Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 6:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Eric!

Misschien heb je hier wat aan?
Wel een zakdoekje bij de hand houden om af en toe je mondhoeken af te vegen. :lol:

Scania 80-110-140-141

Veel kijk plezier.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Ha ha, mooi al die leuke reacties over die mooie truckmerken. Wat was het mooi die tijd. :D
@Ron , ja ik ken de gril werking heb hem genoeg geopend vroeger als er olie gepeild en gevuld moest worden.En wat denk je van de 1e keer de cabine voorover kantelen als 10 jarige jongen en je dan een ongeluk schrikken als dat laatste stukje uit zichzelf voor over duikt.
Maar het open werken van de gril tussen boven en onder stuk was ik zeker van plan.
@Hermann en Rolf, mooie plaatjes . :brouw:
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
ziet er zeker al goed uit
je heb gelijk wat betreft dat kantelen en maar hopen dat er niks op het bed ligt wat als projectiel
door het raam heen komt
wat betrefd het interieur ,neem aan dat je daar wel foto,s van heb
was modern voor die tijd [en het waren beesten van auto,s]
blijf het zeker volgen
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 maart, 2013 13:50 pm
Berichten: 2
Komt er mooi uit te zien. Ben benieuwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
scaniamodelbrouwer schreef:
@Ron , ja ik ken de gril werking heb hem genoeg geopend vroeger als er olie gepeild en gevuld moest worden.En wat denk je van de 1e keer de cabine voorover kantelen als 10 jarige jongen en je dan een ongeluk schrikken als dat laatste stukje uit zichzelf voor over duikt.
gr.Eric.
En dan toch maar hopen dat je niet over het hoofd gezien of er nog iets op het bovenste bed lag.... :cry: :oops:
Grt Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 18:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Nou had ik gisteren al geprobeerd een foto te linken vanuit Fotki maar dat laat ons de laatste tijd gigantisch in de steek vanwege diverse foto's die niet meer online zijn en ook niet meer teruggeplaatst kunnen worden. In ieder geval laat deze foto goed zien hoe die opklapbare gril bij de vroegere versies opgebouwd was. Dan maar het Brouwersalbum :brouw:

Afbeelding

Overigens lijken de koplampen ook ovaal te zijn en de uitsparingen in de bumper rechthoekig waardoor er een soort aluminiumkleurig vulstuk gebruikt is om de loze ruimte hiertussen op te vullen ( wat je dus ook op het Wettringermodel totaal mist ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
@Jacobus en Ron , de Scania waar ik vroeger in mee reed en mocht kantelen was een dag cabine , geen last van spullen op de bedden. :lol:
@Arjan ,dank voor de info , kan nu mooi de afstand van instrumenten paneel tot aan hand rem pookje zien. Ik heb al diverse interieur foto's waar ook de handrem op te zien is maar niet goed de afstand.
En ja de chrome ring om de koplampen kan ook zo zijn als jij het beschrijft. Vaak met het wassen van de wagen over die lampen gepoetst, maar als jongere nooit op de vorm gelet natuurlijk.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
hallo mede bouwers,
Een dry fit van de bumper en gril met de uitsparingen voor de koplamp units.Dit om te bekijken of dat de bumper en uitsparingen in juiste verhouding staan tot de gril. Ik moet zeggen dat het me nog niet tegen valt , maar de optie om de bumper nog iets hoger (lees , aan de onderkant ietsje eraan maken) te maken staat nog open.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja, die bumper aanpassing Eric zal wel iets zijn als je de meetlat er langs legt, want zo op het eerste gezicht ziet hij er toch goed uit :wink:
Succes verder, je hebt nog 13 dagen :mrgreen: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Eric!

De wagen begint al mooi in vorm te komen en wat de bumper betreft, nu is het met een perspectief foto lastig te zien maar zo te zien zit deze zo'n beetje het zelfde als je voorbeeld foto.
Onderkant van de bumper een fractie lager dan de voorste onderkant van het spatbord.

De keus is natuurlijk aan jouw en wat je gevoel je ingeeft, wat ik dan weer eerder zou doen is de pen in de vangmuil weghalen, gaatje boren en een nieuwe pen erin doen.

Voor de rest volg ik hem op de voet want ik heb ook nog zo'n kit van Heller liggen en kan gelijk zien wat de knelpunten zijn.
Succes met dit leuke project.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement