Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2014 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
heb even op mijn gemak heel je topic herlezen en zitten enkele zeer handige tips in, dit ga ik zeker gebruiken voor mijn R730, alleen vraag ik me af, moet nu de cabine of de bumper of allebei verhoogd/opgehoogd worden?
Wordt een ruige Scania zo te zien met die decals :brouw: .
Heb gezien dat het in feite niet zo moeilijk is er een bougie liftas onder te maken, was al van plan om te sparen om volgend jaar op Jabbeke de kfs conversieset te kopen, maar kan goedkoper en makkelijker zelf gemaakt worden :D .
Wens je nog veel succes en plezier aan deze 2 Scania's
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hey Johan,
Je kunt me gewoon aan spreken met Remon hor, Heb niets voor niet in mijn onderschrift "Groetjes Remon" :lol: :lol: :lol:

Hey Bruno
Je lijmt gewoon de hele voorkant in elkaar en lijmt dan op de hele onderbouw een randje van 3 mm,
wat neer komt op 7,5 cm, want de R-serie cabine staat 7cm hoger op het chassis dan de 4-serie cabine.
Denk er wel om dat je de cabine steunen waar de achterkant op rust 3 mm omhoog zet aan het chassis.
Die hoef je dus niet te verlengen maar gewoon verder boven het chassis uit laten steken.
Dan moet je als je de cabine klaar hebt de cabine ophanging (onderdeel 137 rek A) met 3 mm langer maken.
Anders krijg je de hoogte niet aan de voorkant.

Je hoeft niet op Jabbeke te wachten hor, je kunt ook gewoon rechtstreeks bij KFS bestellen.
Dit door hun bestelformulier in te vullen en deze naar hun toe te mailen.
Je kunt namelijk gewoon via internationale bankoverschrijving betalen.


Ben vanavond met het chassis van de R620 Highline.
Nadat ik de onderdelen ontdaan had van al het overige plastic en gietnaden heb ik div. onderdelen gelijmd
en het chassis in elkaar gezet.

Afbeelding

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Laatst bijgewerkt door Woaterman op ma 24 maart, 2014 11:46 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2014 23:46 pm
Berichten: 1
Hey Remon

Ziet er al goed uit ik blijf hem volgen deze staat ook nog op mijn verlanglijstje als voorloper variant.

Gr.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Remon, mooi dat je die rand aanpast en dus de cabine hoger op het chassis plaatst..
Maar zet je de vooras dan ook 3 mm lager want dat hoort er wel bij om niet zo'n buikschuiver te krijgen :!: en je geeft het verschil in hoogte in dit topic in vergelijk met de 144 al aan. (ik geef toe, het is al een poosje geleden dat je dat verschil met foto's aangaf)
Vergeet dan niet dat je achtertrein dan ook 3 mm lager gezet moet worden, je snapt wel wat ik bedoel 8) .

Johannes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hey Johannes.

Hierbij de foto nog ff weer met de randverhoging zodat iedereen weet waar we het over hebben.
Afbeelding

Afbeelding


Ja ik weet wat je bedoelt en die discussie hebben wij al gevoerd in dit topic op pagina 7 (net ff weer doorgelezen)
Ik ga de assen niet verhogen want voor komt een supersingle van KFS met trailer band dus die is al groter dan de
mee geleverde banden.
Door net nog ff weer na deze foto gekeken te hebben,
Afbeelding
kun je zien dat de opstappen wel op de goede hoogte zitten maar de voorpartij met koplampen en gril niet.
Maar eens kijken wat we gaan doen en hoe we het gaan doen.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik val dus blijkbaar in herhalingen en had het dus nog niet teruggelezen :lol: :lol: :lol: :lol: Volgens mij was dat in de periode dat ik net een Scania gemaakt had of er nog mee bezig was (jaja, ook ik doe nog wel eens een Scania). Maar duidelijk zoals je je kader aangeeft: kwa maatvoering van die hele bumperpartij met instappen klopt bij Italeri niet veel.
Leuk dat je die laatste foto nog even ophaalt, zou ook mooi zijn als je straks bij de eindfoto's dat met deze ook nog een keer doet om de verschillen te laten zien.
Sukzeven :mrgreen:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Tja Johannes, Jij bedoeld je container trucky van je buren he. :mrgreen:
Hoe staat het eigelijk met die Truck :?:

Ik laat de bumper die ik nu voor de R620 in elkaar heb voor de zoals hij is,
maar die van de R730 ga ik denk ik binnenkort maar eens onder handen nemen.
Ik zal er aan denken als ik ze af heb om ook ff zo'n foto te maken van de Bumpers.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Laatst bijgewerkt door Woaterman op ma 24 maart, 2014 11:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
Nu heb je me wel benieuwdgemaakt naar wat er niet aan de frontpartij bij Italeri :mrgreen: .
Zou je enkele foto's, tekst kunnen geven met wat er allemaal zou moeten veranderd worden?
Voor zover ik goed kan volgen:
bumper en grill 3mm ophogen.
cabinesteun 3mm ophogen
chassis 3mm ophogen.
Klopt dit en wat moet er nog aangepast worden?
alvast bedankt voor de info.
Wordt zo te zien wel een dikke Scania :brouw:
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Bruno, als je antwoorden wilt hebben op die vragen is het misschien slim om te wachten met
de bumper totdat ik er volgende week mee ga beginnen.
Dan kun je volgen hoe ik het doe en kun je het aan de hand van de foto's en omschrijving
die van jou maken. Ik weet namelijk ook nog niet precies hoe ik het ga doen
Daar kom ik altijd bouwen der wijs achter.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 maart, 2014 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ben een beetje met het chassis bezig geweest.
Heb de tank een beetje aangepast naar redelijke werkelijkheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder de accubak aan het chassis gelijmd.
Afbeelding
Afbeelding

De achteras voorzien van de trekas naven.
Afbeelding

En een paar veranderingen aan het uitlaatsysteem gedaan zodat dik die op mijn eigenmanier
achter de cabine kan maken.

Afbeelding
Afbeelding


:arrow: :arrow: PS. Wie O wie heeft er voor mij nog een chroom cheat liggen van de bouwdoos Atelier of Blue Shark en die er niet mee doet. :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Dit was het tot nu toe :brouw:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement