Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Modelbouw Collectief Zierikzee is een vriendengroep uit Zierikzee e.o., die op zaterdag bijeen komen in de modelbouwwinkel van één van de leden. Hier wordt onder het genot van de nodige koffie geouweh..rd, flauwekul verkocht, en meestal ook nog wel wat gemodelbouwd.

Onlangs stonden we met ons modelbouw-vriendenclubje op de modelbouwshow in de Zeelandhallen in Goes. We hadden daar redelijk wat bekijks met onze modellen, en in de afgelopen weken ontstond het plan om een gezamelijk projectje te doen voor de show van 2011.

Een week of twee geleden begon Henk (Griffioen op dit forum) plotseling aan de Neoplan touringcar van Revell. Aangezien hij geen zin had om 256 rijen stoelen te spuiten en plakken, vatte hij het idee op de bus van een custom interieur te voorzien. Achterin komt een jacuzzi, middenin een zithoek waarbij een deel van de bankjes op een wat speelse manier wordt geplaatst, en voorin komt een bar. Verder nog wat details zoals een flatscreen etc. Meest opvallende detail wordt een geheel houten vloer.

Vervolgens trok Aad (Mirafiori) een doos van een Scania Roadrunner open (de T142 trekker in "Australie" trim). Dit wordt ook geen standaard auto, meer een soort showtruck. De vooras is verlaagd, de motorkap is vastgelijmd aan de cabine, en er zijn wat profileringen gladgeschuurd. De koplampen zijn dichtgemaakt, hierin komen later kleine ronde koplampjes. Van een jaren geleden gebouwde T143 Streamline werden wat onderdelen geplukt, o.a. de voorbumper. Ik opperde het idee om de motor naar het midden van het chassis te verplaatsen, en er dan meteen een twin-turbo van te maken. De motor komt voor de helft in het interieur te liggen, er moet dus wat materiaal uit de achterwand van de cabine gezaagd worden, en achterin het interieur komt een motortunnel. De taak van het verbouwen van de motor kreeg ik opgedragen, dit klusje is inmiddels al geklaard.

We bedachten dat de show-Scania vervoerd moet kunnen worden. Aangezien Revell de Heavy Duty trailer zojuist opnieuw heeft uitgegeven, ga ik (Astran 141) die gebruiken. Natuurlijk hoort voor deze trailer ook een trekker, en omdat ik geen zin had om ook weer een Scania te bouwen, koos ik voor de heruitgave van de Italeri Volvo F12 Globetrotter. Deze zal, in tegenstelling tot de rest van de voertuigen, redelijk standaard gebouwd worden, echter wel voorzien van de nodige details. De oplegger wil ik verbouwen tot twee-asser. Maar da's voor later, eerst de Volvo. Het chassis is al bijna spuitklaar, afgelopen week ben ik begonnen de cabine in elkaar te zetten.

Co (Atenzapower) schafte vanmiddag ook nog een Scania aan voor dit project, de T143M van Italeri. Wat hier allemaal aan verbouwd wordt zal hij t.z.t. zelf wel melden in dit topic.

Verder staat er in de winkel nog een half afgebouwde race-oplegger van Italeri, deze zal ook gebruikt gaan worden, en ook de nodige aanpassingen krijgen. Als trekker komt hiervoor eveneens een Scania te staan, waarschijnlijk een 4-serie Topline.

Tenslotte heeft Patrick (Pakoo) hier op het forum al enige tijd twee projectjes rondzwerven, die nu ook in het gezamelijk project gevoegd worden: een kruising tussen een Range Rover en een Ford F150 pickup (de "Fronger"), en een Scania 143 Topline op een rupsonderstel. Dan komen er nog wat kleine zaken bij, zoals een barbeque-aanhanger en een personenauto.

Nu moest er nog een naam verzonnen worden voor het geheel. Omdat we hier toch wel wat anders met truckmodellen doen dan hier op het forum gebruikelijk is, kozen we voor de "Dark Side". Komt misschien ook omdat er wat Star Wars fans in ons midden zijn. Ook de gekozen kleuren komen met deze naam tot hun recht, dit wordt zijdeglans zwart en gunmetal. Ook krijgen alle voertuigen een passende naam, de bus wordt bijvoorbeeld de "Imperial Shuttle".

