Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Yes, nummer 20, we did it !!

Bouwer: markie
Model: A-Model KASKR-2 1:72
Verslag: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=196&t=36591

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
We gaan gewoon door met nummer 21. Wederom een Hind, echter een 'A'

Bouwer: Jogy
Model: Zvezda Mil Mi-24 Hind 'A' 1:72
Verslag: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=196&t=37929&start=10#p749265

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nummer 22 (en 23 :D ).

Bouwer: tsjopper bob
Model: Trumpeter Kamov Ka-27 1:350
Verslag: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=196&t=38896

Afbeelding

Afbeelding

Nummer 24, maar even tussengevoegd.

Bouwer: Daan85
Model: Zvezda Mil Mi-17 'Hip' 1:72
Verslag: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=196&t=38673

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op zo 06 jan, 2013 17:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Geachte deelnemers. Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik kan gelukkig nog steeds tot 10 tellen. Ondanks het slechte weer hebben we een erg gezellige avond/nacht gehad en we hebben toch nog mogen genieten van leuk vuurwerk.

Ik wil alle deelnemers en bouwers van deze groepsbouw bedanken voor hun inzet en resultaat. De een heeft iets meer inzet getoond dan de ander, maar er zijn altijd omstandigheden die rechtvaardigen dat je de deadline (net) niet haalt. Dat is nu eenmaal zo. Naast de hobby, hebben gezondheid en dagelijks leven voorrang. Dat snap ik en is ook helemaal begrijpelijk. Ik vind het alleen heel erg jammer dat er een aantal zich met enthousiasme aanmelden en vervolgens - afgezien van een al dan niet eens aangemaakt topic - helemaal niets van zich laten horen, ook niet na enkele pb-tjes. Dat vind ik niet netjes, meld je dan niet aan voor een groepsbouw en indien je je wel hebt aangemeld, maar om een of andere reden kom je er niet aan toe, heb dan even het fatsoen om je af te melden. Deze personen moeten bij zichzelf maar even te rade gaan of ze in de toekomst wel weer aan een groepsbouw mee willen doen.

Meedoen aan een groepsbouw is op geheel vrijwillige basis. Schat voor jezelf in of je binnen de gestelde tijd een model af kan maken. Mocht je teveel modellen nog op stapel hebben die je eerst wil afronden? Geen probleem, meld je dan niet aan voor een groepsbouw of schuif alles aan de kant waardoor de groepsbouw voorrang krijgt. Dit is iets wat uiteraard bij elke groepsbouw ter sprake komt, dat ik het hier plaats is niet nieuw, maar hou er wel even rekening mee.

Afgezien van het bovenstaande, heb ik uiteraard mijn best gedaan om 'jullie' zo veel mogelijk te pushen om mee te doen en om je model af te ronden. Er zijn 45 topics geopend. Bij het polsen voor animo voor de groepsbouw waren zelfs nog een paar personen die wel mee wilden doen, maar helemaal niet begonnen zijn, dus het aantal topics had nog iets hoger kunnen zijn. Van al die topics zijn er 22 modellen (ik reken mijn laatste 2 heli's voor het gemak maar even als 1 model) geheel afgerond, vrijwel 50% dus. Deze zijn te bewonderen in dit topic.

Gewoon voor de eer, vraag ik de bouwers en andere belangstellenden om enkele punten toe te kennen aan gebouwde modellen. In eerste instantie wilde ik een top 3 voorstellen, maar gezien het aantal afgeronde modellen, denk ik dat een top 5 ook wel mogelijk moet zijn. Het zal even moeite kosten om een top 5 te bedenken, maar zie het als waardering van jou richting de bouwers. Net als bij het 'Eurovisie Songfestival' mag je geen punten aan je eigen model toekennen. Leuk is ook als je even een korte motivatie er bij zet. Het stemmen mag tot 1 februari, daarna wordt de eindstand opgemaakt. Nogmaals, het gaat om de EER !! Er valt niets mee te winnen. Echter, als er genoeg belangstelling voor is, mag de winnaar op eigen kracht een voetreis ondernemen naar het land van herkomst van de Russische Helikopters :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hmmm, toch lastiger dan ik dacht. Er zijn heel veel leuke modellen neergezet, alle bouwers super bedankt voor hun resultaat. Na een eerste selectie hou ik 8 modellen over om op te stemmen. Wik-weeg-streep:

5 punten - Ronald1903 voor zijn zeer strakke Mil Mi-26 Halo

4 punten - Milt79 voor zijn mooi verweerde Mil Mi-24 Hind

3 punten - Karel1c voor zijn priegel Kamov Ka-50 Black Shark

2 punten - spiderbouwer met zijn mooie witte UN Mil Mi-26 Halo

1 punten - Mr. vdh met een klein gebakje met een zeer geslaagde sneeuwlaag, de Mil Mi-2 Hoplite

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op di 01 jan, 2013 18:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
René, bedankt voor de organisatie, iedereen gefeliciteerd met het behalen van het eind en ik ben ook geen trouwe groepsbouwer, dit is ook de laatste die ik doe omdat ik de druk niet prettig vind. Toch blijft het een leuk initiatief en ik heb geen top 5 omdat ik het geen wedstrijd vind, maar goed dat is mijn mening ;}

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jogy schreef:
...ik heb geen top 5 omdat ik het geen wedstrijd vind, maar goed dat is mijn mening ;}


Het is ook geen 'wedstrijd'. Het gaat om de eer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Hee allemaal, een lastige keuze, dat zeker. Hierbij mijn toppers onder de toppers:
1: Zvezda, 1:72 Mil Mi-26 'Halo' - Spiderbouwer (een strakke 'witte' in een sprekend diorama)

2: Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72 - Milt79 (onwijs mooie wash, erg realistisch toegepast)

3: Revell, 1:72 Mil Mi-26 'Halo - Ronald 1903 (mooi strak in de verf)

4: Hobby Boss 1:72 Kamov Ka-29B 'Helix' - Juggernaut (goed gespoten camouflageschema)

5: 1:72 Mil Mi-2T 'Hoplite', Commandos Transport 'in the snow' - mr vdh (die sneeuw geeft een mooie touch)

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2013 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ook maar mijn lijstje (wel moeilijk want veel moois gemaakt)

1 Kamov Helix- Juggernaut (heel aparte heli met veel zorg gebouwd en prachtig gespoten)

2 Mil MI24- Milt 79 (prachtige camo geworden en netjes gebouwd)

3 Kamov K50 Shark- Karel 1c (niet te geloven dat het 1;144 is, bijzonder strak geworden)

4 Kamov Ka15 Ambulance- Tsjopper Bob (zeer schattig koptertje wat ondanks het geen makkelijke kit was strak is geworden)

5 Mil MI24/ Heico 1980 (mooie camo en wash)

Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
(excuus.voor.de.lame.toetsenbord)

Bedankt.Rene.voor.het.6.maanden.beheren.van.deze.Russiche.heli.groepsbouw.Ik.heb.mezelf.aangemeld.met.een.m-8.en.een.mi-26.waarvan.ik.de.mi-8.heb.afgebouwd.De.Mi-26.heb.ik.afgemeld.omdat.ik.bang.was.deze.anders."af.te.ravelen".vanwege.de.tijdsdruk.toch.voel.ik.enige.schaamte.omdat.ik.niet.enthausiast.meegedaan.heb.met.deze.grote.heli.maarja.plezier.in.de.hobby.staat.voorop.

Hier.zijn.mijn.punten

1 1:72 Mil Mi-2T 'Hoplite', Commandos Transport 'in the snow' - mr vdh,.de.sneeuw.geeft.me.de.koude.rillingen

2:Bouwer: tsjopper bob.Model: A-Model, 1:72 Kamov Ka-15M 'Hen' - Ambulance....omdat.het.een.''aaaah.wat.leuk'.bij.mij.oproept.het.leuke.boodschappenkarretje.met.wieken.zit.mooi.in.de.kleuren.jammer.van.de.stofjes.
3.Bouwer: Juggernaut.Model: Hobby Boss 1:72 Kamov Ka-29B 'Helix'..deze.model.ziet.er.zo.'UBER'.millitair.uit.en.zit.zo.mooi.in.de.kleuren.

4.Bouwer: Milt79.Model: Hobby Boss Mil Mi-24V Hind-E 1:72.vanwege.de.mooie.camo.(donkerbruin.en.zand.kleurig)en.mooie.afwerking.

5.Bouwer: markie.Model: A-Model KASKR-2 1:72.klasse.werk.al.die.kabels


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement