Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Halverwege deze GB, gaat Bassie nog maar eens proberen een model te maken. Ik weet niet of ik het ga redden, maar soms moet je het gewoon proberen. We gaan nu dus maar eens het nieuwe beest van Revell in elkander prutsen.

Afbeelding

Bij deze doos zat een mooi boek met wat interessante foto's. Altijd lekker en handig.

Afbeelding

Vers van de pers, ze zijn pas afgelopen week uitgekomen.

Afbeelding

Ik ben flink aan het rommelen geweest om het instrumenten paneel te fabriceren. Die in de doos zit is nou eenmaal anders als die in de Hollandse Lynxen zat. Eigenlijk moest de hele kant van de Tacco overnieuw.
Je leest het vaker. Men zegt dat macro kills, en dat blijkt ook maar weer hier. Ik was een tevreden mens, maar misschien dat ik het even opnieuw ga schilderen. Maar het begin is er.

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Laatst bijgewerkt door Sebooo op di 11 jun, 2013 21:59 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Leuk, nog een tweede bijdrage van jouw kant! Als je net zo vlot vordert als met de Orion zal de einddatum geen probleem zijn.
Had al bij de buren gelezen dat je niet helemaal happy bent met de decals en volgens mij kan je recht uit de doos geen MLD Lynx bouwen. Heb je een conversie setje of is dat (nog) niet op de markt?
Citaat:
Ik ben flink aan het rommelen geweest om het instrumenten paneel te fabriceren. Die in de doos zit is nou eenmaal anders als die in de Hollandse Lynxen zat.
Dat is nu eenmaal het lot van de Klu/MLD bouwer, wij hebben altijd net iets anders dan de rest van de wereld :roll: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Shake schreef:
Leuk, nog een tweede bijdrage van jouw kant! Als je net zo vlot vordert als met de Orion zal de einddatum geen probleem zijn.
Had al bij de buren gelezen dat je niet helemaal happy bent met de decals en volgens mij kan je recht uit de doos geen MLD Lynx bouwen. Heb je een conversie setje of is dat (nog) niet op de markt?
Citaat:
Ik ben flink aan het rommelen geweest om het instrumenten paneel te fabriceren. Die in de doos zit is nou eenmaal anders als die in de Hollandse Lynxen zat.
Dat is nu eenmaal het lot van de Klu/MLD bouwer, wij hebben altijd net iets anders dan de rest van de wereld :roll: .

Gr. Sjaak


Ik ga geen conversie setje kopen hoor Sjaak. Ik denk dat ik zelf het nodige wel kan aanpassen. Meindert de Vreeze heeft op zijn site een prachtig overzicht gemaakt met de nodige aanpassingen. Daar kom je al modelbouwer een heel eind mee.

http://designer.home.xs4all.nl/models/lynx-32/lynx-1.htm

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ah, op die fiets. Ik volg 1/32 nieuws niet zo heel erg nauwkeurig en zat met de Duitse boxing in mijn hoofd. In principe heb je met deze boxing het meeste wel in huis om een correcte MLD Lynx neer te zetten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb de vergelijking niet helemaal gelezen, maar met die andere zou je ook een heel eind moeten komen. Maar van deze kun je de staart vouwen en dat gaat kostbare ruimte schelen. Ik wil zelfs een poging wagen om de bladen te gaan vouwen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Afbeelding

Veel beter nu.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Prachtige nieuwe kit hoor! Inderdaad, als je bij de site van Meindert kijkt staat daar een compleet overzicht van wat er gewijzigd moet worden en een verslag van zijn bouw. Ook de neusvorm zou aangepast moeten worden, hij heeft daar een setje voor.
Succes met de bouw, wees wel kritisch want op deze grote schaal zie je alles wat niet netjes is.
Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Plasticprutser Peter (in Bassies Orion topic) schreef:
Sebooo schreef:
Hij is klaar en ik ben er klaar mee. Hierna maar weer snel een snelle puntneus maken.
Bas-Jan van der Maat gaat toch niet vertellen dat ie weer een F-16 in elkaar gaat rossen? Ik had min of meer verwacht dat ene heer Grijpstra met een Lynx in 1/48 tevoorschijn zou komen nu, maar nee. :mrgreen:
Helemaal juist! Geen 1/48 maar een Lynx in dikke tengels schaal. Zat ik er niet ver vandaan Bassie! Goeie keuze.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Strakker als dit ga ik het niet krijgen. In de hoekjes van de meters zitten lastige puntjes die het moeilijk maken om het nog strakker te krijgen. Ook de knopjes van de flight computer maken het lastig. Het zijn er veel en ze zijn klein. Als samenstel oogt het toch wel lekker en beter als eerst. In de monitor van de tacco zit op de foto een rare gele gloed, maar dat moet de verlichting zijn die weerkaats in de P+, want er zit niets anders dan een heldere druppel p+. De decals smoelen ook goed trouwens.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet her en der nog een knoppie aantippen, maar ik moest het echt even laten rusten om er niet opnieuw een zooitje van te maken.

Plasticprutser Peter schreef:
Plasticprutser Peter (in Bassies Orion topic) schreef:
Sebooo schreef:
Hij is klaar en ik ben er klaar mee. Hierna maar weer snel een snelle puntneus maken.
Bas-Jan van der Maat gaat toch niet vertellen dat ie weer een F-16 in elkaar gaat rossen? Ik had min of meer verwacht dat ene heer Grijpstra met een Lynx in 1/48 tevoorschijn zou komen nu, maar nee. :mrgreen:
Helemaal juist! Geen 1/48 maar een Lynx in dikke tengels schaal. Zat ik er niet ver vandaan Bassie! Goeie keuze.


Dank u heer, hier moet toch wel wat van te maken zijn.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, wat wordt ik, euh, wat worden wij weer verwend. Goed bezig in ieder geval en inderdaad, Macro-kills. Onderdeeltje is in het echt niet zo groot en je ziet het toch ook niet zo goed, dus goed genoeg toch?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement