Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2011 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Op dit model zat ik al een tijdje te wachten, dus toen ik zag dat deze bij de LHS verkrijgbaar was ben ik hem meteen gaan kopen. Hoewel de MLD ter ziele is, hoort zo'n boordhelikopter er toch wel bij (bovendien kan ik hem nog steeds met 'koninklijke marine" op de staart maken (088) :mrgreen: ).

Wat krijg je voor je € 17,95? In basis de door Revell eerder uitgebrachte NH90 TTH met een extra sprue en andere decals voor het maken van een marine uitvoering. Er zijn 2 uitvoeringen mogelijk, de N 110 van het Defensie Helikopter Commando en een toestel van CEPA 105, een beproevingseenheid van de Franse marine. Helaas heeft Revell voor het kleurenschema weer gekozen voor het mengen van de eigen Revell verf in plaats van het aanduiden met met FS of RAL kleuren.

Het geheel ziet er scherp gegoten uit, hier een voorbeeld van een gebouwd model. Helaas heeft Revell er niet voor gekozen de rotorbladen opvouwbaar te maken, het is al met al een redelijk fors model, maar de wat meer ervaren bouwer kan dit ongetwijfeld zelf maken. Zo op het eerste gezicht is dit voor de NL bouwers een mooie aanwinst!

De Verpakking, de gebruikelijke, niet geliefde, aan de zijkant openende doos.
Afbeelding

De "normale" NH90 TTH sprue's, opvallend genoeg zijn de clear parts niet apart verpakt. De TTH sprue's zijn overigens verpakt in een stugge kunststof zak terwijl de NFH sprue in een zachte kunststof zak zit en lichter grijs is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de maritieme sprue.
Afbeelding

De bouwbeschrijving en decals, zoals je ziet zijn er een aantal delen overbodig.
Afbeelding

Revell levert een decal voor de bodem van de laadruimte, maar dit vind ik er persoonlijk niet zo mooi uitzien. De vloer is voorzien van reliëf, dus ik denk dat drybrushen een mooier effect geeft. Helemaal fout! ik kom er net achter dat de strepen wel degelijk in het echt op de vloer staan, Revell heeft dit dus goed gedaan!

Nu alleen nog tijd om eens wat te bouwen...................

Gr. Sjaak

[edit]Donkere foto's vervangen door, naar ik hoop, betere exemplaren[/edit]
[edit2]Tekst aangepast met betrekking tot de strepen op de vloer[/edit]

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2011 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ziet er echt wel gaaf uit! Wie weet koop ik hem ook nog wel eens. Is de NH90 nu al echt in gebruik dan bij de Marine?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2011 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, Den Helder heeft er al een paar.

Dit is zeker een must have voor mij. Thx for the peek...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2011 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Heb hem dit najaar op de Kooy met excursie van de IPMS zelf mogen bekijken van dichtbij in de hangar. Ze hadden de meeste luiken opengezet voor ons en we kregen uitleg over onderhoud, modificaties en bijzonderheden. We mochten daar in de hangar helaas geen fotos maken.
De nu gebruikte uitvoeringen zijn nog tamelijk kaal in de laadruimte. Inderdaad staan er op de vloer wel lijnen maar deze zijn in de decal werkelijk veel te grof. Dus zelf wat maken met goede ref. fotos.
Zal hier in de buurt eens kijken of hij al op het schap ligt want het ziet er allemaal prachtig uit hoor.

Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement