Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Bijna klaar zo te zien :roll:.
Ik vind hem goed gelukt en ik zit ook te kijken naar de foutjes maar ook ik zie ze niet.
Nu nog de spiegels en wat spatlappen et voila!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
moddertrukker schreef:
en ik zit ook te kijken naar de foutjes maar ook ik zie ze niet.

Nou, je bent niet de enige Jeroen. Ik had vanmiddag ook al uitgebreid de foto's zitten bekijken op zoek naar die "foutjes" maar ik kan ze ook niet vinden. Ik vind het een prachtding geworden Sebas, gewoon lekker simpel, zonder bling bling, zoals een auto waar mee gewerkt wordt hoort te zijn. En zoals Hermann al aangeeft. Ik denk dat iedere bouwer altijd wel minpunten aan zijn model weet te vinden. Ik tenminste wel. :D

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Bedankt voor de reactie's weer mannen.

Met de ontevredenheid over het lakwerk bedoel ik hier en daar een klein scheurtje in de lak, klein plekje lak weg geschuurd tijdens het polijsten. en vooral dat na het spuiten van de blanke lak het rood van het kunststof weer door de witte verf heen komt.
Zelfs dat na: hechtprimer, grijze primer, zilvergrijs, (mat)witte grondlak/primer en witte glans lak.
Het rood schijnt gewoon door, terwijl voor de blanke lak alles werkelijk maagdelijk wit was.
Gelukkig de laatste keer met andere blanke lak gespoten, daar bij is het doorschijnen nihil.
Nadeel van die lak was alleen weer dat die dunner was als de Motip blanke lak (leek wel water), dus op één zeide van de cabine druipers die ik weer weg moest polijsten, en met een bepaalde belichting en onder een bepaalde hoek zie je ze nog zitten, maar ik durf niet verder meer te schuren/polijsten.

Maar na een keer of 3 de cabine opnieuw gespoten te hebben vind ik het wel mooi geweest.
Door het polijsten glimt de cabine dan wel weer mooi, wat dan wel weer als voordeel gezien kan worden.
Nogmaals, ik zal door al die dingetjes heen moeten kijken en als hij straks helemaal klaar is en de decals zitten er op zal het ongetwijfeld een echt Mooy DAF zijn.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Bazzz schreef:
......ik zal door al die dingetjes heen moeten kijken en als hij straks helemaal klaar is en de decals zitten er op zal het ongetwijfeld een echt Mooy DAF zijn......


Dat is het Sebas, je raakt verzand in de details omdat je er met je neus bovenop zit en natuurlijk ook wel omdat je bepaalde foutjes gewoon weg niet wilt maar op een gegeven moment zie je het totaalplaatje niet meer en alleen maar de kleine foutjes. Ik herken dat maar uiteindelijk zal het totaalplaatje overtuigen en ziet niemand wat jij ziet zonder ze daar op te wijzen.

Wat mij betreft is het nu al weer een pronkstuk!

Succes met de laatste loodjes,

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Inderdaad op een gegeven moment moet je tegen jezelf zeggen: valt het alleen bij mij op of zal het straks bij anderen óók opvallen? Goede beslissing om het hierbij te laten want het ziet er prima uit.

Misschien nog een idee tegen het doorschijnen. Heb ik ook eens gehad met goud/groenmetallic gespoten wielringen.
Ik had ze in zwart en donkerrood plastik liggen en die rode schenen naderhand door terwijl de zwarte meteen goed waren.
Toen heb ik de rode weer ringen weer kaalgemaakt en voorzien van hechtprimer, grondlak, mat zwarte lak, zilvergrijze ( velgen- ) lak en daarna de kleur in diverse lagen en blanke lak als afwerking. Toen was het goed.

Succes nog met de laatste loodjes.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Hele fraaie DAF aan het worden. Ik haal de foutjes er ook niet uit. Ik vind het lakwerk, ook bij de eerdere foto's er erg goed opliggen. En het valt me ook op dat de lagen zo mooi dun zijn opgebracht. Je ziet alle details nog erg goed.

Wat ik grappig vind is dat op de foto's zonder dakdetails het een beetje een 'grote smurf' leek.
Maar dit zal wel helemaal aan mij liggen :roll: :lol:
Nu alle details en het bovenraampje erop zitten is dat ineens helemaal weg en is het een super DAF geworden.

Mooi afbouwen en niet meer aan de mindere dingetjes denken :brouw:
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Had vandaag nog wat mooie buitenfoto's willen maken, maar het weer wil niet echt mee zitten.
Het is dus maar een binnen sessie geworden op een neutrale achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de foto van het acteraanzicht al te zien is heb ik ook een antenne toegevoegd, bedankt Kees :wink:.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog wat plaatjes van het interieur geschoten waarvan ik afgelopen week de binnenkant grijs heb geverft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als afsluiter nog een detail plaatje van het chassis.

Afbeelding

Alles is hier even los inelkaar gestoken.
Als alles definitief inelkaar gelijmd is komen de decals er op en is eindelijk dit project zo goed als klaar.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Hoi Sebas,

Het rood schijnt ook al door je koppelschotel :lol:
Een pracht resultaat laat je hier zien. Strak hoor, en mooi gespoten.
Succes verder met de afwerking.
Groet Arthur

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Sebas!

Inderdaad heel gaaf, en zo'n 6x2/4 vind ik altijd gelijk een heel stuk stoerder en robuuster ogen dan zo'n 4x2tje.
Koppelschotel ziet er ook mooi gebruikt uit, iets wat ik al 2 x vergeten ben op mijn trekkertjes. :oops:
De antenne vind ik ook zo'n detail, klein maar toch lekker aanwezig. 8)
Worden de ruiten allemaal vanaf de buitenkant er in gezet?
Succes verder.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2014 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Ps. Hoe heb je die antenne zo gemaakt?

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement