omdat daar t.o.v. de laatste vorderingen alleen het chassis gespoten is en ik nog aan het stoeien ben met de cabine.
Johannes