Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 sep, 2013 19:40 pm
Berichten: 12
Ik zie hier af en toe eens brouwers die een LEGO-onderdeel gebruiken voor een 1:24 model. Zelf gebruik ik alleen maar LEGO-onderdelen :D

Misschien aardig om er een keer een verslag over te maken, om te zien hoe zo'n model tot stand komt. M'n meest recente model is een Kenworth K100E Aerodyne die voorzien is van een Century Rotator 1140.

In het voorjaar van 2011 zag ik ergens op het web een paar foto's van deze Kenworth die in gebruik is bij Neil Yates Recovery in Kent, GB. Aangezien ik kort daarna voor m'n werk toch die kant op moest ben ik op de terugweg even langsgereden in de hoop dat de berger er zou staan. Daar had ik geluk mee en ik kon een serie foto's maken.

In datzelfde jaar begon ik met de bouw ervan. Het zou ook het eerste model worden waar ik chroom in zou verwerken en die onderdelen had ik nog niet of nauwelijks. Aangezien dat een tamelijk prijzige aangelegenheid is heb ik het project toen eerst aan de kant geschoven en ben ik een andere berger gaan bouwen, eveneens een K100, maar dan een flat roof met een Holmes 750 twin boom. Daar ging ook chroom in, maar in iets kleinere hoeveelheden. Met de ervaringen van dat model ben ik vorig jaar weer verder gegaan met de grote berger. Het chroom staat nl. erg goed en ik hield nog enkele onderdelen over.

Af en toe kijk ik wel eens mee op het forum en soms vind ik ook wel eens bouwverslagen waar ik zelf wat mee kan bij het bouwen van een LEGO-model. Mocht er belangstelling bestaan, wil ik hier wel een verslag uiteenzetten van de totstandkoming van de bergers :D

Afbeelding

_________________
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dennis, met bewondering bekijk ik altijd je Legoprojecten, lijkt me moeilijk om met die hoekig blokjes en standaard afgeronde blokjes deze modellen te bouwen.
Ben ook wel benieuwd hoe je zoiets bouwt en vooral welke niet Lego onderdelen gebruikt worden.
Deze stond toch ook op de afgelopen brouwersdag?

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 21:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Misschien een vreemde eend in de bijt, maar ik vind deze er gewoon bij horen op dit forum.
Knap gemaakt in ieder geval!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 sep, 2013 19:40 pm
Berichten: 12
ingzagers schreef:
Dennis, met bewondering bekijk ik altijd je Legoprojecten, lijkt me moeilijk om met die hoekig blokjes en standaard afgeronde blokjes deze modellen te bouwen.
Ben ook wel benieuwd hoe je zoiets bouwt en vooral welke niet Lego onderdelen gebruikt worden.
Deze stond toch ook op de afgelopen brouwersdag?

gr. Johannes


Dank voor de complimenten. Andersom gaat het ook op, jouw modellen zijn ontzettend knap gemaakt!

Op de Brouwersdag had ik een andere staan, die met de Holmes Twin boom:

Afbeelding

Inmiddels heb ik er dus twee staan (Kenworths dan). In principe gebruik ik enkel LEGO-onderdelen. Ik ben niet helemaal een 100%-purist, maar snijden, zagen en lijmen is echt not done. Voor de railings heb ik koperdraad gebruikt omdat ik dat makkelijker kan buigen. Eromheen zit aluminium folie gewikkeld. Deze delen kunnen nl. niet verchroomd worden. Maar verder is het op de decals na 100% LEGO.

Ik zal eens wat opbouwfoto's zoeken zodat ik er een echt bouwverslag van kan maken.

_________________
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hoi Dennis

Leuk dat je je hier hebt aangemeld, en bij deze welkom.
Ik heb je inderdaad al een paar keer gezien op de Brouwersdag of een ander truck/model evenement.
Net als jij al wat jaartjes ons forum in de gaten houd houd ik jou site al wat jaartjes in de gaten.
Het is schitterend om te zien hoe je je modellen tot in het kleinste detail weet na te maken.

Modelbouw is modelbouw, of het nu een plastick (kit), hout, papier/karton of een model uit legostenen is.
Dus kom maar op met je volgende verslag en laat ons mee genieten.

De wit/geel/groene KW heb ik inderdaad op de brouwersdag dag zien staan, ook heb ik je leuke artikel in de AIM er over gelezen, waar in je ook al een vrij gedetaileerde uitleg geeft over het bouwen met deze Deense steentjes.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Gaaf hoor, erg mooie modellen bouw jij altijd

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 7:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
welkom dennis
ziet er mooi uit deze voertuigen
heb ook werk gezien van bricks on wheels , neem aan dat je die ook ken
hele gave exemplaren ziiten daarbij
maar deze twee wreckers zien er perfect uit en inderdaad de tweede heb ik op de modelbrouwersdag gezien [ bij ome arie v urk aan tafel ]
hoop er meer van te zien
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Welkom hier Dennis. Ik heb je modellen op internet al verschillende keren voorbij zien komen en verbaas me altijd hoe je het voor mekaar krijgt om van legoblokjes, die nou eenmaal een bepaalde vaste vorm hebben, een model kunt maken wat ook nog eens goed lijkt. Maar ik denk óók dat de constructie af en toe voor de nodige hoofdbrekens kan zorgen. Dus eerlijk gezegd ben ik wel heel benieuwd naar een gedetailleerd bouwverslag van één van je projecten.

Gr, Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
hoi Dennis,
Welkom in deze hoek van brouwers. Weer een waar stukje Lego bouw kunsten wat je hier laat zien. Ook wij (ik en Marc) hebben je al een aantal keren ontmoet en gesproken.
Blijf ons vooral verassen met je mooie creaties.
groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 19:34 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Hoi Dennis, welkom op het modelbrouwersforum :brouw:
Ik heb je topic naar het eindfoto's gedeelte verplaatst. Bij de brouwverslagen horen alleen...juist die ja :D

Dennis schreef:
Misschien aardig om er een keer een verslag over te maken, om te zien hoe zo'n model tot stand komt.


Bij deze de uitnodiging om een verslag te openen in het brouwverslag gedeelte! Succes.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement