Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 6:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
Een aantal mensen op dit forum was nogal verbaas toen ik tussendoor even een 1:72 kitje ging doen, maar die is als test voor deze. Zijn grotere broer :)
Via een mede brouwer kocht ik deze kit vlak voor de kerst zodat ik mooi wat te doen heb tussen al het eten en drinken door, hehe.

De doos:
Afbeelding

En de inhoud met de volgende rekjes:
Afbeelding
Afbeelding

En twee keer deze, een voor links en een voor rechts:
Afbeelding

En dan nog een handleidinkje, decal velletje en het nodige glaswerk:
Afbeelding

De detaillering van de kit is best ok zo te zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga de versie van Mrs. Bonnie maken:
Afbeelding

Goed dat was deze bliksemsnelle inhouds opgave. Onderhand heb ik de canopy (die overigens mooi dun is!) al gespoetst en in de P+ gedompeld. Sommige dingen zijn al uit hun rekje gehaald en geschuurd en gedaan, maar de rest gaat deze kerst gebeuren. Voordat ik begin met schilderen maak ik eerst de Revell versie af om te kijken wat voor verf ik wil gaan gebruiken voor de aluminium romp.

:?: Iemand ervaringen delen over een goede aluminium verf voor de Mustang? :?:

Ik heb nog geen ervaring met Alclad II maar heb er veel goed over gehoord, maar wat is met Vallejo metallic en Mr.Color Metallics?

Alvast bedankt en tot later!

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Laatst bijgewerkt door flim op wo 09 jun, 2010 14:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 13:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Mooi, mooi, mooi!

Eelco

Ps. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op je vraag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 nov, 2008 20:38 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Zwijndrecht
flim schreef:
Een aantal mensen op dit forum was nogal verbaas toen ik tussendoor even een 1:72 kitje ging doen, maar die is als test voor deze. Zijn grotere broer :)
Via een mede brouwer kocht ik deze kit vlak voor de kerst zodat ik mooi wat te doen heb tussen al het eten en drinken door, hehe.

:?: Iemand ervaringen delen over een goede aluminium verf voor de Mustang? :?:

Ik heb nog geen ervaring met Alclad II maar heb er veel goed over gehoord, maar wat is met Vallejo metallic en Mr.Color Metallics?

Alvast bedankt en tot later!


Hey Flim zoals je misschien nog weet van mijn Monogram Mustang ging het bij mij niet helemaal goed met dat zilver metallic van Vallejo ik had het ong een dag laten drogen maar toen ik er met P+ overheen ging gaf de verf af misschien had ik iets verkeerd gedaan ik heb er toen een klein beetje blanke lak glanzend van Vallejo overheen gespoten en toen dat droog was heb ik er P+ overheen gedaan nu zonder problemen.
Maar het is wel een hele mooie kleur.

_________________
Website Vliegtuigen
Website Auto's


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
mooi mooi mooi, heb deze kit ook nog vastgehad afgelopen weekend bij Sturmtiger, maar toch gekozen voor de Hawker Typhoon, k'had deze beter ook meegenomen, voor de prijzen dat daar gehanteerd worden...

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 apr, 2005 10:46 am
Berichten: 651
Woonplaats: Culemborg
Gewoon de Alclad II kopen in 2 of 3 verschillende tinten en effe kijken op de site van hun.
Je hebt om een goed resultaat te krijgen een matte of glanzend zwarte onderlaag nodig.
Hoef je niet te verdunnen, druk rond de 1 bar en is helaas niet met een kwast op te brengen.
P+ kan en mag.
Spuit daarna even schoonmaken met thinner, gewoon erdoor heen spuiten.
Anders zit alles vast.
Droogt keihard op en is dus daarna makkelijk af te plakken en beet te houden zonder dat er stukken afbreken en of vingerafdrukken achter blijven.

Frank

_________________
Was nooit een ster in nederlands, dus vergeef mijn spelfouten
In progress:
1/48 Hercules IDF, nu toch maar een Klu
1/32 Beaufighter die ergens in een hoekje ligt op zolder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
flim schreef:
Via een mede brouwer kocht ik deze kit vlak voor de kerst


Gelukkig voor mij dat jij m hebt, maar ik had een paar dagen enorme ruzie met mn koopspook...

Hij zei nog: "As't zo mut, dan doe je het zelluf maar!!!" Die was niet blij!!!

Ik had al geboden, maar kreeg een pb'tje dat er voor dit raspaard nog een kaper op de kust was.
Gelukkig voor mij had ik al een andere mustang thuisliggen die straks met diverse alcladjes besmeurd wordt waarna er Aussie decals over komen.

Verslag volgt... (ergens in februari)

Succes, ik kan nu mooi afkijken :D

ff off topic maar toch ook weer niet..


Weet iemand het verschil tussen een D versie en/of een Mk IV?? of is dit gelijk.

Ik vind her en der A.M. spul voor een B en C versie, soms voor een D versie, maar zelden staat er Mk IV bij... (die ik dan weer in huis heb)

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
darka schreef:
Weet iemand het verschil tussen een D versie en/of een Mk IV?? of is dit gelijk.


De D en de Mark IV zijn gelijk, alleen D was voor de Yankees en Mark IV voor de RAF. bron


Evert.

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Gewoon Alclad kopen, niks moeilijks aan, echt waar. Dunnetjes opbrengen met de airbrush. Even om denken bij de "high polish" soorten als polished aluminium en chrome, die moeten een glanzend zwarte onderlaag hebben. Alclad heeft zelf deze zwarte ondergrond maar ik gebruik zelf altijd Gunze black gloss. Je kunt ook enamel gebruiken. Vallejo heb ik nog nooitt gebruikt als zwarte onderlaag maar die hebben dan ook geen glanzend zwart (Vallejo Air).

Mooiste is om de Alclad zo te laten zonder sealing maar dan blijf je waarschijnlijk je decals zien (dragers). Een satinlak zou ik adviseren daar een glanzende laag erg speelgoedachtig overkomt nadien. Je hoeft voor je decals geen blanke glanzende lak te gebruiken op alclad, die kun je zo rechtstreeks aanbrengen, das dan wel weer handig.

En als laatste tip: Als je Alclad gaat gebruiken "moet" je model echt helemaal vrij zijn van schuurplekjes, naadjes en andere onvolkomenheden. Alclad is flinterdun en je ziet achteraf alles. Je moet het zien alsof je model totaal geen verf krijgt.

Succes.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 11:42 am
Berichten: 463
Woonplaats: Zutphen
Ben benieuwd hoe mooi je ook deze weer gaat maken 8)

Ik heb toevallig vandaag zijn grotere broer gekocht 1/32 :wink:

Maar daar zal ik binnenkort nog wel even niet aan toe komen :oops:

Kan ik mooi in de tussentijd bij jou afkijken :P

greetz Mark

_________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2009 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
Wow, wat een bult reacties al meteen! Ik werk gewoon even het lijstje af als jullie het niet erg vinden. :)

@Eelcog: Hehe, nou zo te zien zijn er genoeg antwoorden ;)

@Jan-Arie: Ja ik heb het inderdaad gelezen. En tijdens het typen van mijn vraag moest ik ook aan jou probleem denken... Was wel benieuwd wat voor alternatieven andere mensen wisten te geven. Jij hebt de P+ met een kwast aangebracht? Misschien gaat het bij airbrush beter, omdat je dan niet fysiek de zilver verf aanraakt? In ieder geval bedankt!

@Zimmermaniac: Typhoon is ook niet verkeerd, maar wat is Sturmtiger als ze goedkope modellen hebben ben ik geinteresseerd, haha.

@Frank: Ja ik heb daar zelf ook aan zitten denken. Op een Amerikaans forum waar ik voorheen actief was gebruikte ze het ook veel. En ze waren er ook erg enthousiast over. Sommige zeiden juist (met name bij die, die een glanzende onderlaag gebruiken) dat je er niet met een extra lak laag over heen moet, dat zou de diepte uit het metallic halen... Maar goed, ik weet er nog niet zoveel van. Ik ga denk ik inderdaad voor de Alclad lakken. Waarschijnlijk de glanzend zwarte onderlaag en daarover heen normaal aluminium. Met wat poeders kan ik dan nog wel onderscheid aanbrengen in de panelen.
En schoonmaken heb ik wel de juiste thinner voor. Ik spoot voorheen alleen met Mr.Color. Ook een lak op thinner basis. Ook handig dat je er direct met decals op kunt werken!

@Darka: Haha, ja ik hoorde dat er inderdaad nog een geinteresseerde was! Hopelijk heb je dan wat aan mijn verslag! En ik ben ook benieuwd naar wat jij er van gaat maken. Heb jij precies dezelfde doos ook dan?

@Ronald1903: Ja, ik las het van de glanzende ondergrond. Zelf heb ik alleen nog wat Mr.Color Flat Black liggen... Dat wordt toch nog wel wat glanzend zwart bij kopen... Ook bedankt voor je laatst tip. Ik had al eerder gehoord dat het zeker geen onreinheden verdoezelt :D Eerst dus maar alles netjes in de primer zetten en helemaal glad en schoon schuren. Dat had ik overigens ook al bij de 1/72 versie gedaan:
Afbeelding
Dit was Mr.Surfacer 1000 die normaal helemaal mat is ;).

@Mark de Grijs: Oho, ligt de lat nu al hoog :S Wow een 1/32, ja dat soort kisten staan ook nog wel op mijn verlanglijstje... Succes met afkijken :P

Nou heren, eerst maar eens even een lekker kerst vieren... Daarna zal ik alvast wat Alclad verf gaan inslaan. Weet iemand dan nog waar het te koop is? Heb het al wel gezien in de Brouwersshop en in de LHS shop, maar zijn er nog meer aanbieders? Hobby Link Japan heeft het niet, Rainbowten wel, maar daar is het een tientje per potje. En hier in NL rond de 6 euro per potje... Raar zo'n groot prijsverschil toch?

Goed, tot na de kerst en...Zoep nich te veul, dat doot wie wa! Moj'n!

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement