Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemiddag bouwers, het wordt weer eens tijd voor wat nieuws. De klassieke Ginaf ligt even stil i.v.m. het wachten op decals. En bij de Volvo graafmachine en de andere Ginaf ben ik met allerlei kleine details bezig. Om dan af en toe ook nog aan iets anders te kunnen werken, wat wel wat zicht geeft, maar weer aan iets nieuws begonnen. Iets wat ik ook al een tijdje in mijn hoofd had, maar het was er nog niet van gekomen. De DAF A16 DD oftewel, de klassieke DAF torpedo. Ook dit zal weer een kipper worden, en in dezelfde "bedrijfskleuren" als de AZ1900, de GMC en de Ginaf F480.

Ik open dit topic maar gewoon hier, en niet bij de klassieke trucks, omdat ik al weet dat ik deze voor September niet af ga krijgen. Ik had via internet al heel wat informatie en foto's verzameld, alleen nog geen tekening van het voor- en de bovenaanzicht. (maar laat je niet opjagen hoor Johannes :lol: ) De zijkant had ik wel, dus daar ben ik vandaag maar eens aan begonnen.

De bouw van de cabine wordt in grote lijnen hetzelfde als bij de Tatra, omdat ze veel op elkaar lijken. Althans voor wat betreft de manier van bouwen. Ik ben dus begonnen met de zijkanten. Wanneer die in model zijn én ik de juiste breedte weet, kan ik het schutbord en de achterkant maken.

Hieronder eerst maar weer een paar foto's.

Gr. Zeger

Afbeelding
Bron:www.oudedaf.nl

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Laatst bijgewerkt door van Hattem op za 25 aug, 2012 20:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 16:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Oh jottem, daar gaat 'ie weer!!
Jij trekt ook constant leuke projecten uit de kast hè?
Misschien deze eens als master voor een resin conversie gaan laten fungeren? ( hint, hint ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Alweer een interessant project. Hier hopen wij ook op een master voor een resin conversie. Ik zag dat je op het TMW forum al een aanbod van M&G hebt gehad.(hint, hint)

Gr. Marc.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 17:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Zeger,

Even voor de goede orde: deze site had je al nageplozen?

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: Niet te stoppen die Zeger!
En elke keer weer leuke projekten, op diezelfde, eenvoudige,manier uitgelegd en gemaakt :mrgreen:
Mooi man, al zou een andere kleur best mogen hoor :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Maandag Zeger ben ik weer thuis :wink:
Wel zag ik vandaag op de NAMAC-beurs dat Hans Stoovelaar in oktober met een boek over de DAF torpedo uitkomt......of jij te vroeg of hij te laat?
In ieder geval al interessant om de afwijkende manier van de bouw te zien, ik heb bijvoorbeeld de neus uit 1 deel en jij gaat 'm denk ik met opengaande motorkap maken?
Succes in ieder geval.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Hmmh, leuk projekt. Hier heb ik ook wel eens aan gedacht. Heb een jaar geleden nog een paar detailfoto's van de cabine gemaakt van een brandweerversie. Interesse?

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 23:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Zeger,

Wederom weer een super interesant project van jou hand, de resin versie mag je inderdaad van mij gieten en ben ik je klant!

Veel plezier met de bouw van deze veteraan en waarschijnlijk zal ik deze ook weer in stilte en open mond blijven volgen :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2011 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Arjan Ouwendijk schreef:
Misschien deze eens als master voor een resin conversie gaan laten fungeren? ( hint, hint ).

scaniamodelbrouwer schreef:
Hier hopen wij ook op een master voor een resin conversie. Ik zag dat je op het TMW forum al een aanbod van M&G hebt gehad.(hint, hint)

jeff schreef:
de resin versie mag je inderdaad van mij gieten en ben ik je klant!

Voel ik hier nu een lichte druk op mijn schouders????? :lol:

ingzagers schreef:
Wel zag ik vandaag op de NAMAC-beurs dat Hans Stoovelaar in oktober met een boek over de DAF torpedo uitkomt......of jij te vroeg of hij te laat?

Nee hoor, hij is gewoon te laat. :D
rolf mulder schreef:
Heb een jaar geleden nog een paar detailfoto's van de cabine gemaakt van een brandweerversie. Interesse?

Jazeker Rolf, ik stuur je even pb
Arjan Ouwendijk schreef:
Zeger,
Even voor de goede orde: deze site had je al nageplozen?

Ja, die had ik al gevonden Arjan. Ik had ook al een mailtje gestuurd naar de beheerder van die site, of hij misschien een tekening met maten had. Maar Johannes heeft er ook één dus dat komt helemaal goed.

Maar eerst nog maar even over die resin conversie. :) Ik heb daar natuurlijk wel aan gedacht, maar ik moet dan wel anders gaan bouwen. De wanden moeten in dat geval een bepaalde dikte hebben. En nog belangrijker. Ik moet zo bouwen, dat de afgietsels later ook eenvoudig uit de mal gelost kunnen worden. Vermoedelijk kan ik hem dus ook niet in één geheel maken, maar uit verschillende delen. Ik ben er dus echt wel serieus mee bezig, maar een goede master bouwen gaat toch weer net iets verder.

Het aanbod van M&G had ik gezien Marc, maar ik heb vorig jaar in Nieuwegein ook contact gehad met iemand, die ook de cabines voor Johannes zijn 2600 giet. Dus er zijn zeker wel mogelijkheden. Maar mocht het allemaal lukken dan ga ik dat gieten echter niet zelf doen, omdat ik daar eenvoudig de tijd niet voor heb.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2011 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hey Zeger,
Tja over dat gieten hebben we het al een keer gehad.
I.v.m. de minimale gietdiktes moet je dan wat consessies doen, het is niet anders.
Als je serieus denkt om te gaan gieten moet je inderdaad het model anders bouwen, ik heb dat toendertijd voor mijn prive DAF 2600 ervaren en zal dat ook voor de Hanomag Henschel moeten doen die de Duitsers gaan gieten.
Je zou nou juist wel de hele cabine uit 1 deel moeten maken maar dan zonder de spatborden i.v.m. de handelbaarheid van de mal.
Of een knip maken t.p.v. de overgang motorkap naar de cabine, de vorm van het geheel leent zich wel om een gietmal te maken.
Ik zou het opdelen in: spatborden, cabine, motorkapdeel en wat eronder zit, grille, vloerpan, zittingen, dashboard, stuur, bumper en wellicht daar nog wat aparte onderverdelingen.
En zoals Bryan al aangeeft heb je als mij ook al een afnemer.

Johannes (die nog steeds niet thuis is)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement