Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2014 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Link naar de website: http://www.modelmakershop.com/modelmake ... hfbq3mna15

of naar de nederlandse website:

http://www.schapermodelbouw.nl/product_ ... ts_id=3546

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Op die doos met "Vintage Collection" omslag staat "FH12", meer konden ze er toch niet naast slaan?????
Of gaan ze het ginder nooit leren misschien?
Ze hadden er evengoed "Actros" kunnen op zetten :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ennnnnn, zitten daar nu die plastic bandjes of de rubber bandjes bij. Ik zag een proefsprue met die oude dingen maar heb nog niet gegoogled op de uiteindelijke versie.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 01 nov, 2008 23:25 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Maasbree
:oops:

_________________
Jacco
http://www.jekamodelbouw.nl


Laatst bijgewerkt door Klumpke op di 11 nov, 2014 21:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
De verzendkosten zijn (denk ik) gewoon de €6,75 + een percentage voor Schaper (die is / heeft ook een transportbedrijf geloof ik)

via de leverancier van Schaper (de andere link) is het wel goedkoper in aanschaf, maar de verzendkosten zijn €12 of zoiets.

ik heb gelukkig de 1e uitgave en ben toch wel aan het wachten op de beide F16 kits, die wil ik nog wel een keer hebben.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Volgens de Italeri website zitten er de plastic banden bij. Zie link hier onder. Maar dan weer niet de originele Volvo 5 gaats velgen! Tevens is de kit op nog wat kleine details net niet helemaal het zelfde als de originele uitgave. De type aanduiding op de deur is eraf en heeft het vlakje van de F16 kit. Wat op zich niet zo erg is want het F1225 wat er op het origineel staat klopt toch al niet voor een 4x2 trekker. Als is het verwijderen van de vlakje geheid een stuk lastiger dan het verwijderen van de F1225 aanduiding! Tevens heeft het chassis de gaten waar de gereedschapskist zou moeten komen van de F16 kit. Maar evengoed een hele fraai zet van Italeri om deze weer uit te brengen!

http://www.italeri.com/scheda.asp?idProdotto=2338

Overigens verkoopt Italeri ze zelf ook voor 47,- Waarom Heinz dat dan voor nog geen 36,- doet is mij een raadsel maar het siert de beste man! Bestel er gelijk wat CTM goodies bij en de verzendkosten haal er wel uit.

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Schaper rekent denk ik ook wat verpakkingsmateriaal en Euro 6,75 zijn de PostNL prijsjes, probeer DHL, UPS of DTP maar eens maar bij sommige bedrijven heb je geen keus. Schaper moet ook wat verdienen dus zijn die prijzen niet zo scherp, vergelijk de prijzen maar eens met rechtstreeks kopen bij Modelmakershop, KFS of Lescrenier. Voordeel is wel dat je weer geen verzekerde verzendkosten vanuit het buitenland betaalt en niet met een taalbarriere of creditcardacties zit als dat al van toepassing is. Ook heeft Schaper transkits van KFS te koop die niet meer in Engeland te verkrijgen zijn.

Ik begreep dat de Volvo F12 inderdaad een "vintage limited edition" van 2000 stuks wereldwijd was en dat de oude mallen gebruikt waren. Jammer dan weer dat de oude velgen met de 5 ventilatiegaten er niet bijzitten....... En hopelijk zit er nu een decalset bij en geen stickerset. Op de portieren schijnt geen typeaanduiding te zijn meegegoten, iets waar CTM wel weer etswerk voor heeft of misschien heeft Italeri gedacht aan een decal op het decalsetje?.
En de plastic bandjes........jammer maarja vintage (zou er nog Michelin op staan of een dicht balkje?). Italeri heeft daar ook leuke kleine setjes rubberbanden voor op de markt gebracht tegen een pittige stuksprijs immers het design en het leuke doosje moeten ook betaald worden.
Maar ben benieuwd hoe dit oudje er in detail in de doos uit gaat zien want ik ken alleen plaatjes van o.a. de Italeri site, het was mijn eerste Italeri die ik gebouwd heb zo rond 1981 dacht ik. Deze bestaat nog maar heeft wel een keer een facelift ondergaan, zou ik er nu nog eentje aanschaffen....neuh.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Oei, te snel doorgeklikt en zie dat André ook hetzelfde schrijft als ik later deed...dat met die F16 balkjes op de portieren had ik niet gezien en het lijkt me uitermate lastig dat weg te krijgen. Snijwerk en invulwerk dus.
Misschien ter leering ende vermaek: aanschafprijs toen (en ik moest er voor sparen) fl. 39,95 :lol:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2014 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
De kans is groot dat Heinz naar de IPMS show in Nieuwegein komt later dit jaar. Mochten er dan nog wat over zijn bespaar je mooi de verzendkosten! Of wellicht kan je ze bij hem bestellen om in Nieuwegein af te leveren? Nee heb je, ja kan je krijgen!

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 apr, 2014 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 apr, 2013 11:20 am
Berichten: 197
Woonplaats: België
Ik heb er alvast eentje aangeschaft, heb die van Revell met globetrotter dak liggen. Maar 1/24 is de meer gebruikte schaal natuurlijk.
Heb al een resin plat dak gezien voor deze volvo, maar deze heruitgave is met plat dak, is er een resin globetrotter dak?
mvg Bruno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement