Tuus
img_shirt
Modelbrouwers.nl shirts!
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   Flexwebhosting  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Volg ons Twitter   Airbrushforum.nl Airbrushforum.nl   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube  Modelbrouwers modelbouwdag 2013Modelbouwdag 2013
Het is nu vr 24 mei, 2013 14:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 11:44 am 
Ook ik vind dit erg ****** voor je, Michel!

En die Murphy...Ik ken hem! Geloof me! :evil:

Je model heel even wegzetten is nu sowieso het beste lijkt me. Maar misschien kun je als het helemaal niet wil nog een dio maken van dit prachtstuk! (ik blijft het een topmodel vinden!)
Mochten er ergens wat mechaniciëns te regelen/ koop zijn, dan kun je die er misschien bijplaatsen bij de afgebroken delen en net laten lijken of zij met de reparatie bezig zijn....(is maar een ideetje...)

In ieder geval sterkte en succes verder! :wink:

Wilko

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 12:22 pm 
Brouwer

Mannen, bedankt voor de morele ondersteuning, jullie zijn de Stichting Korrelatie van de modelbouw-scene :wink:

Wilko, je idee is eigenlijk helemaal zo gek nog niet. Het was toch al de bedoeling om de Corsair op een grondplaat te zetten, en de volgende kitjes had ik er ook al bij gekocht :

Afbeelding

US Navy piloot en matroos van Hecker & Goros

Afbeelding

Flight deck crew van Verlinden

Moet ik alleen nog wat goede foto's zien te vinden van hoe het een en ander er uitziet als de uiterste vleugelhelft losgekoppeld is van het scharniermechanisme. Ik duik even in Google :D

Grtz,
Michel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 13:48 pm 
Succes Michel!

Ik hoop dat het gaat lukken! :wink:

Wilko

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 14:59 pm 
Brouwer

Ik vind het heel erg voor je wat er gebeurt is! Heel erg balen als dit zo aan het eind van je project gebeurt.

Ik heb nog wel een suggestie: Je kan de vleugel waarvan het schanier nog heel is in opgeklapte stand monteren, en de vleugel van het kapotte mechanisme op uitgeklapte stand monteren.

Wat ik altijd zonde vind van deze modellen als je vleugels opgeklapt zijn, is dat je zo moeilijk de romp ter hoogte van de vleugels kan zien. Als je één vleugel uitgeklapt monteerd sla je twee vliegen in een klap. Je kan het prachtige mechanisme zien, én de hele romp. Het model wordt hier misschien ook iets dynamischer door.

Maar de keuze ligt natuurlijk bij jou! En als je het echt even niet meer zie zitten, gewoon even aan de kant leggen! (maar wel afmaken voor de laatste week van September natuurlijk hè? :wink:

Robin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 18:30 pm 
Brouwer

Robin, ook jij bedankt voor het goede idee :D Ik had hier zelf ook eventjes aan gedacht, maar ik was in de veronderstelling dat het klapmechanisme beide vleugels gelijktijdig omhoog c.q. omlaag laat gaan. Maar toen vond ik deze foto :

Afbeelding

Heel mooi ! Ik heb dus nu 3 scenario's om uit te kiezen (ik had er zelf ook nog eentje bedacht :wink: )

1. Reparatiescene, met het buitenste vleugeldeel helemaal apart van de Corsair, op een paar bokken of zo, en monteurs die druk aan het doen zijn. Idee Wilko !

2. Een vleugel omhoog en eentje omlaag. Idee Robin !

3. Beide vleugels omhoog, met een monteur op de vleugel die net de rode stang verwijderd heeft. Idee uit mijn eigen zieke brein !

Ik moet er nog maar eens een nachtje of wat over slapen, maar duidelijk is nu wel dat het geheel nog op diverse manieren te redden is :D

Zoals gezegd heb ik de Corsair even in een donker plekje weggemoffeld, maar aangezien ik vandaag zomaar een dagje vrij had (het voordeel van werken op een school met 2 lokaties : als de leerlingen van de ene lokatie vrij hebben vanwege een of ander dorpsfeest krijgen de engeltjes van de andere lokatie (waar ik werk) ook vrij.......... en het personeel dus ook !) en het brouwersbloed toch weer begon te borrelen ben ik maar eens met de monteurs aan de slag gegaan :

Afbeelding

Het is een resin setje van Verlinden. Voordeel van resin is dat je niet van die vervelende gietnaden hebt, nadeel is dat de pasvorm niet altijd even geweldig is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Zoals je op de foto kunt zien zal er hier en daar nog wel een beetje putty gebruikt moeten worden. Overigens zijn de hoofden en de schoenen nog niet aangebracht, omdat ik de hoofdjes apart wil schilderen. De hoofdjes en voeten zitten per figuur aan een apart gietraam, en als ik die voeten nu al ga verwijderen weet ik straks niet meer welk hoofd bij welk figuur hoort. Instructies vinden ze bij Verlinden namelijk niet altijd nodig, dus het is vaak een hele puzzel om alle delen van een figuur bij elkaar te krijgen :wink:

Ik moet trouwens wel zeggen dat dit een alleraardigst setje is. Naast de 4 figuren zitten er ook diverse brandblussers, emmers, een gereedschapskist, oliepotten en zelfs een photoetch raampje met gereedschap bij :

Afbeelding

Ik heb het setje besteld bij de Luchtvaart Hobby Shop, ik meen dat het zo'n 16 Euro kost.

Grtz,
Michel

P.S. : die ene staande monteur brengt overigens niet de Hitlergroet, maar wijst iets aan. Wat ik wel een beetje bijzonder vind is dat het lijkt alsof ie een peuk tussen zijn vingers heeft......... is dat niet een beetje link op een vliegdek :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 18:53 pm 
Brouwer

Dit setje heb ik daar volgens mij wel eens zien liggen. Erg mooie dingen zitten erin!

Dit moet wel straks een wervelend diorama worden!

Robin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 19:02 pm 
Brouwer

Ben je leraar op een middelbare school?
sorry, even on-topic :oops:
ik dacht eerst dat dat mannetje zijn middelvinger opstak :lol:
ik zou voor de optie gaan met het mannetje op de vleugel die net de rode stang heeft verwijderd
één vleugel omhoog en één omlaag vind ik er een beetje onsymmetrisch uitzien, het ziet er een beetje onlogisch uit, (ook al zag je het toch echt op die foto :roll: :lol: )
ik vraag me eigenlijk af hoe het landingsgestel werkt, als ik naar mijn eigen corsair kijk, zo ik denken dat de poot naar achteren geklapt wordt en een halve draai maakt, klopt dat?

Jelle

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 15:04 pm 
Brouwer

Jelle, nee, ik ben geen docent. Ik behoor tot wat ze noemen het Onderwijs Ondersteunend Personeel (OOP). Ik ben applicatiebeheerder, wat zoveel wil zeggen als dat ik verantwoordelijk ben voor het goed draaiend houden van de op school gebruikte software voor de leerlingenadministratie. Van huis uit ben ik eigenlijk systeemanalist/programmeur, maar een paar jaar terug ging mijn werkgever failliet, en ben ik min of meer toevallig in deze baan gerold.

Maar genoeg off topic. Beide vleugels opgeklapt is geen optie meer, het scharniermechanisme is nu helemaal naar zijn mallemoer, dus het gaat nu nog om Wilko's idee of dat van Robin.

Wat betreft dat landingsgestel, ik denk dat je gelijk hebt, maar waarschijnlijk kan 1 van onze vliegexperts je er beter een antwoord op geven :wink:

Grtz,
Michel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2005 15:55 pm 
Brouwer

Na wat nachtjes over de overgebleven scenario's geslapen te hebben, heb ik vandaag de knoop doorgehakt en voor het voorstel van Robin gekozen :

Afbeelding

Snel fotootje, later komen er meer !

Op deze manier kun je aan de ene kant het enorme vleugeloppervlak van de Corsair zien, en aan de andere kant het vouwmechanisme. Bijkomend voordeel is dat ik nu een potentieel oppervlakteprobleem op de grondplaat voorkom. Robin bedankt :brouw:

Het scenario voor het dio is dan ongeveer als volgt : de deckcrew heeft de ene vleugel naar beneden geklapt omdat er aan de bovenzijde nog snel iets gerepareerd moet worden. De piloot staat al een beetje ongeduldig te wachten, en de matroos staat op een afstandje met zo'n blik van 'nou, ik blijf liever met beide benen op de gro..... euh.... zee' :wink:

Nu eerst even wat restschade van het 'vleugelincident' wegwerken, en dan kan ik verder met de figuren en het dek.

Grtz,
Michel

Profiel  

Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2005 18:04 pm 
Brouwer

Vaak zie je dat de mondingen van de kanonnen voor de vlucht met gekleurde tape worden gedicht doe jij dat ook?

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]