Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2011 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Zo.... even wat anders tussendoor. De Ginaf staat te wachten tot hij gespoten kan worden, de cabine van de Torpedo DAF is klaar, en gaat morgen in de primer, en in rupsbanden maken voor de Volvo had ik nog even geen zin. :)

Ik kwam op de site van Arjan een mooie tekening tegen van een Scania 8x4 met een lage dagcabine. Van deze tekening heb ik een PDF gemaakt en op de juiste afmeting afgedrukt.

Nu had ik een tijdje geleden eens een partij onderdelen gekocht en daar zaten o.a. ook nog een paar Scania cabines bij. Dus ben ik net maar eens aan het stoeien gegaan met de cabine om er zo'n lage dagcabine van te maken. en dat valt niet tegen. :D Eén zijkant, het front en de grille heb ik klaar.

Wat het uiteindelijk moet worden weet ik eerlijk gezegd nog niet. :oops: Het zou er één kunnen worden met een platte laadvloer en een laadkraan en eventueel een aanhanger erachter. Of een kipper, zoals in die jaren gebruikt werd voor b.v. asfalt. Maar ik heb nog even tijd om daar over na te denken. :)

Hier eerst maar wat foto's van de verbouwing van de cabine.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Laatst bijgewerkt door van Hattem op zo 15 feb, 2015 20:26 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2011 22:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Kijk eens aan, Zeger in de verbouwing in plaats van de zelfbouw, styreen op... :mrgreen:

Zal ongetwijfeld weer een mooi project worden, zware kraan erop, plate bak die je vierkant kan afstempelen en een mooie container unit erop, of draaf ik nu door :roll:

Succes ermee Zeger,

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ha Zeger,
Aan het zagen in 2e hands cabines en van een merk wat eigenlijk niet zo bij je hoort :wink:
Op zich inderdaad niet zo'n moeilijke conversie, ik heb hier nog zo'n cabine liggen van een paar jaar terug met een plat 142 dak. Zal ooit zijn doel wel vinden, wellicht een 4x2 bakwagen van transportbedrijf Jan Hofman waar ik ook de Mercedes van heb gebouwd.
Succes, er zijn genoeg Scanai liefhebbers die dit topic in de gaten zullen houden.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Blijft mooi he, zo'n Zweed. :D
succes Zeger met deze verbouwing,maar dat komt vast goed.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 sep, 2009 15:25 pm
Berichten: 287
Woonplaats: Kudelstaart
Ik volg... 8)

Groet Dave

_________________
Bus 32 (GVB252)
Scania R580 Kraan B.V.
Mercedes Benz Maanen + Mantel 1/87
Scania R580 1/87
Scania R620 met Schmitz trailer
Bouwpakketten van vroeger


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 13:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
detailist schreef:
Ik volg... 8)

Groet Dave


Graag een beetje inhoud Dave....je kunt ook volgen door simpelweg even op 'abonneer op onderwerp' linksboven te klikken.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Inderdaad een leuk project. ik heb ook eens zoiets gedaan voor een kerel uit ik meen Amsterdam. Toen ook zoals jij aangeeft met een Hiab kraan achter de cabine. Helaas heb ik er geen digitale foto's van (kan je nagaan hoe lang dat al geleden is). Misschien scan ik de foto's eens in zodat je een idee krijgt. Ik weet nog dat het ding toen in geel mat blauw was. Het bedrijf is namelijk later opgegaan in de BFI. Ik zou er geen kipper van maken. Die skodia's zijn niet echt terrein auto's. Dat komt dan weer door de ponyPK's :lol:
Aangezien je complete scratch modellen vrij snel klaar zijn heb ik de indruk dat deze met veertien dagen af moeten kunnen zijn :lol: :lol: :lol:

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Hessel Hemstra schreef:
Helaas heb ik er geen digitale foto's van (kan je nagaan hoe lang dat al geleden is).
Hessel

tja, we worden snel ouder :mrgreen:

Hessel Hemstra schreef:
Aangezien je complete scratch modellen vrij snel klaar zijn heb ik de indruk dat deze met veertien dagen af moeten kunnen zijn :lol: :lol: :lol:
Hessel

Inderdaad, ik dacht die heeft zondag niks te doen en bouwt een semi-kitje maar het is al maandag-avond en hij is nog niet klaar :mrgreen:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
rolf mulder schreef:
Hessel Hemstra schreef:
Aangezien je complete scratch modellen vrij snel klaar zijn heb ik de indruk dat deze met veertien dagen af moeten kunnen zijn :lol: :lol: :lol:
Hessel

Inderdaad, ik dacht die heeft zondag niks te doen en bouwt een semi-kitje maar het is al maandag-avond en hij is nog niet klaar :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: Ik begin me een klein beetje opgejaagd te voelen.

Maar ik ben er wel uit wat het gaat worden. :) Geen kipper, maar één met een open laadbak en een autolaadkraan. Waarschijnlijk die uit de Italeri accesoireset. Dat houdt in dat ik in het chassis niet al te veel detail hoef te maken, omdat je dat nooit meer terugziet. En aan de zijkanten komen de nodige kisten te hangen. Wel ga ik proberen om deze een gebruikt en verweerd uiterlijk te geven, zodat het een echte werkauto wordt. Daarom in Kolham maar eens een cursus weatheren gaan volgen. :)

De cabine is inmiddels klaar en ben nu bezig om de bodemplaat en het dashboard aan te passen.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania P 112 HL 8x4
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Tja, de keus van de kraan van Italeri kan ik begrijpen maar ik vind dat persoonlijk niet echt wat. Ik wil er misschien eens eentje gaan tekenen om te CNCen al realiseer ik me dat mijn ideeën er meer zijn dan mijn waarschijnlijke levensjaren. We zien wel wat er van komt. En .... jij kunt een complete kraan op rupsen bouwen, dan draai je je hand toch niet om voor een 'simpel' laadkraantje ??

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement