Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2011 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, ik moet toch ook maar weer eens proberen.

SIKORSKY S-70 (H-60) BLACK HAWK AND FAMILY

Heel veel info op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk

The UH-60 Black Hawk is a four-bladed, twin-engine, medium-lift utility helicopter manufactured by Sikorsky Aircraft. Sikorsky submitted the S-70 design for the United States Army's Utility Tactical Transport Aircraft System (UTTAS) competition in 1972. The Army designated the prototype as the YUH-60A and selected the Black Hawk as the winner of the program in 1976, after a fly-off competition with the Boeing Vertol YUH-61.

The UH-60A entered service with the Army in 1979, to replace the Bell UH-1 Iroquois as the Army's tactical transport helicopter. This was followed by the fielding of electronic warfare and special operations variants of the Black Hawk. Improved UH-60L and UH-60M utility variants have also been developed. Modified versions have also been developed for the U.S. Navy and U.S. Air Force. In addition to U.S. Army use, the UH-60 family has been exported to several nations. Black Hawks have served in combat during conflicts in Grenada, Panama, Iraq, Somalia, the Balkans, Afghanistan, and other areas in the Middle East.

Utility variants
YUH-60A: The initial test and evaluation version
UH-60A Black Hawk: Original U.S. Army version
UH-60C / CH-60E / UH-60L / UH-60M / EH-60A / YEH-60B / EH-60C / EUH-60L / EH-60L / UH-60Q
HH-60L / HH-60M / MH-60A / MH-60K / MH-60L / MH-60L Direct Action Penetrator (DAP) / MH-60M
MH-60 Black Hawk stealth helicopter: One of two specially modified MH-60s used in the raid on Osama bin Laden's hideout in Pakistan on 1 May 2011 was damaged in a hard landing, and was subsequently destroyed by US forces.
UH-60A RASCAL VH-60D Nighthawk / VH-60N Whitehawk

Export versions:
UH-60J Black Hawk: Variant for the Japanese Air Self Defense Force and Maritime Self Defense Force produced under license by Mitsubishi Heavy Industries. Also known as the S-70-12.
UH-60JA Black Hawk: Variant for the Japanese Ground Self Defense Force. It is license produced by Mitsubishi Heavy Industries.
AH-60L Arpía III: Export version for Colombia.
AH-60L Battle Hawk: Export version unsuccessfully tendered for Australian Army
UH-60P Black Hawk: Version for the Republic of Korea

Related development:
Sikorsky S-70
Sikorsky HH-60 Pave Hawk
Sikorsky HH-60 Jayhawk
Sikorsky SH-60 Seahawk
Piasecki X-49

Ik ga dus maken de UH-60J Black Hawk --> Japanse SAR.

Inhoud van de doos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zou het moeten worden:
Afbeelding
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2011 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet eruit als een erg leuke kit :)
Deze heli blijft zoiezo erg gaaf en deze kleuren zijn ook wel eens wat anders :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2011 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Mooi onderwerp hoor!
en een erg kleurijk schema :brouw:
succes ermee!

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2011 23:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Zo,zo, dat ziet er goed uit! Heel mooie kist in leuke kleurstelling. Zit aardig wat plastic in de doos. Ga je ook nog wat extra's scratchen?
Veel succes met de bouw ik hou je in de gaten!
Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2011 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Het is inderdaad een erg kleurrijk geheel, volgens ervaren bouwers lastige kleuren, wit en geel. We zullen zien...
Overigens, over een kleurrijk geheel gesproken, deze foto's kwam ik ook tegen, ik moet zeggen, zoveel foto's kon ik niet vinden van deze J's.
Afbeelding
Afbeelding
Qua kleur een wat grotere uitdaging, door gebrek aan de juiste decals toch maar niet. Al is die tweede wel heel leuk voor een 'wellicht ooit nog eens'.

Ben voorzichtig begonnen met de cockpit en de ruimte erachter. Ven een dry-fit van de romp wordt ik niet echt warm. Rompdelen zijn krom. Als ik de voorzijde goed vastheb, staan de beide staartbomen zo'n 1 cm uit elkaar. Wellicht wat extra knijpers en klemmen nodig. Ook zitten er enkele kleine paspennetjes aan, maar daar heb ik niet zo veel aan, aangezien de gaatjes groter zijn dan de pennetjes. Valt me bij wel meer onderdeeltjes op.

Het is dan wel een kit van Fujimi, maar het doet mij nog niet zo veel. Ben ik wellicht verwend met Italeri, Revell en wat vage Oost-Blok plastics?

Ik heb de kit gekozen omdat het opvallende kleuren waren. Staat straks wel leuk met z'n broertjes en zusjes in verschillende groen-uitvoeringen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2011 22:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is zo'n beetje in de stijl van mijn navy-Sea King, maar dan geel in plaats van grijs. Maar hebben ze ook exemplaren met zwarte velgen in de voorwielen of is die eerste foto gephotoshopt? En wat doen ze je daar op de rechterkant van de bouwbeschrijving voor iets geks ineenzetten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik doe de velgen mooi geel. De achterste heli heeft dat ook, ik denk inderdaad dat er wat met die voorste 'geknoeid' is. Op die anders foto's hebben de velgen ook een mooie gele kleur.

Dat vreemde ding moet een standaard voorstellen. Vind ik een wel hele goedkope uitvoering. Als je een beetje creatief met sprues bent, kun je ook zoiets wel maken.

Ik ga hem overigens recht uit de doos bouwen. Geen poes-pas, alleen als ik het echt nodig vind doe ik wat extra. Ik wil gewoon weer een kitje bouwen. Heb te lang niks gedaan.

Wel een voordeel, de heli is lekker schoon en glanzend. Dus een lekkere glimmende lak (wellicht zijdemat) en geen verwering, wellicht een lichtgrijs wasje in wat naadjes, al zijn die niet echt aanwezig (opliggend). De tijd zal het leren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Leuke helie Kitje. En een kleuren heeft. Ik vind grijz-blauw wel vet.
Die Japaners hebben altijd van die mooie vreemde kleuren. Succes met de Bouw!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Voor de kleuren wit en geel kun je het beste witte revell grondlak gebruiken, dat gaat sneller dan grijs.
Ik had destijds met mijn AB 412 drie laagjes geel nodig voor nette dekking. Succes met bouwen! :D
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2011 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Al het plastic is al wit, dus dat scheelt :D Als ik naukeurig werk, hoef ik alleen het gele maar te verven/spuiten.

Heeft iemand ervaring met het mengen van geel. Het gele dat ik heb (Vallejo) is me eigenlijk te donker. Het moet wat geler en helderder worden. Iemand daar ervaring mee?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement