Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Goedemiddag allen,

Het mag op dit forum inmiddels bekend zijn dat ik vooral schaalmodellen maak van de bedrijfsbusjes die ik door de jaren heb gereden.
Eén daarvan is de Volkswagen Crafter, die ik in 1:43 heb nagebouwd en bestickerd.
Het was mijn wens (één van de vele trouwens) om hiervan ook een H0 model te hebben, dus in 1;87.
Begonnen met mijn zoektocht naar een hiervoor geschikt model, kwam ik uit bij Rietze, een leverancier die veel doet in deze schaal.
Helaas hadden ze de Crafter toen nog niet in het wit, dus heb ik, enigszins overmoedig, de spuitbus hiervoor ter hand genomen.
En eigenlijk met een best wel redelijk resultaat, ondanks de schaal, want die is wel érg klein om te spuiten (met een spuitbus)!!
Hij stond al een poosje te drogen, en wachtte op het in de juiste schaal hebben van de bestickering.
Die heb ik afgelopen week dus gerealiseerd, en nu kon het assembleren en bestickeren dan beginnen.

Ik ben begonnen met het schilderen van de kuststof zij-bescherming die rondom de bus zit. Heb hier eigenlijk wel een poos over lopen dubben: meestal probeer ik het fijne schilderwerk uit de losse pols, en dat gaat meestal ook wel aardig goed, maar in de schaal H0 hikte ik daar tóch wel wat tegenaan. Ik zocht dus eigenlijk een dunne afplakband die geen lijmresten achterlaat na het verwijderen. Deze vond ik gisteren in een bouwmarkt, en dus direct ook maar doorgezet!
Eerlijk gezegd viel dat nog niet zo erg mee: ik heb een smal strookje afplakband op de auto geplakt, goed aangewreven, en vervolgens met m'n scalpel de te schilderen gebiedjes eruit gesneden. Dat leek eigenlijk best goed te gaan, maar toch bleef er iets lijmrest achter!!

Het aller-aller-lastigste was (maar ja: wat doe je jezelf ook aan!! :roll: ) was het plaatsen van het ronde VW-logo op de achterportieren.
Die heb ik van het net gedownload en verschaald, waarbij het uiteindelijke formaat ongeveer 1,5 mm in doorsnee werd.......... :( :( :oops:

Enfin, foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze:

Afbeelding
Het uitgangsmodel van Rietze ^, (foto van Rietze.de)

Afbeelding


Hier nog een wat grotere afbeelding ^ (foto van http://www.modellparadies24.de)
Best wel een goed gedetailleerd modelletje!!

Afbeelding

Het model reeds in de kleur, met de bestickering erbij ^

Afbeelding

Het bewuste VW-logo, even voor de juiste schaalverhouding op een 2-cent €uromuntje ^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het model in de afplakband, niet overal even goed gelukt ^
Op de linkerzijde was tóch nog een klein randje lijm van de afplakband achtergebleven, en daardoor werd de rand tóch niet zo strak als gewenst!
Zie hieronder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het eindresultaat, hier nog zonder de definitieve bestickering, is eigenlijk best wel geslaagd!
Na het aanbrengen van de bestickering is dit het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu mét spiegels, en dus helemaal klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bovenstaand met z'n "grote broers" (in het midden in 1:43 en op de achtergrond de 1:24).
En zo nadert een model tóch uiteindelijk z'n "final destination" :wink:

Voor herhaling vatbaar, 1:87 ??
Mwoah, dan liefts een uitgangsmodelletje wat al in de goeie kleur is! 8)


Met vriendelijke groet,

Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Laatst bijgewerkt door Whitesnake op vr 15 jan, 2016 11:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Nog even de naafdopjes zwart en misschien, als je het aandurft, de driehoekjes bij de spiegels, het rooster onder de voorruit en de handgrepen nog zwart aantippen.
Ik weet hoe klein het is, ik heb hier een paar trekkertjes in 1:87 staan die ik uit een kitje gebouwd heb.
Petje af hoor.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement