Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 9:19 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
11 september... een dag met een geschiedenis. Want deze dag draag het nummer van de mooiste auto allertijden ( :brouw: Porsche 911 :brouw: ), het is het noodnummer van Amerika, het is zeer zeker ook de verschrikkelijke dag van de terroristische aanslag op Amerika, maar we moeten niet vergeten, dat het de dag is NA de BrouwersDag.

Zoals elk jaar, echoot de dag nog door in mijn hoofd. Niet als een kater, maar als een goede film. Maar wat heb je aan een echo, als je niet weet waar die vandaan komt... Daarom eerst even terug naar de vrijdag.
De route ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Via de A59 en de A27 rijd ik naar Gorichem. Net de brug over en dan de snelweg af. Op de rontonde links en dan helemaal rechtdoor, totdat ik het kanaal overkan. Eenmaal aan de andere kant van het kanaal, is het een rechte weg naar het pondje van Schoonhoven. En daar had ik geluk, want ik mocht nog net mee, zodat ik niet hoefde te wachten. Dan nog even een korte toer door de zilverstad om bij Hanjo voor de winkel uit te komen. ...misschien wel voor het laatste weekend, want de winkel gaat verhuizen.

Na wat handen schudden, thee en koffie, worden de auto's volgeduwd met bouwdozen en modelbouwspullen. De jaarlijkse volksverhuizing kan weer gaan beginnen. ;) Ook bij de Ark is het een reunie van bekende gezichten en dat is ook niet zo gek, als je beseft dat we hier inmiddels voor de 4e keer de BrouwersDag vieren. Het opbouwen gaat lekker vlot. We zijn met veel mensen en allemaal hebben we inmiddels de ervaring van het opbouwen. Even zorgen dat we wat ruimte overhouden voor ModelSpoor 's Hertogenbosch, maar de rest mag helemaal vol met tafel.
In het begin van de middeag sluit Remco bij ons aan en kunnen we de winkelartikelen een definitieve plek geven. Het valt ons vooral op, dan de BrouwersShop inmiddels zeer veelzijdig is in het aanbod van hulpmiddelen voor modelbouw. Ik denk niet dat er iets aan ontbreekt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tja... en dan is het het einde van de middag. Langzaam komt het avondeten in zicht. Nog even een laatste vrachtje ophalen en dan kunnen we afronden. Er is niets fout gegaan die dag, dus we zijn lekker vroeg klaar... of toch niet? :?
Afbeelding
Schoonhoven is ook een stad van menig drempel en dat was er op zijn minst eentje te veel voor het rekje met verf. En erger nog, voor het model dat enkele potjes verf bovenop zich kreeg. :cry: Terwijl Hanjo de eigenaar van het slechte nieuws brengt beginnen wij aan het sorteren en inruimen van de potjes om aansluitend lekker een Chineesrestaurant te overvallen.

Ik weet niet hoe jullie wakker worden op de meest feestelijke dag van het jaar, maar ik ben dan altijd op tijd wakker. Even opfrissen, wat eten en spullen bij elkaar graaien en dan snel in de auto, want ik heb nog een uur te rijden. Maar ik ben het dorp nog niet uit of de telefoon rammelt. ModelSpoor 's Hertogenbosch die meldt dat ze al in Schoonhoven zijn?!?!? Dat was even vroeger dan verwacht, maar met Hanjo in de buurt, hoef ik gelukkig niet harder dan 140 te rijden om optijd in Schoonhoven te zijn. :twisted:
Het is dit jaar al vroeg druk. Eigenlijk iets te vroeg, maar ach, de sfeer is al goed.
De scheepsbouwers verrassen mij die jaar met een overvloed dan houten schepen. Heel erg mooi en volgens mij ook zeer gewaardeerd door onze bezoekers!

De andere zaal loopt ook goed vol. Daar zijn de truckbouwers in grote getale aanwezig en hebben al snel 1 hele tafellengte vol. Terwijl zij ook de volgende tafel aankleden, komen de vliegtuigen, auto's en militairevoertuigen binnen. Op de treinbaan de 'Silberberg Strecke' rijdt dan inmiddels de eerste trein. Een heerlijk diorama vult de volledige rechterzijde van de grote zaal en het zal daar de hele dag lekker druk zijn met kijkers.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op het podium staan de diorama's van Wilco te pronken, uitvinder Peter (inmiddels toch wel een BN'er) promoot zijn verfrollers en op de derde tafel worden er modelbouwtechnieken getoond m.b.t. verwering en resingieten.
Afbeelding

Misschien is een van jullie ook nog op de 1e etage geweest voor de kinderkleding? Ik weet in elk geval wel, dan de ouders met kinderen die voor die beurs kwamen ook bij ons naar binnen zijn gelopen om zo het bezoekersaantal hoog te houden. Het was namelijk de hele dag lekker druk. Beide zalen goed gevuld met bezoekers en ik hoorde en zag vele gespreken tussen forumleden en mensen die tips uitwisselde.
Afbeelding

Het was dit jaar zelfs dusdanig (gezellig) druk, dat we om 16:05 uur moesten aangeven, dat de 'winkel' over 5 minuten ging sluiten en dat de dag toch echt ten einde was. :)

En zoals het weekend begin, zo werd die ook beindigd. Alles weer terug in dozen en vervolgens in de auto's om het spul terug te brengen naar de BrouwersShop. De moderators maken gebruik van de lege zaal en houden daar nog even een vergadering terwijl de rest van de zaal nog even wordt gestofzuigd. En dan is het tijd voor de friettent. Traditiegetrouw ploffen we daar neer om ons nog 1 keer op te laden voordat we naar huis gaan voor de hoog nodige rust.

Al met al een zeer geslaagde BrouwersDag, waarin we zeker weer een 500 bezoekers over de vloer hebben gehad.
Ik wil als eerste alle bezoekers bedanken voor het tonen van jullie modelen en de goede sfeer.
Daarnaast nog even een bijzonder dankjewel voor het team van mensen die Hanjo en mij dit jaar weer hebben geassisteerd met de opbouw en afbreken van de BrouwersDag:
Idaniel, Robin, Remco bedankt voor jullie enorme inzet de afgelopen 2 dagen en ik hoop heel graag tot ziens volgend jaar!

Tot slot nog een dankwoord aan ModelSpoor 's Hertogenbosch voor het mooie diorama. Wie weet dat we elkaar nog eens mogen begroeten om een modelbouwevenement.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 13:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Bedankt aan de organisatie voor het vele werk, het was weer een mooie dag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ook ik was er een paar uurtjes geweest wegens andere verplichtingen,maar heb toch weer erg genoten van de modellen.Ik heb wel een paar kitjes gekocht maar heb me verder aardig in kunnen houden.
Mijn complimenten en dank gaan dan ook uit naar Hanjo en zijn team die er een geslaagde dag van hebben gemaakt :brouw:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Bij deze wil ik de organisatie hartelijk bedanken voor een zeer geslaagde dag ,
het wordt toch ieder jaar iets drukker en de tafels iets kleiner :) .
Misschien een idee om een fototopic te openen van deze dag ,is toch leuk om het
nog eens terug te kunnen kijken.

Groet Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 17:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Er is een algemeen album geopend waar je je foto's mag uploaden van de BrouwersDag. Wat mij betreft mag je ze hier dan tonen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dit hebben ervaren.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het was weer een geslaagde dag, als vanouds zou ik bijna willen zeggen.
Ik heb me weer prima vermaakt.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Het was geweldig, echt heel leuk!
Volgend jaar weer.

Enne, grapje:
Afbeelding
Die gozer ik het rode vakje ben ik!

Sorry Deathtrap voor het klooien met je afbeelding, ik hoop dat je het niet erg vind...

GJ

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Ik vond het een geslaagde dag. Kwam moe maar voldaan weer thuis.
Zelf heb geen foto's gemaakt. Maar heb een leuk filmpje van 4 minuten ongeveer in elkaar geknutseld.

Deze kunnen jullie bekijken op http://youtu.be/fIan4RtuRBs

Groeten Idaniël


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 5:44 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Mooie filmpje Idaniël,

en ik sta er ook gelijk meteen op zodra het filmpje begint..in volle glorie ( die kale met dat witte shirtje en een wit plastic tasje in z'n hand die net doet of ie zo aandachtelijk kijkt). haha :lol:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 23:06 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Voor diegenen die er niet bij konden zijn heb ik hier wat foto's van wat er onder anderen te zien was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikzelf heb het enorm naar m'n zin gehad, de sfeer was top, ik heb weer een aantal hoofden bij de namen, ik heb een hele hoop zeer mooie modellen gezien en ik heb ook een hoop leuke reacties gekregen over m'n eigen modellen! :brouw: Volgend jaar zeker weer! 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement