Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik ben al enige tijd met deze brouwdoos bezig, maar plaats nu toch een verslag op het forum. Dat begint dan al met een lastig vraag. Moet het nu in Militair of is het toch Civiel. Wikken, wegen, wikken en nog maar eens wegen en dan toch maar militair. Het zal de nieuwe KLPD heli worden. Nee het KLPD is geen militaire organisatie, maar toch ook niet civiel. Het zijn geen burgers en vliegen er niet commercieel mee. Vandaar toch maar hier.

Ik heb gekozen voor een 1/32 kit van Revell. Kost niet veel en is niet duur. Voor die kit was ik 17,50 kwijt en dat is voor een 1/32 een geinige prijs.

Ik heb een aardige tijd besteed aan het interieur. Ik heb van de banken stoelen gemaakt en ik heb e stoelen met stof bekleed. Vervolgens alles strak in de kleur gezet. Toen kwam een meesterlijke zet, ik heb de ramen in de clear smoke van Tamiya gezet en de boel lekker dicht geplakt. Nu zie je haast niet meer van het interieur met uitzondering van de sillouetten van de stoelen en andere grote lijnen.

Ik had een hele rits foto's gemaakt, van elke onderdeel van de bouw, helaas ben ik die kwijt. Ik had ze ergens op de pc gezet om er later een verslag van te maken. Als ik ze nog vind dan gooi ik ze er gewoon tussen.

Toch heb ik nog een aantal plaatjes van de huidige situatie.

Het gaat om deze kit van Revell die het mogelijk maakt om diverse varianten te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Het lijkt al aardig op te schieten, maar er moet nog veel gebeuren.
Ten eerste zitten slechts de grote onderdelen in elkander en moeten de naden nog geschuurd worden. En de naden zijn er wel een paar. De kit bestaat uit meerdere soorten plastic. Het grootste deel bestaat uit keihard oranje plastic dat zit niet laat buigen en ook lastig laat samensmelten door de lijm. Dit is dus niet een brouwers favoriete plastic. Ik denk dat Grendel het een heerlijke kit zou vinden. Veel flash en grote naden, maar beter te doen als zijn indianenvolkdinges.

Hier laat ik het even bij.

Wel een plaatje van hoe het moet gaan worden.

Afbeelding
bron:www.luchtvaartnieuws.nl

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Afbeelding


finding Nemo...

leuke tsjopper, hoop binnenkort van dichtbij de echte te mogen aanschouwen.. Hangt even af van de jongen die daar werkt en ons vorig jaar nog een kleine rondleiding bij de BO105 gaf...

Dan zal/kan ik je wat foto's sturen...

Succes

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Mooi onderwerp en een mooie kist. Er stond ook al gebouwde op de IPMS in Oktober.

Het lijkt me lastig om die lelijke oranje kleur te laten verdwijnen achter een witte verfbeurt. Volgens mij als ik zo de eerste foto's zie moet er ook her en der nog wel geplamuurd worden.

Veel succes!


Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Het is inderdaad een prachtige kist, al is de nieuwe AW139 van het KLPD ook een plaatje hoor. Er mag inderdaad her en der nog wel wat plamuur en schuurwerk tegen aan, al stop ik in de meeste kieren lijm en styreen. Dit laatste omdat het oranje plastic zo hard is dat je eerst het plamuur weg schuurt en dan pas het plastic.

Ik bouw hem trouwens voor een kennis die zojuist zijn brevet heeft gehaald op dit toestel en er de komende jaren mee gaat vliegen. Nu maar hopen dat hij niet meeleest, want het moet een verassing blijven.

Ik heb al veel foto's maar detailopnamen zijn altijd welkom.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Sluit me aan bij Darka. 30-12 gaan we naar LHS en daarna gaan we kerosine snuiven bij de 'Amerikaan' (McD). Vorig jaar hebben we het platform mogen bezoeken. We hopen natuurlijk op een herhaling, maar na de gebeurtenissen van afgelopen dagen (met ene gast uit Nigeria) zal het wel niet gaan. We kunnen altijd ploaties schieten van buiten het hek. Wellicht staan enkele nieuwe kisten buiten.

Over je model: kun je naden niet opvullen met ander plastic en dat vlak schuren? Hoe kom je aan decals? Of ga je die zelf maken?

Ik ben benieuwd en als helofiel volg ik uiteraard dit topic.

Thx overigens voor je reactie bij mijn Afghanistan project.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Sluit me aan bij Darka. 30-12 gaan we naar LHS en daarna gaan we kerosine snuiven bij de 'Amerikaan' (McD). Vorig jaar hebben we het platform mogen bezoeken. We hopen natuurlijk op een herhaling, maar na de gebeurtenissen van afgelopen dagen (met ene gast uit Nigeria) zal het wel niet gaan. We kunnen altijd ploaties schieten van buiten het hek. Wellicht staan enkele nieuwe kisten buiten.

Over je model: kun je naden niet opvullen met ander plastic en dat vlak schuren? Hoe kom je aan decals? Of ga je die zelf maken?

Ik ben benieuwd en als helofiel volg ik uiteraard dit topic.

Thx overigens voor je reactie bij mijn Afghanistan project.

René


Ik vul inderdaad de kieren op met plastic. Plamuur is gewoon te zacht.

De decals heb ik geprobeert zelf te maken. Althans een proefprint op gewoon papier. Ik wilde eerst zeker weten dat ook ik het kon alvorens decal papier te bestellen. Wellicht probeer ik het nogmaals als ik eens lekker de hele avond de tijd heb. Daarnaast heb ik ook het forum beste decalmakert Niels gevraagd of hij in deze wat voor me kan betekenen. Het uitbrengen van decals voor deze kist zat wel in zijn planning, maar niet voor begin volgend jaar. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met deze kist dus wellicht gaat dat nog goed komen.


Ik hoop dat je 30-12 binnen de hekken mag komen, maar met een eerlijk en goed verhaal zullen ze je toch niet weigeren? Er staat niet voor niets waakzaam en dienstbaar op die kisten, toch? Geniet in ieder geval van de frisse kerosine lucht. Mij doet het altijd goed :lol:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 12:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Klopt als een bus, ik heb foto materiaal en ben er wel mee bezig, en zal er toch een beetje vaart achter proberen te zetten.

mijn planning was om de strepen ook als decal mee te leveren, dat levert nog wat meet en rekenwerk op.

we zulle n zxien :)

Succes in ieder geval met deze kit. ik weet dat mijn broertje de kit in het ronde archief liet verdwijnen ivm de passingsproblemen.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 1:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Nielsdol schreef:
Klopt als een bus, ik heb foto materiaal en ben er wel mee bezig, en zal er toch een beetje vaart achter proberen te zetten.

mijn planning was om de strepen ook als decal mee te leveren, dat levert nog wat meet en rekenwerk op.

we zulle n zxien :)

Succes in ieder geval met deze kit. ik weet dat mijn broertje de kit in het ronde archief liet verdwijnen ivm de passingsproblemen.

Groetjes
Niels


MIJN HELD :D

Vandaag maar even een update plaatsen. Optisch is er niet heel veel veranderd, maar toch zitten er alweer redelijk wat uurtjes in. Plamuren, schuren en spuiten en dat keer op keer tot het resultaat redelijk genoeg is. Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die de kit in het ronde archief deponeren. Om de zinnen wat te verzetten heb ik main rotorbladen onder handen genomen. Dat ging deels zonder problemen maar een blad gooide wat roet in het eten door netjes doormidden te breken. Dit heb ik gelukkig netjes op kunnen lossen.

Voor de plaatjesfreaks heb ik even twee plaatjes geschoten van de huidige stand van zaken. Uiteraard zit de main rotor er los en voor de show op.

Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dit geval vordert langzaam maar zeker. Het lakken ging niet zonder slag of stoot en wit is een vreselijke basiskleur. Hij leek mij wit, tenminste tot de blanke lak erop ging. Toen bleek het minder wit te zijn als ik hoopte. Toch maar weer schuren en een nieuwe laag wit ertegen aan. Na het aflakken was het iets beter, maar niet waar ik vooraf op hoopte.

Nu is het tijd voor de afbouw. Er mogen nog een hoop antennes en dergelijke op. Ook de camera en de zaklamp van formaat moeten nog gemaakt worden. Kortom, genoeg te doen voor ik een volgend project aan ga pakken. Al begint het wel te kriebelen.

Even een tweetal plaatjes van de tussenstand:

Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2010 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Wit is inderdaad een but-kleur. Het lijkt al wat te worden. Volgende keer even een andere achterwand, blauw voor blauw. Of zit je in de film-business, dat je er later een mooie achterkant achter kan plakken :lol: :lol:

René
30-12 overigens niks te zien en te beleven bij de politie te Schiphol. Geen heli's op het platform, super mistig weer (je hoorde de vliegtuigen wel, maar zien deed je ze niet). Hebben ook maar niet gevraagd om even een kijkje binnen te nemen. Wellicht een andere keer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement