Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 13:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Hallo,

hier een nieuw project dat ik maak voor de stichting wo2go.nl


‘Fighter Sweep’
Op 1 juli 1943 vertrekken in totaal 129 P-47 Thunderbolts van de 4th, 56th en 78th Fighter Group onder leiding van Colonel Arman Peterson richting de Nederlandse kust. Hun doel: het luchtruim zuiveren van de Luftwaffe. Op een hoogte van bijna 9km en met een snelheid van 350 km/uur ontdekken “Kingpost Leader” (Peterson’s call sign) en zijn mannen in de buurt van Hoek van Holland een groep Fw 190’s. Peterson’s exacte bevel na deze ontdekking luidde: “There they are. They’re Huns, lads. I’m making a ninety-degree turn and going down. Give ‘em hell! Here we go!!” Een luchtgevecht ontstaat tussen ruim 100 jagers en er is verwarring alom. Nadat Peterson de eerst jager heeft neergehaald stijgt hij weer naar hoogte om opnieuw positie te kiezen voor een nieuwe aanval. Hij verdwijnt in de wolken en dat is ook het laatste wat van hem is gezien. Wel hoort men hem nog 2 keer vragen of zijn wingmen nog bij hem zijn. Zij antwoorden hierop ontkennend, maar krijgen geen respons. Kort daarop worden er 2 parachutes waargenomen, één op 6km hoogte en één op 3km hoogte.

Een luchtgevecht boven Goedereede
Rond 16.00 uur vond op grote hoogte boven Goederee een luchtgevecht plaats tussen een aanzienlijk aantal vliegtuigen. Een kort ogenblik later werd een wit voorwerp, komend vanuit de wolken, waargenomen. Het bleek een parachute te zijn waaraan duidelijk de gestalte van een persoon te herkennen was. Dit hele voorval was ook door de alhier gelegerde Duitser niet ontgaan en al gauw vond een Duitse soldaat het nodig om op de vliegenier, die zich in veiligheid probeerde te stellen, het vuur te openen. De parachute werd geraakt, scheurde uiteen en de weerloze vliegenier stortte ter aarde en brak zijn nek. Deze laffe actie werd noodlottig voor de zeer geliefde Colonel Arman Peterson die geen schijn van kans had. De Duitse soldaat, die door de lokale bevolking ‘Rooie Hans’ werd genoemd, heeft deze daad met zijn leven moeten bekopen. Een eenrichtingsreis naar het Oostfront was zijn ‘beloning’....


Peterson werd begraven op de Algemene Begraafplaats van Goedereede en op 15 maart 1946 herbegraven op de Ardennes Cemetery in België. Na het verzoek van de familie is zijn lichaam overgebracht naar zijn woonplaats Flagstaff, Arizona en aldaar begraven op de ‘private cemetery’. Delen van zijn vliegtuig werden kort na de oorlog geborgen door een Belgische schroothandelaar nabij Oostvoorne, het schijnt dat de motor van de jachtbommenwerper nog steeds op die plaats in de grond zitten.....


het model is van hasegawa,word out of de box gemaakt met toevoeging van eduard seatbelts

de pit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de motor

Afbeelding

[imghttp://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/13512/p47_en_fockewulf_a6_055_%5B800x600%5D.jpg][/img]

dat was het even voor nu ,ben al een stuk verder dus binnen kort meer
waar het zal gaan over de roundels en de codes die allemaal geairbrusht zullen worden

gr pieter


Laatst bijgewerkt door vliegtuig bouwer op zo 15 mei, 2011 15:01 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Pieter,

Mooie kist en met een mooi verhaal erbij, de pit en de motor zien er helemaal top uit, heel netjes gedaan.
Ik hou je topic in de gaten...



Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
P-47, ik ga er voor zitten.
Prachtige kisten zijn het. Echt Amerikaans...

En het begin mag er wezen.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Goed begin!!! i's like..

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de stoel op zo'n schaal en met zo'n niveau ondermaats vind. Niet om jou!!! let wel, dit is kit-technisch. Wanneer je die zijwanden bekijkt zijn ze veel te dik. Zo'n zijwandje is van plaatstaal gemaakt van hooguit 1 cm dik IRL, dat is op schaal 48 keer kleiner, dus zo'n .2 mm uiteraard is dat wel erg dun, maar de dikte is momenteel dusdanig dat het jammer is dat ze bij hasegawa daar niks aan doen.

Verder, de brandstofleidingen op de cylinders... Magistraal vind ik dat, zelfs de klembouten zijn te zien. Ik had misschien de diverse bouten nog van een mooie donkere wash voorzien waardoor daar wat vuiligheid omheen gesimuleerd wordt.

Erg boeiend onderwerp, nu al

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Bedankt karel,

Darka je hebt helemaal gelijk wat de pit betreft, ik had daar wat meer aandacht aan kunnen geven

we gaan gelijk door,
de romp in elkaar
Afbeelding

de bouw verloopt verder vrij vlot al hebben de vleugelwortels wel wat plamuur nodig
omdat ik een de kist van peterson ga maken heb ik geen juiste decals voorhanden
dus heb ik besloten de roundels en de letters te spuiten

Afbeelding

Afbeelding

hoe heb ik dit gedaan?
hier een kleine how to

Afbeelding
het voorbeeld van de juiste roundel van de bovenste kist (gaat hier alleen om de roundel)

Afbeelding

eerst wit gespoten

Afbeelding

twee soorten tape gebruikt ,allebij van 3m
de blauwe is wat dikker en beter geschikt op letters en of vormen te snijden

Afbeelding
eerst een mal gesneden uit evergreen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de letters ook afgplakt
Afbeelding

er zijn veel volgordes om ditsoort dingen te spuiten ik heb deze manier gebruikt
nu gaat de camo er op en dan zullen we zien of het vele werk wat er in zit ook loont en er een strak resultaat onder van daan komt

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Heel leuk hoe je het omschrijft.

Ik vind dit wel nog kunnen.
Heb je al last gehad van eventuele leakers onder de tape? :)

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 15:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Wat een heerlijk verslag, het is ook een onderwerp wat me aanspreekt. De intro is heel boeiend en je legt mooi uit hoe je de markings zelf gespoten hebt. Succes verder!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
vliegtuig bouwer schreef:
de motor

Afbeelding

Afbeelding

gr pieter


Was even benieuwd naar je andere plaatje, stonden wat haakjes verkeerd.

Ziet er inderdaad goed uit. Verzorgd verhaal ook ter inleiding. Wellicht zou je nog wat plaatjes kunnen plaatsen van de doos, inhoud ter volledigheid van het verslag.

Het onderwerp is niet mijn ding, maar bouwtechnisch ziet het er goed uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
mannen bedankt voor jullie reactie

het inleidende verhaal is niet door mij geschreven maar door een collega bestuurslid



voor de laatste maal vandaag een update

als eerste de doos die ik gebruik

Afbeelding

en dan een spannend moment
de camo zit erop,en de tape is eraf...
ik ben best tevreden al moet er nog wat bijugewerkt worden

de ploaties
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo nu moet er toch echt eerst weer gebouwd worden voor een volgende update

wel kan ik nog melden dat we ook de tegenstander van col. Peterson rond hebben een focke wulf A4

die zal na deze gebouwd worden en zullen samen op een display komen te staan!

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Mooi! de preshade komt er netjes subtiel doorheen, heel netjes :wink:





Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement