Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 5:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Onne en hermann,
De bumper gaat zo mee dan kan hij in het echt even beoordeeld worden door iedereen .
Wat nog te doen in deze 13 dagen :lol: , kleine details zoals plaatjes en aftap kraantjes op beide lucht ketels , borg boutjes van beide accu kappen .
Ook het onderscheid tussen boven en onderstuk van de gril maken, is het open werken van de ruimte tussen beide delen.
En de pen in de vangmuil zal ik zeker over nadenken Hermann.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
Neem aan dat je de luchtketels en accubak nog aanpast naar de motorwagen versie, dus een smalle en brede ketel, verticaal aan elke zijde?
Overigens de foto van de vergane Appels LB is dat een echte, originele 140 geweest? Die heeft namelijk nog grote horizontale ketels in lengte richting aan het chassis. Net zoals bij de voorloper, de LB76 en torpedo modellen. Ik heb dat tot dusver alleen nog maar bij hele vroege 110's gezien met de eerste grote frontstuur cabine. De 140 is pas later geintroduceerd toen de verticale opstelling al ingevoerd was.
Grt Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooie bouw Eric.... Nou heb ik niet zo heel veel met Scania's, :oops: maar zo'n klassieker heeft toch wel wat. In Jabbeke zal ik hem eens uitgebreid bewonderen.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Ik heb even tussen mijn folders gekeken...

Nu vond ik een folder uit 1975 (hf 1280/II/10.75) en daar staan wel wat leuke plaatjes in...
Misschien heb je ze al, anders zou ik zeggen doe er je voordeel mee....



http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=273495

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
@Ron , is een echte 140 , koplampen in de bumper was alleen bij 110 en 140,
@Arie bedankt , alles is welkom.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
Onderwerp: Scania LB 140 bakwagen ,Appels Waalwijk.(Eric van Tilborg)

scaniamodelbrouwer schreef:
@Ron , is een echte 140 , koplampen in de bumper was alleen bij 110 en 140,
@Arie bedankt , alles is welkom.
gr.Eric.

Eric, dat begrijp ik maar ik bedoelde eigenlijk of die van Appels wel als 140 de fabriek uit gekomen is en niet als 110?
De vergane Appels 140 op de foto heeft namelijk de horizontale luchtketels in lengte richting. Dat zou dus in theorie niet mogelijk zijn omdat dat alleen geleverd is op de vroege 110's!
Afbeelding
Maar goed misschien is er iemand die er een verklaring voor weet?
Grt Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
@Ron , wat ik weet is dat hij met witte gril (de vroegere kleuren voordat de gril bij alle Appels zwart werden) als 140 op de foto's staat. Dus hiervan uitgaande dat het wel een 140 zou moeten zijn. De 110 super van 1972 , waar ik in mee reed in mijn jeugd, had de ketels en accu bakken zoals ik ze nu onder de 140 heb zitten.
Ik zal nog eens kijken of ik daar achter kan komen.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 10:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Oeps, opeens zitten we in een discussie. :?

Onder het mom van beelden zeggen meer als woorden.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al had Eric de koplampen gelaten zoals ze waren dan was dit ook nog goed geweest.... :o

Afbeelding

Ron, er waren inderdaad ook uitvoeringen met verticale ketels maar zoals Eric ze heeft zitten is het beslist niet fout.
Het zal wel een verhaal van eerdere en latere versies zijn. :roll:

Op naar de volgende update! :brouw:

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hermann,dank voor de plaatjes.
De latere versies van de 140 hadden de koplampen al in de gril .Dacht van 1975-1977 . Daarna kwam de 141 , eind '77 begin '78.
Ron heeft ook gelijk dat er verschillende opstellingen van luchtketels waren.
Ik ga bij deze wagen dit aanhouden temeer omdat het zowiezo kan en ik het mooier vind.Word dus een kleine afwijking van het origineel.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
De discussie is niet zo moeilijk hoor :wink: .

De enkele accubak met grote ketel eronder, haaks op het chassis aan ieder zijde is de trekker uitvoering. En ja, er staat een 'motorwagen' tussen maar ik kan je verzekeren dat die origineel als trekker chassis in de boeken gestaan heeft. Deze opstelling is op de gehele 0 en 1 serie trekkers gevoerd in de uitvoeringen LB, LBS en LBT.

Vwb de motorwagen heb je dus twee opstellingen, de horizontale in lengte richting, aan iedere zijde van het chassis bevestigde grote ketel met een grote accubak links. Schijnbaar geleverd op de eerste 110's en nu blijkt de allereerste 140's.
Daarna kwam de versie met brede en smalle ketel aan iedere zijde van het chassis en grote accubak links, geleverd op de verdere 0 en de gehele 1 serie.

De versie zoals er nu onder het model zit, is dus zowieso de trekker uitvoering.
Aanpassing is makkelijk denk ik, de ketels in de lengte richting plaatsen tegen het chassis, de kleine acubakken tegen elkaar en links monteren. Dan is die net als op de foto, maar goed, het is jouw model!

Grt Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement