Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 5:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2014 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Richard,

Had je niet beter Interior flocks kunnen gebruiken voor de stoelen. Ik vind dit eerlijk gezegt net iets te grof.
Verder wordt dit een super gave Scania :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2014 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ziet er toch strak uit Richard. Ook met die interieurvlokken krijg ik altijd het gevoel van opgelegd spul omdat ook die korrel te grof is. Misschien was tamponeren met een afgeknipte dikke kwast wel een optie, ooit gedaan bij een DAF 95.
Zoals je aangeeft zal je met het blote oog er straks toch weinig meer van zien en.....macro verraadt alles.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2014 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Richard

Lekker basic interieur.
Persoonlijk vind ik het zaagsel op de stoelen net iets te grof ogen, maar van een afstand heeft het inderdaad al wat meer.
Toch zou ik zoals hier boven al beschreven is de volgende keer vlokken proberen, of de tamponeer techniek (maar die moet je, vind ik persoonlijk, wel goed beheersen om een mooi resultaat te verkrijgen).

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
goedemiddag

tussen de wedstrijden door nog wat kunnen presteren. Het is toch niet erg best weer, dus lekker prutsen.

Dat zaagsel op de stoelen heb ik wat kunnen afzwakken en ziet er nu wel mooi uit. Maar, inderdaad, de macrostand valt alles erg op, als je het zo op mn buro'tje ziet is het mooi zoals ik het wenste. Heb ook al gordijnen gemaakt, deze liggen te drogen, later foto's

Ook een randje in de spatborden gemaakt. Dit type, tandemaangedreven, staat veelal hoog op z'n poten, dan misstaat zo'n zwart rubber helemaal niet. Is wel stoer. Ook aan de chauffeur gedacht en een handschoenenkastje gemaakt aan de linker kant. Jullie willen graag foto's. Komt ie dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit was nog een heel klusje, hij moet schuin gemaakt worden, aan de binnen zijde rond mee gebogen worden met het spatbord, en weer haaks aan de onderzijde en achterzijde.

ook de bumper een beetje "dikker"gemaakt..

Afbeelding

al met al een nuttige dag er van gemaakt.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2014 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Man man man wat een details, heerlijk!
Zit alles al vast of heb je toch de mogelijkheid om straks een en ander los te halen van elkaar voor de spuiterij Richard?
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2014 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Ha Onne, bedankt.
Alles is nog demontabel voor de spuiterij. Dan doe ik alle losse onderdelen op strip(pen) plakken met dubbelzijdige tape. Ik bouw liefst alles zover mogelijk af zodat alles in 1 keer naar de spuiter kan. Komt eigenlijk doordat ik er een vreselijke pleurishekel aan heb om de airbrush schoon te maken, hoewel het maar 10 minuten werk is.
Moet nog even kijken hoe dicht de cabine op het kopschot komt te zitten, anders maak ik ook nog een luchtfilter langs de zijkant van de cabine. Ook een mooi detail denk ik. Nu heb ik 4 varianten gezien. De originele, achter de cabine.

Afbeelding

2 varianten naast/langs de cabine,

Afbeelding

Afbeelding

en 1 variant, zonder luchtfilter"pijp" waarbij er een soort paddenstoeltje bovenop het luchtfilterhuis zit.

Afbeelding

Moet even kijken wat het beste past en lukt, of dat ik voor de simpelste ga.
Bij deze laatste foto zie je ook hoe het kistje links onder de cabine zit.

Wat ik ook een issue vind, zijn de instaptreden van Italeri. Deze zijn wel degelijk anders dan wat het hoort te wezen. Ben er al een poos mee bezig geweest, maar dat lukt me niet erg goed. In de bovenste trede zitten al 40 gaten, om die helemaal precies haaks uit te boren heb ik al van alles geprobeerd, maar dat gaat hem zo niet worden. Ik zie wel even hoe dat te doen, wellicht toch maar de italeri variant gebruiken.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2014 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
hoi Richard,
Van mij hoef je geen voetbal te kijken hoor, en lekker doorbouwen. :mrgreen:
Zeer veel mooie details die je aan brengt. :brouw: :brouw:
Voorkeur voor het lucht filter van mijn zijde is :De bouwheer Scania of de Torpedo.
groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2014 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
scaniamodelbrouwer schreef:
hoi Richard,
Van mij hoef je geen voetbal te kijken hoor, en lekker doorbouwen. :mrgreen:
Zeer veel mooie details die je aan brengt. :brouw: :brouw:
Voorkeur voor het lucht filter van mijn zijde is :De bouwheer Scania of de Torpedo.
groeten Eric.


Dat vind ik ook het mooist kijken. Die derde lijkt meer op een sportwagen vind ik. (soort van hoodscoops op de zijkant)

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2014 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt, 2008 14:12 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Numansdorp
De aanzuiging langs de cabine op de tweede foto is al vanaf model jaar '85, dus al op de 2 serie, tot in de 3 serie af fabriek geleverd, als optie op motorwagen chassis.
De aanzuiging op de derde foto is de opvolger, ten tijde van de introductie van de Streamline uitvoering ingevoerd, maar niet speciefiek voor de Streamline uitvoering. Ook de non-Streamline cabs (de Streamline uitvoering was een optie, dat vergeten veel mensen) kregen ditzelfde model aanzuigpijp gemonteerd.
Het 'petje' zag je veel op motorwagen chassis, voordat de aanzuigpijp langs de cabine in '85 leverbaar werd.
Grt Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2014 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
hallo allemaal

ben toch even bezig geweest met wat hersenspinselen. Vind zo'n luchtpijp langs de cabine wel wat hebben en ermee aan de slag gegaan. Met dank aan Sebas voor wat maten en foto's. Maar dat was toch niet eventjes. toch weer een aantal uurtjes aan het ploeteren. Eerst de basis leggen, met een knikje erin.

Afbeelding

daarna beginnen met het opbouwen van laagjes styreen en veel vijlen en schuren.

Afbeelding

ook het verloop naar het luchtfilterhuis wat smaller gemaakt en de bocht 90graden gedraaid.

Afbeelding

dan krijg je zoiets als dit:

Afbeelding

Ik kan gewoon het filter nemen wat bij de doos zit, maar vind dit toch wel erg orgineel, en mooi.
Ik ga voor deze, daarbij komt ook het kopschot wat erg dicht op de cabine te staan, dus is dit gewoon een mooie optie.

Afbeelding

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement