Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
"Aardige mensen hoe gaan we ermee mee om !? " Is een campagne van SIRE waaraan ik de laatste uren veel heb gedacht. Hoe komt dat? Dat zal ik eventjes uit gaan leggen, want ik vind het best een wonderbaarlijk verhaal.

Qua modelbouw ben ik hoofdzakelijk een eerste wereldoorlog luchtvaart bouwer, maar sinds de groepsbouw Spaanse Burgeroorlog groepsbouw op deze site heeft dit onderwerp me behoorlijk in mijn greep en koop en bouw ik aardig wat Spaanse Burgeroorlog modellen.

Een paar weken geleden was ik naar Flanders Contest gegaan en heb daar een flink aantal kitjes ingeslagen, maar er was er eentje die ik niet had gevonden en dat was de Grumman Goblin van MPM. Reden om maar eens een paar "gezocht" advertenties te plaaten op wat fora, waaronder het Engelse forum "Britmodeller".

Via dit forum kreeg ik al snel een reactie van iemand uit London dat hij deze kit wel had liggen. Hij had sinds kort veel interesse in Spaanse Burgeroorlog, maar was hiermee gestopt. Ik antwoordde dat ik hiermee juist was begonnen, en daarom deze kit zocht. Ik vroeg hem hoeveel geld hij wilde voor deze kit, of er wellicht iets te ruilen viel. Hier kwamen we uiteindelijk nergens op uit, maar een dag later kreeg ik een mailtje dat er een grote doos van wel 4 kilo naar mij toe zou komen met Spaanse Burgeroorlog vliegtuigen en aanverwanten.
Ik was hoogst verbaasd. Vier kilo aan kitjes helemaal uit Engeland en ik hoefde niets te betalen!!!!

Ik moest het eerst nog zien. Wat denk je dat gisteren voor mij klaar stond (en nee het was geen 1 april grap):

Afbeelding

Alleen al de verzendkosten was een enorm bedrag van wel 33 Engelse Ponden! En toen begon het uitpakken, het voelde net als sinterklaas. Dit kwam er allemaal uit de doos:

Afbeelding

Wel 22 bouwdozen, een hele map met decals en die nodige aftermarket setjes. Maar bovenal het gloednieuwe boek "Air War over Spain" dat krap een paar maanden geleden gepubliceerd is en al gauw €30,- kost bij LHS!

Ik was gisteravond, zoals jullie je wellicht voor kunnen stellen, bijzonder blij verrast, maar ook zéér vebaasd. Hoe vaak overkomt het je dat iemand "out of the blue" je een klein kapitaal aan bouwdozen toe stuurt, en ook nog eens een persoon die jou eigenlijk helemaal niet kent!?

Tsja "Aardige mensen hoe gaan we ermee mee om !? ", dat gonst nu door mijn hoofd....

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op vr 02 apr, 2010 10:36 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 10:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Toen we een paar jaar geleden met onze rondreis door Australia een nacht niet een geschikte plek konden vinden om te slapen, (hadden een camper) hebben we tegen dusk dat ding maar ergens op een zijweg tegen een koeienveld aan in de berm gedrukt.
Eten gemaakt en een half uur later kwam Greg langs. Hij vroeg wat we gingen doen en zo raakten we aan de praat.
"Eet maar even door" zei hij. Ik kom over een uur terug, moet even tanken en dan kunnen jullie bij mij op het terrein staan. hier lopen morgenochten allemaal koeien los, en daar wil je niet tussen staan.
Zo gezegd, zo gedaan.
Bij Greg thuis mochten we de laptop opladen, de camper aan de stroom hangen, we mochten douchen, we kregen lekker een paar blikejs XXXX bier van hem en noem maar op.

Toen we vroegen of ze iets wilden hebben zei zn vrouw dat ze niks hoefde: Ik vraag alleen van jullie: Wanneer je een dergelijke situatie tegenkomt, open je deur en help mensen. Zelf hadden ze in een situatie gezeten dat achteraf een uitkomst voor ze was geweest.
Mn vriendin was altijd wat terughoudend, maar sindsdien zijn we wat anders gaan denken over gastvrijheid...

Ik kijk nu ook vaak met een glimlach naar het programma "nu we er toch zijn"

Bent u gastvrij??? ja, zeker!!! maar vandaag even niet....

Moraal: wie goed doet, goed ontmoet...


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 10:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 nov, 2009 23:23 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Roosendaal
Wow!!!! Daar word je wel ff stil van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 12:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 okt, 2009 12:09 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Nijmegen
Geweldig verhaal, Nico!

Één van de redenen dat ik altijd in de modelbouw ben blijven hangen is dat je er zoveel aardige mensen tegenkomt. Ik heb wat ervaring met andere hobby's, waar kinnesinne, haat & nijd de boventoon voeren. Dan is het hartverwarmend elke keer weer te merken dat er ook mensen zijn die niet alleen op hun eigen gewin uit zijn, en elkaar gewoon het licht in de ogen gunnen.

De doos kon niet beter terecht zijn gekomen volgens mij. Grote kans dat het merendeel gebouwd gaat worden! Ik kijk er naar uit.

Geniet er van en groeten,

Mario Wens
S.I.G. Spaanse Burgeroorlog
IPMS Nederland

_________________
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Er is altijd plaats voor nog één model

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hulde voor deze anonieme brit!

Vaak lees je wel eens "Spare parts tegen verzendkosten of zo" dat vind ik al vaak erg nobele dingen, maar dit is helemaal geweldig!

In huize Nico is voorlopig weer uren spaanse burgeroorlog bouw plezier ontstaan!

Veel plezier ermee Nico!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Ik begrijp heel goed dat die brit zo zijn bouwdozen weg doet, ik zou er zelf ook eerder voor kiezen om mijn spullen aan een andere liefhebber weg te geven die er nog erg gelukkig mee is i.p.v. dat het bij een handelaar terecht komt die het voor veel geld verkoopt :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Nielsdol schreef:
Vaak lees je wel eens "Spare parts tegen verzendkosten of zo" dat vind ik al vaak erg nobele dingen, maar dit is helemaal geweldig!


Hier ben ik zelf ook nooit moeilijk in. Heb verschillende mensen al informatie toe gestuurd en ook decalsetjes en reserve onderdelen. Laatst wat naar Canada gestuurd. Ik vroeg als vergoeding een leuke postkaart en de groeten vanuit zijn "hometown" . Maar goed, deze actie gaat met kop en schouders hier boven uit!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
KitBoy schreef:
Nielsdol schreef:
Vaak lees je wel eens "Spare parts tegen verzendkosten of zo" dat vind ik al vaak erg nobele dingen, maar dit is helemaal geweldig!


Hier ben ik zelf ook nooit moeilijk in. Heb verschillende mensen al informatie toe gestuurd en ook decalsetjes en reserve onderdelen. Laatst wat naar Canada gestuurd. Ik vroeg als vergoeding een leuke postkaart en de groeten vanuit zijn "hometown" . Maar goed, deze actie gaat met kop en schouders hier boven uit!

Groet, Nico


Als je het leuk vind om kaarten te ontvangen uit andere landen dan is http://www.postcrossing.com/ misschien iets voor jou. Dan stuur je zelf kaarten naar mensen rond de wereld en ontvang je ook kaarten van de hele wereld. Mijn moeder doet dit, best grappig :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
wow, dat is inderdaad erg aardig!
daar word je denk ik wel sprakeloos van!


komen er ook wat op het forum te staan?

Alex

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Ik heb afgelopen voorjaar 6 weken door Nieuw-Zeeland gereisd. Het was echt opvallend hoeveel aardiger de mensen daar tegen elkaar zijn. Of dat nu komt doordat de mensen meer ruimte om zich heen hebben of dat het een "state of mind" is, ik zou het niet weten. Dit voorbeeld bewijst wel dat we voor aardige mensen niet helemaal naar de andere kant van de wereld hoeven...

Leuk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement