Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 2:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Omdat het met de Mack even wat tegenzit, en ik nog moet bedenken hoe dat op te lossen, maar even een ander doos uit de kast gehaald. Hier was ik enkele weken geleden al eens aan begonnen.

Het is de Revell Heavy Duty Trailer in schaal 1/25. Vorig jaar eens voor een prikje op een beurs gekocht.

Afbeelding

Ondanks dat je vaak leest dat pasvorm van Revell knudde is, mag ik in het trucksegment hier niet over mopperen. Een flink aantal jaren geleden al eens de Kenworth Aerodyne in elkaar geknutseld. Voor zover ik me nog kan herinneren viel deze bijna vanzelf in elkaar en alles paste uitstekend. Voorlopig heb ik over de trailer ook niet te klagen. Heb wel de indruk dat de plastic soort van deze bouwdoos wat harder is dan bv Italeri.

Hier alvast de vorderingen, het voorste deel:
Afbeelding

Het middenstuk met de assen er voorlopig onder:
Afbeelding

Even zien hoe lang die is (wordt nog iets langer omdat het achterstuk er nog niet aan zit) en hoe die staat achter een truck:
Afbeelding

Want hier moet ie uiteindelijk achter komen te hangen, een Daf 95. De trailer krijgt ook dezelfde kleuren geel en grijs.
Afbeelding


Nog even een vraagje in verband met de Daf. Die is nog niet helemaal klaar, er moeten nog enkele kleine dingen aan gebeuren. Eén van die dingen is de zwaailichten vastlijmen.
De vraag is enkel op welke plaats is de meest gebruikelijke. Optie 1, helemaal aan de buitenkant van het dak naast de luchthoorns, of optie 2 juist aan de binnenkant van de luchthoorns?

Dus zo optie 1:
Afbeelding
Of zo optie 2:
Afbeelding

Graag jullie mening hierover.

Gr.
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Laatst bijgewerkt door 18wheeler op di 22 jan, 2013 12:00 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Optie 1.

Zo heerlijk zeg zo n oudje (bouwdoos uit 1994 ofzo).
Ben blij dat hij weeer opnieuw wordt uitgebracht, was.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 7:44 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Dat wordt een mooi span samen, de kleuren staan de oude 95 ook heel goed. Wat betreft de zwaailampen, ik weet niet of de toeters op het dak al vast zitten, anders had ik deze iets meer naar binnen gezet en de zwaailampen op de plaats van de toeters gezet.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 10:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 19 dec, 2009 16:03 pm
Berichten: 72
Woonplaats: waarland
optie 2

anders staat naar mijn mening de zwaailampen te ver uit elkaar.
maar atenzapower hoe bedoel je opnieuw uitgebracht?

ltrz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Schitterende combinatie!!!! vind dit echt heel mooi.

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 maart, 2009 20:47 pm
Berichten: 337
Woonplaats: Barneveld-Holanda
ik zou voor optie 2 gaan, ik vind het altijd mooi als de luchthoorns als het ware alles op de dak ''afsluiten'' dus dat er evt. verstralers, michelin poppen of weet ik wat tussen de luchthoorns staan.

Gr. Christian.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 17:39 pm
Berichten: 29
Woonplaats: Zeewolde
ik zou optie 2 kiezen maar wie ben ik
verder al een mooie bouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
nickazdaf1 schreef:
maar atenzapower hoe bedoel je opnieuw uitgebracht?


De Heavy Duty Trailer wordt door Revell dit jaar opnieuw uitgebracht, volgens de nieuwsberichten van Revell zou dat al in februari zijn.

Jan

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Eddy,

Mooie DAF, een echte werktruck zonder poespas, zo zie ik ze graag. De Revell semidieplader heb ik ook nog liggen, ik ben er nog steeds niet aan begonnen omdat ik de zwanehals veel te lang vindt t.o.v. de rest van de trailer (is op jouw foto's goed te zien, de zwanehals steekt al ruim voorbij een 6x4 trekkerchassis). Ook de wielen vind ik erg grof. Ik denk er toch over om e.e.a. ooit te veranderen, ik heb tekeningen van Broshuis semidiepladers liggen die ik kan gebruiken om een betere oplegger te bouwen.

Veel succes met deze bouw, mijn aandacht heb je.

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Voorlopig gaan de meeste voor optie 2 blijkbaar.

De luchthoorns zijn al gelijmd, maar enkel met het pinnetje in de cabine volgens mij (vanachter zitten ze niet gelijmd dacht ik). Het idee om op die plaats de zwaailichten te zetten en de luchthoorns meer naar buiten of binnen heb ik ook al over zitten nadenken.
Optie 1 vind ik er stoerder uitzien, alhoewel de zwaailichten dan wel op het randje van het dak staan.
Optie 2 is misschien realistischer.

Ga nog even wachten, misschien zijn er nog forumleden die hier een mening over hebben. Laat het maar weten.

Jan, je kunt misschien altijd de zwanehals tussen de 2 dwarsbalken er tussenuit zagen. Op die manier word de hals vanzelf een stuk korter. Ook kun je de plaat waar de kingpin aan zit nog iets verzetten onder de hals. Zo kun je de dieplader ook nog iets naar voren halen.
Dit is wel een Revell-doos, en de trekker is Italeri. Zal de zwanehals eens achter de Kenworth K-100 van Revell hangen. Misschien is dat optisch een ander zicht? Die amerikaan heeft misschien een langer chassis achter de laatste as, of staat de schotel wat meer richting de cabine.
Zal er voor de gein eens een foto van maken.
Wat betreft de banden heb je gelijk, alhoewel mijn doos ook al een heruitgave is van enkel jaren geleden. Bij mij zitten er al rubber bandjes in.

Gr.
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement