Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
Dank jullie, jammer dat je straks weinig kan zien van al het geploeter in het chassis.
Tja, je kunt er natuurlijk altijd nog een kipper van maken Johannes. :lol:

Maar even serieus. Hij ziet er superstrak uit zo. Een vraagje: Op de tweede foto lijkt het alsof de voorwielen wat ver binnen de spatborden vallen, of is dit gezichtsbedrog?

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad een kieper kan nog Zeger, deel 2 staat inmiddels ook in de blauwe kleur :mrgreen:
Dat de voorwielen ver binnen het spatbord steken zou zo maar kunnen, ze waren er even voor de foto ondergezet. Op zich heb ik toch wel kleine problemen met de velgen en zet mijn eigen omgebouwde velgen achterop. Voorop weet ik nog niet wat ik doe, omdat je velg uit meerdere delen bestaat en het resin van Frits zacht is vervormen ze nu al maar daar komt nog wel een oplossing voor. Ik denk dat voor een volgende keer de velgen uit 1 geheel gegoten moeten worden, ik heb voor de Bedford toch afgietsels van een 80 cm bandenmaat met velgen nodig en zal dat t.z.t. eens met Frits overleggen. Eerst maar even de sierringen groen spuiten en wat interieurwerk doen.

Johannes
http://public.fotki.com/johannes-zagers/


Laatst bijgewerkt door ingzagers op do 17 mei, 2012 15:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2012 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Mooi spuitwerk Johannes,En de balkjes komen ook wel goed .Ik weet uit mijn herinnering dat deze houten balken nog weleens zwart waren. Een soort carboleum achtig goedje werd er dan op gezet en ook de onderkant van de houten laadvloer delen waren ook hiermee gedaan. (het was geen carboleum maar daar leek het erg veel op en ik ben de naam kwijt ,maar dat mag naar 35 of meer jaren geleden :lol: ).
Maar of dit dan origineel vanaf de wagenbouwer gedaan werd dat weet ik niet .
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Alweer vrijdag.....tijd voor een update.
Het chassis is nu afgespoten en het motorblokje ligt erin te glanzen :?
De velgen zijn op de astappen vastgelijmd, de achtervelgen zijn toch eigen velgen geworden en de voorvelgen heb ik toch maar uit de kit genomen. Het "vierkante" heb ik er zoveel mogelijk uitgehaald door het naafgedeelte bij te schuren.
Inmiddels ook maar sierringen gemaakt want die heb ik tot nu toe op alle modellen zitten, is niet zo historisch correct maar meer een handelsmerk geworden :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Reservewiel heeft Zeger als extra voorwiel erbij gedaan, even de boutjes wegsnijden en de gaten opboren en voila, klaar om onder de reservewieldrager gemonteerd te worden na een behandeling met de luchtkwast.

Afbeelding

Over de uitvoering van de laadbak heb ik moeten nadenken, je zou denken wat is er zo bijzonder dan?.
Op de referentiefoto (met de wagenmakerscabine) staat een laadbak waar ook nog zijschotten op kunnen worden aangebracht. Ik heb andere foto's waar dat niet kan en daar zijn een grote hoeveelheid haken aan de onderkant van de laadbakligger gelast. Ik speelde met de gedachte demontable zijschotten te maken maar heb (eigenlijk heel makkelijk) besloten het te houden bij gaten in de laadbakliggers en haken omdat met de lading die ik in gedachten heb zijschotten niet nodig zijn.
Wel moeten er halve paumelles op de zijkant van de laadbakligger aangebracht worden om te suggereren dat er scharnierbare zijschotten op kunnen.
Oftewel maar een begin gemaakt met de laadbak en oei wat een forse overhang wordt dat aan de voorzijde, wat zal de chauffeur goed rekening met die uitstekende punten moeten houden....(peilstokken moeten nog tegen de bumper)
Probleempje kunnen de 2 geknikte buizen worden die vanaf de voorzijde onder de overhang tot op het chassis moeten ter ondersteuning. Dat is nogal een precies werkje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooreerst genoeg te doen dus.

Johannes

meer modellen: http://public.fotki.com/johannes-zagers/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hoi Johannes,

Geweldig zo, met het begin van de opbouw.
Vooral omdat je deze versie van opbouwen bijna niet meer ziet.

De sierringen had ik persoonlijk niet gedaan, maar zoals je al aangaf is het meer een soort van handelsmerk.

Misschien eens een foto plaatsen met de aanhanger er al achter? :wink:

Grt SAM

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Er begint zo mooi vorm in te komen Johannes. Ben het eens met Sebastiaan, die velgringen had ik ook niet gedaan; je bent anders erg historisch correct, maar ja handelsmerk is handelsmerk :wink:
Nu met de opbouw komt de neus bijna nog beter tot zijn recht.
Succes maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 mei, 2012 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Wauw, dit word zo met opbouw een impossante truck. Zal met de aanhanger nog mooier staan. Ben zeer benieuwd. Ik ben ook niet zo kapot van de ringen op de voorvelgen, maar ja, tis jouw auto. Ik blijf je volgen,

Groeten Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Prachtig geheel wordt dit Johannes. Eindelijk weer eens een torpedo die staat. Ik ben natuurlijk met de Yanks die ik doe verwend maar vind deze Europese dingen ook geweldig. Ik kan me zelfs nog herinneren dat er een dergelijke DAF bij ons reed als melkauto. Mint-groen was het ding als ik me het goed herinner. We zullen deze met de brouwersdag mogen aanschouwn :?: :?: maakt niet of hij 100% klaar is of niet.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 17:52 pm
Berichten: 885
Woonplaats: antwerpen (belgie)
ook is hij zeker niet klaar hij is al echt mooi aan het worden.
die pijl stokken zou ik niet doen.
ik denk eerder op zo'n truck dat er geknikte steunen stonden.
succes met de bouw van je oudje ik blijf je volgen :wink:

grtz robby :brouw:

OP AANVRAAG :
scania R500 xantrans

LOPENDE PROJEKTEN :
daf 105 xf
volvo F12 1/25 mr brandit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Johannes,
Ik heb al een paar keer naar je wiel ringen zitten kijken. Ondanks je handelsmerk zou ik zeggen haal ze er af!
gr.Eric

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement