Robin, ook jij bedankt voor het goede idee

Ik had hier zelf ook eventjes aan gedacht, maar ik was in de veronderstelling dat het klapmechanisme beide vleugels gelijktijdig omhoog c.q. omlaag laat gaan. Maar toen vond ik deze foto :
Heel mooi ! Ik heb dus nu 3 scenario's om uit te kiezen (ik had er zelf ook nog eentje bedacht

)
1. Reparatiescene, met het buitenste vleugeldeel helemaal apart van de Corsair, op een paar bokken of zo, en monteurs die druk aan het doen zijn. Idee Wilko !
2. Een vleugel omhoog en eentje omlaag. Idee Robin !
3. Beide vleugels omhoog, met een monteur op de vleugel die net de rode stang verwijderd heeft. Idee uit mijn eigen zieke brein !
Ik moet er nog maar eens een nachtje of wat over slapen, maar duidelijk is nu wel dat het geheel nog op diverse manieren te redden is
Zoals gezegd heb ik de Corsair even in een donker plekje weggemoffeld, maar aangezien ik vandaag zomaar een dagje vrij had (het voordeel van werken op een school met 2 lokaties : als de leerlingen van de ene lokatie vrij hebben vanwege een of ander dorpsfeest krijgen de engeltjes van de andere lokatie (waar ik werk) ook vrij.......... en het personeel dus ook !) en het brouwersbloed toch weer begon te borrelen ben ik maar eens met de monteurs aan de slag gegaan :
Het is een resin setje van Verlinden. Voordeel van resin is dat je niet van die vervelende gietnaden hebt, nadeel is dat de pasvorm niet altijd even geweldig is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Zoals je op de foto kunt zien zal er hier en daar nog wel een beetje putty gebruikt moeten worden. Overigens zijn de hoofden en de schoenen nog niet aangebracht, omdat ik de hoofdjes apart wil schilderen. De hoofdjes en voeten zitten per figuur aan een apart gietraam, en als ik die voeten nu al ga verwijderen weet ik straks niet meer welk hoofd bij welk figuur hoort. Instructies vinden ze bij Verlinden namelijk niet altijd nodig, dus het is vaak een hele puzzel om alle delen van een figuur bij elkaar te krijgen
Ik moet trouwens wel zeggen dat dit een alleraardigst setje is. Naast de 4 figuren zitten er ook diverse brandblussers, emmers, een gereedschapskist, oliepotten en zelfs een photoetch raampje met gereedschap bij :
Ik heb het setje besteld bij de Luchtvaart Hobby Shop, ik meen dat het zo'n 16 Euro kost.
Grtz,
Michel
P.S. : die ene staande monteur brengt overigens niet de Hitlergroet, maar wijst iets aan. Wat ik wel een beetje bijzonder vind is dat het lijkt alsof ie een peuk tussen zijn vingers heeft......... is dat niet een beetje link op een vliegdek