Dit zal een langlopend topic worden, waarin we zo af en toe een update doen. In elk geval hebben we er nu al erg veel lol in, en mogelijk wordt er gaandeweg nog wel wat nieuws bij verzonnen.
Hieronder alvast een paar plaatjes van de Scania Twin-Turbo motor, als het goed is zal Co later ook nog wat foto's van afgelopen middag plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jan :mrgreen:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Dit s zeer interesant waar jullie mee zijn begonnen.

Heb alleen 1 probleem en dat is die 142 torpedo van Aad :twisted:
Ben daar ook iets mee van plan dus zal er nu dan maar mee moeten beginnen want anders lijkt het net als of ik iets van jullie aan het nabouw ben.
Ik wauw er nog ff mee wachten tot mijn Highline af is maar zal nu ff eerder moeten beginnen :lol: 8)

Zou zeggen bekijk mijn topic en je weet wat ik van plan ben.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen.Kom ik met de Scania T1439kort chassis), althans dat was de bedoeling, maar om dat ik geen zin had om het chassis, ga ik de Revell T 142 Berger gebruiken( Heb dubbel), Mede omdat deze kit een boegie lift bevat.Mijn fotos volgen later.

Als eerste wil ik jullie de bus laten zien met de jacuzzi.En het hout werk van Henk, die zijn roeping is mis gelopen.Hij had parketlegger moeten worden.
Hier is er wat hout toegevoegd.
Afbeelding

De jacuzzi.
Afbeelding

En de laminaat vloer in aanleg.
Afbeelding

Hier hebben we de torpedo van Aad ,met de eerder genoemde aanpassingen.

Verlaagd.
Afbeelding

Het kloppend hart van de machine.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Hier hebben we de aanpassingen van de Carroserie van de torpedo.Kijk en huiver en zoek de verschillen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was neus nr.1
Maar ja de inwendige mens wil natuurlijk ook kunnen eten, dus werdt het idee geboren voor een mobile BBQ.Aangezien ik nog een Plamouth Prowler(auto) met een aanhangertje had liggen ,en dat karretje toch niet wil gebruiken,gaan we die maar verbouwen.

De donordoos.
Afbeelding

Het deksel is al doormidden gezaagd.De standaard kit wielen waren erg klein,dus hebben we van de gesloopte torpedo de as en wielen gebruikt.
Afbeelding

Hier onze Astra(Jan) druk aan de klus.Met op de achtergrond onze Pakoo,die zijn zonde aan het overdenken is.
Afbeelding

En hier moeten jullie het even mee doen.
MVG het team van MCZ

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Goedemorgen allen

grappig zo'n project zal hem volgen in stilte denk ik.
maar wat een bende op jullie buro, lijkt wel een buro op de zolder in Renswoude, het is ook overal het zelfde
succes met dit leuke project
massol
Richard

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
het heeft wel wat weg van die gele torpedo die Svempa gebouwd heeft.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Altijd weer vol verrassingen hè :lol: :lol:
Maar gaat dit projekt beter lopen als jullie gezamelijke "over de top" :roll:
Succes in ieder geval!

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ha Jongens uit het oh zo gezellige Zeeland
Leuk project wat jullie met zijn allen bedacht hebben en een goed idee om de krachten te bundelen.
Ik ga dit zeker volgen want het zijn een hoop leuke cq gave dingenbij elkaar zo.
Succes jullie allemaal met dit mega project onder genot van een :brouw: :brouw:
Gr.eef :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Hier mijn aandeel, voor deze auto, heb ik de Revell torpedo berger gebruikt, en de Italeri T streramline, ook heb ik nog wat onderdelen van een hotrod gebruikt.

Voorlopig noem ik deze auto IT! omdat de naam pas later bekend gemaakt wordt, en ik nog geen idee heb waar het naar toe gaat.
Afbeelding

En dit is wat ik op dit moment heb,Wat onderdelen van wat hotrods, dikke voorbumpoer gebouwd en een aussie bullbar.
Het chassis gaan we nog eens flink voor slapen.En het wordt zo en zo een 6x4.
Hier wat fotos om jullie lekker te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo en hier moeten jullie het mee doen voorlopig.
Binnenkort meer.Zo van de week maar eens verder aan de volvo.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2010 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Dat ziet er al goed uit die BullBar.
Had je dit misschien in gedachten :lol:
Afbeelding
een beetje insperatie 8)

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement