Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Eerdaags ga ik beginnen met deze kit. En het is niet zomaar een kit van Hasegawa, maar het is een hele speciale uitvoering. Zeg maar gerust een HELE speciale uitvoering. Ik heb hem namelijk van Gerald [Red Arrows]Afbeelding gekregen. Daarmee legt Gerald gelijk de lat erg hoog voor mij, want ik ben natuurlijk verplicht om een schitterend model neer te zetten. Jullie hebben dan ook tot taak om mij kritisch te beoordelen en te voorzien van stevig maar gegrond commentaar.

Het gaat om deze kit:

Afbeelding

Er zitten decals in om diverse uitvoeringen te maken en een definitieve keuze heb ik nog niet kunnen maken. Ik neig nu om de 201 te maken met de witte rug. Ik denk namelijk dat het wel mooi is om de kist wat kleur te geven en dat het anders een te donker geheel wordt.

Het zou dan om deze uitvoering gaan:

Afbeelding

Er zit ook een resin gunnose in en daarmee kun je een vroege uitvoering maken met knallers in de neus en dat heeft ook wel iets. Lastig lastig lastig. Gelukkig hoef ik niet vandaag te beslissen.

Om het geheel nog wat op te leuken heb ik een updatesetje van Eduard gekocht. Daarmee maak je onder andere een bijna nieuwe cockpit en wheelbays. Is leuk, maar ook weer een uitdaging voor me, omdat ik niet eerder met zoveel PE in een kit heb gewerkt.

Afbeelding

Tijdens mijn zoektocht op het wereld wijde web kwam ik op een site voor tweedehands boeken een mooi boek tegen met een aantal mooie plaatjes, maar de mooiste info is erg mooi geschreven. Tevens staan er een aantal leuke verhalen in en dat allemaal voor het astronomische bedrag van een tientje. Jawel tien euro's en het is in prachtige staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk niet dat ik het interieur zal gaan maken, zoals je op een van de foto's kunt zien was het erg druk en vol en ik denk dat het te hoog voor mij gegrepen is om dat alles te gaan maken. Bovendien zou je het meeste er niet eens van zien, want veel ramen zitten er niet in, behalve op die plek waar ooit een schietkoepel zat.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Laatst bijgewerkt door Sebooo op do 15 apr, 2010 10:51 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zeg Bas!

ben jij stiekem bij mij in de kast wezen snuffelen?
dat zelfde pakketje, inclusief boek heb ik hier ook op stapel liggen!
alleen ben je de cockpitset van Pavla vergeten die ik er wel bij heb!

zonder gekheid, veel succes met dit (mijn inziens) mooiste patrouille vliegtuig!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 18:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Volgens mij mijn kast Niels :lol:
Alleen dat boek heb ik dan weer niet.
Veel succes met deze prachtige kit!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Mooie kit. Ik heb z'n Revell tweelingbroer liggen met de color etch cockpit van Ed. Goede keuze lijkt mij dat witte ruggetje. Revell levert decals voor de 213 mee en die vloog geloof ik in het pure grijze pak rond :cry:

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
das n leuk vliegtuig!
maak er wat moois van(moet ook wel!)

heel veel succes!

Alex

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik op ook nog een Neptune liggen.
Maar vreemd, dat boek heb ik ook... maar er zitten maar weinig plaatjes er in.
Moet maar eens goed kijken.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Vreemd, dat boek heb ik ook :mrgreen: . Je hebt in ieder geval mijn aandacht, MLD kisten zien we hier toch al te weinig.

Misschien de 207 met neusbewapening? Zie pagina 53 in Het Boek.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Ga je ook rescriben?

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 1:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Succes ermee, Sebooo! Ik heb van Revell de kist met het nr. 140978 gemaakt, met witte rug en het is toch één van de mooiste uit m'n collectie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Haha, geniaal, denk ik een mooi boek te hebben, blijk ik de een van de laatste te zijn die hem in zijn bezit krijgt.

Shake, ik zat zelf te denken aan de 208 met knalneus en dan nog de uitvoering zoals ie in Biak vloog, dus met de B op de kont, maar ook de 201 trekt mij wel omdat deze op het MLM staat. Wellicht is de 212 ook wel wat vanwege het beruchte verhaal.

Even heel kort voor hen die het echt niet kennen. De 212 stond gereed op de spot om uit te rukken. Twee monteurs, die al wat diep in het glaasje hadden gekeken, besloten een rondje te gaan vliegen. Dit is hen ook gelukt, tenminste ze stegen op. Ze hebben het tot net boven zee volgehouden toen ze neerstorten. Dit was voor beiden fataal, maar het had veel erger kunnen zijn omdat het al bijna boven bewoond gebied mis ging.


Voorlopig wil in nog niet rescriben Sid. Hasegawa heeft dat gedeelte puik gedaan en ik hoop dat ik dat kan behouden.


Vanavond heb ik even een begin gemaakt. Daar het PE pittig klein is hield ik het dan ook niet lang vol. Dat geeft niks, want zo kan ik nog net even een update maken voor ik die kleine weer een fles moet geven.

Even de workspot opgeruimt en ik was klaar voor de start

Afbeelding

Hasegawa heeft zich, voor wat betreft de cockpit, wel erg makkelijk vanaf gemaakt. Zo mooi als de buitenkant is, zo kaal is het interieur.

Dit is het originele interieur zoals Hasegawa het bedacht had.

Afbeelding
Vooral de stoelen lijken mij niet echt lekker zitten.

Na wat prutsen is het een en ander aangepast aan zoals het erop hoort te lijken. Het begon met het zagen van de doorgang en het verwijderen van de middenconsole. Hier kwamen nette stukken PE voor in de plaats. Later zullen er ook naast beiden stoelen een console met knoppen komen. Ook zullen er nog stoelriemen geplaatst worden. Het begint er dan al veel meer op te lijken.

Afbeelding

Ook nog even een plaatje met de stoel volgens Hasegawa

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement