En wat gebeurde er vandaag in Michel's wondere wereld ?
Les 1 voor beginnende fotografen : kijk altijd naar wat je nou eigenlijk fotografeert............ dit was bedoeld als een close-up van de 'exhaust stains'

Nou ja, nu dus een close-up van de weathering op het landingsgestel. Volgens mij zie ik nog een klein stukje achtergebleven tissue
Les 1 in geduld : het aanbrengen van de vleugelsteunen. Ik heb ze maar rood geschilderd, leek me een logische kleur en contrasteert wel mooi met de andere kleuren. Ik heb ze .......tig keer opnieuw moeten lijmen, ik hoop dat ze nu echt vastzitten
Les 2 in geduld : de antennedraden. Ik heb ze gemaakt van een stukje 'stretched sprue' uit het gietraam van de cockpitbeglazing. En om dat dan aan de bevestigingspunten te krijgen.................
Uiteraard moet ik het teveel nog wegsnijden. Ook moet er nog wat meer spanning op de draden komen te staan. Ik heb ergens gelezen dat je dat kunt doen door snel met de kop van een zojuist gedoofde lucifer langs de draad te gaan. Iemand hier ervaring mee ? Ik zou juist verwachten dat de hitte het plastic weer laat smelten
Grtz,
Michel
P.S. : Deathtrap, wat betreft die chipping......... het idee was om wel een beetje een idee van chipping te geven, maar niet zo erg als bijvoorbeeld de Corsair die Franck Edet heeft gebouwd (zie een paar pagina's terug). Dit omdat 'mijn' Corsair een niet al te oud toestel voor moet stellen. Maar, voor 'het mooi' heb ik toch wat weathering aangebracht. Of de chipping wel of niet realistisch is kan ik je niet vertellen, zeker is wel dat deze kisten na verloop van tijd met name langs de vleugelranden flink afbladderende verf lieten zien. En voor de rest, ach, ik hanteer maar het credo dat we niet de werkelijkheid nabouwen, maar een impressie van de werkelijkheid