Alweer vrijdag.....tijd voor een update.
Het chassis is nu afgespoten en het motorblokje ligt erin te glanzen
De velgen zijn op de astappen vastgelijmd, de achtervelgen zijn toch eigen velgen geworden en de voorvelgen heb ik toch maar uit de kit genomen. Het "vierkante" heb ik er zoveel mogelijk uitgehaald door het naafgedeelte bij te schuren.
Inmiddels ook maar sierringen gemaakt want die heb ik tot nu toe op alle modellen zitten, is niet zo historisch correct maar meer een handelsmerk geworden
Reservewiel heeft Zeger als extra voorwiel erbij gedaan, even de boutjes wegsnijden en de gaten opboren en voila, klaar om onder de reservewieldrager gemonteerd te worden na een behandeling met de luchtkwast.
Over de uitvoering van de laadbak heb ik moeten nadenken, je zou denken wat is er zo bijzonder dan?.
Op de referentiefoto (met de wagenmakerscabine) staat een laadbak waar ook nog zijschotten op kunnen worden aangebracht. Ik heb andere foto's waar dat niet kan en daar zijn een grote hoeveelheid haken aan de onderkant van de laadbakligger gelast. Ik speelde met de gedachte demontable zijschotten te maken maar heb (eigenlijk heel makkelijk) besloten het te houden bij gaten in de laadbakliggers en haken omdat met de lading die ik in gedachten heb zijschotten niet nodig zijn.
Wel moeten er halve paumelles op de zijkant van de laadbakligger aangebracht worden om te suggereren dat er scharnierbare zijschotten op kunnen.
Oftewel maar een begin gemaakt met de laadbak en oei wat een forse overhang wordt dat aan de voorzijde, wat zal de chauffeur goed rekening met die uitstekende punten moeten houden....(peilstokken moeten nog tegen de bumper)
Probleempje kunnen de 2 geknikte buizen worden die vanaf de voorzijde onder de overhang tot op het chassis moeten ter ondersteuning. Dat is nogal een precies werkje...
Vooreerst genoeg te doen dus.
Johannes
meer modellen:
http://public.fotki.com/johannes-zagers/