Tuus
img_shirt
Modelbrouwers.nl shirts!
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   Flexwebhosting  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Volg ons Twitter   Airbrushforum.nl Airbrushforum.nl   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 18 mei, 2013 17:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 12:15 pm 
De chipping vind ik zeer geslaagd!
En het model ziet er tot nu toe prachtig uit!

Petje af. :wink:

Wilko

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 16:25 pm 
Brouwer

Prima weertje vandaag, dus ik heb mijn 'atelier' maar even naar buiten verplaatst :wink:

Ik heb vanmiddag de buitenste delen van de vleugels met een wash behandeld, en langs de vleugelranden wat chipping aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het 'kussentje' waar de Corsair op staat is trouwens een stukje verpakkingsmateriaal uit de doos waar mijn acculader in zat. Het handige ervan is dat ik er cocktailprikkers e.d. in kan steken, en zo onderdelen eenvoudig kan spuiten, laten drogen etcetera 8)

Nog maar een paar onderdeeltjes te doen, en dan is de Corsair eigenlijk wel klaar. Ik moet 'm in elk geval nog wel een keertje wassen, want er zit nogal wat troep op, waaronder hele kleine stukjes van het schuursponsje (tip : doe niet als mij en neem de variant ZONDER zeeptoestand van binnen)

Grtz,
Michel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 16:52 pm 
V.I.B.
V.I.B.

Mijn complimenten Michel!

Ik vind dit een model dat zeker mag gezien worden.
De verwering vind ik ook vakkundig aangebracht.

Ik denk dat dit model een geduchte tegenstander zal worden voor de andere deelnemende toestellen. :wink:

Echt prachtig gedaan!! :brouw:

Droop

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 19:10 pm 
Brouwer

Ik kan maar een ding zeggen: Petje af!

De corsair zelf is natuurlijk een prachtig toestel, en ik vind dat je er een leuk model van heb gemaakt. Chipping is ook mooi, dat moet ik toch ook eens gaan proberen met een zo'n schuursponsje!

Robin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 20:10 pm 
Brouwer

Robin, Droop, Wilko, bedankt voor de lovende woorden, ik moet er bijna van :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik heb vanmiddag met de airbrush nog wat sporen aangebracht bij de uitlaten en de boordkanonnen. Inmiddels heeft mijn allerliefste me echter de keuken uitgejaagd, dus het afbouwen komt waarschijnlijk morgen :wink: Ik zal dan ook met een beetje mazzel weer wat plaatjes kunnen schieten, inmiddels is het daarvoor buiten te donker geworden.

Natuurlijk is dit pas de helft van de bouw, want de bodemplaat met alle toeters en bellen moet ook nog gebeuren........... maar al met al ben ik redelijk tevreden tot nu toe. Ik zie genoeg dingen die anders of beter hadden gekund, en er zijn een aantal momenten geweest waarop ik het ding het liefst in de afvalbak had gemieterd, maar ik heb er ook een boel van geleerd, en vooral hoofdzakelijk wel plezier aan de bouw beleefd. En daar gaat het uiteindelijk toch om, nietwaar ?

Grtz,
Michel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2005 11:23 am 
V.I.B.
V.I.B.

De Corsair is al erg gaaf geworden, alleen ben ik niet kapot van de weathering op de rand van de vleugel (voorkant). Het komt een beetje onrealistisch op me over. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe fot's, van het blijft zalig om te zien!

Ben u een producent of leverancier van modelbouwartikelen, meldt u dan aan op bovenstaand mailadres.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2005 17:53 pm 
Brouwer

En wat gebeurde er vandaag in Michel's wondere wereld ?

Afbeelding

Les 1 voor beginnende fotografen : kijk altijd naar wat je nou eigenlijk fotografeert............ dit was bedoeld als een close-up van de 'exhaust stains' :oops: Nou ja, nu dus een close-up van de weathering op het landingsgestel. Volgens mij zie ik nog een klein stukje achtergebleven tissue :lol:

Les 1 in geduld : het aanbrengen van de vleugelsteunen. Ik heb ze maar rood geschilderd, leek me een logische kleur en contrasteert wel mooi met de andere kleuren. Ik heb ze .......tig keer opnieuw moeten lijmen, ik hoop dat ze nu echt vastzitten :evil:

Afbeelding

Les 2 in geduld : de antennedraden. Ik heb ze gemaakt van een stukje 'stretched sprue' uit het gietraam van de cockpitbeglazing. En om dat dan aan de bevestigingspunten te krijgen.................

Afbeelding

Uiteraard moet ik het teveel nog wegsnijden. Ook moet er nog wat meer spanning op de draden komen te staan. Ik heb ergens gelezen dat je dat kunt doen door snel met de kop van een zojuist gedoofde lucifer langs de draad te gaan. Iemand hier ervaring mee ? Ik zou juist verwachten dat de hitte het plastic weer laat smelten :?: :?: :?:

Grtz,
Michel

P.S. : Deathtrap, wat betreft die chipping......... het idee was om wel een beetje een idee van chipping te geven, maar niet zo erg als bijvoorbeeld de Corsair die Franck Edet heeft gebouwd (zie een paar pagina's terug). Dit omdat 'mijn' Corsair een niet al te oud toestel voor moet stellen. Maar, voor 'het mooi' heb ik toch wat weathering aangebracht. Of de chipping wel of niet realistisch is kan ik je niet vertellen, zeker is wel dat deze kisten na verloop van tijd met name langs de vleugelranden flink afbladderende verf lieten zien. En voor de rest, ach, ik hanteer maar het credo dat we niet de werkelijkheid nabouwen, maar een impressie van de werkelijkheid :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2005 18:07 pm 
Brouwer

Nou, het landingsgestel ziet er in ieder geval toppie uit! Misschien had je de band nog iets kunnen weatheren (met muisgrijs zou home zeggen :wink: ) Met de vleugelsteunen kan ik je helaas niet verder helpen, bij mijn Corsair had ik ze gewoon zwart gedaan maar of dit juist is.... Rood staat ook wel flitsend vind ik! Ik heb ook nog een corsair liggen... ik wil er eigenlijk al aan gaan werken nu ik de jouwe zie! :lol: Goed werk afgeleverd!

Robin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2005 18:33 pm 
V.I.B.
V.I.B.

Daar de geel-zwarte veiligheidskleuren toen nog niet 'in de mode' waren zou ik de vleugelsteunen ook rood gekleurd hebben. Ik denk wel dat dit het meest de realiteit benadert.

De close-up van het landingsgestel doet me terugdenken aan het landingsgestel van Home's Avenger ... en dit is wel als een compliment bedoelt hoor. :wink:

Droop

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2005 22:24 pm 
Brouwer

Vanavond buiten nog wat plaatjes geschoten voordat het donker werd :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In principe is de Corsair nu zo ongeveer klaar, maar waar ik nog wel wat aan moet doen (buiten dan een sopje, want smerig is ie wel :wink: ) zijn die rare donkere plekken rondom de sterren aan de buitenste vleugeldelen. Was me nog niet eerder echt opgevallen (kun je nagaan hoe het licht op mijn reguliere werkplek is :oops: ), en ik weet ook niet precies waar het van komt (restant MicroSol ?) maar er moet wel wat aan gedaan worden. Het zit in elk geval onder de Parket Plus glanslaag, dus verwijderen zal denk ik niet meer gaan. Hmmm, beetje bijspuiten dan maar ?

Oh ja, Robin, die banden zijn niet gitzwart, maar een mengsel van zwart en grijs, met de bedoeling geen gloednieuwe maar ook zeker geen zwaar versleten banden te laten zien. Zie ook de laatste foto......... dat 'vleugelopvouwmechanisme' heeft Tamiya trouwens toch wel erg fraai gedaan 8)

Grtz,
Michel

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]